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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tsuyoshi Hashiguchi (はしぐち つよし)
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아티스트
yuuco
-
인원
게임 소개
신비한 사과 과수원이 있습니다.
그리고 다시 한번 수확의 시기가 왔습니다.
나무를 가꾸고 사과를 수확하면서 곤충과 새로부터 과수원을 보호하세요. 우리가 할 수 있는 한 사과를 많이 모읍시다.
각 플레이어는 자신의 과수원에 가서 전략적으로 나무와 사과를 배치하여 사과를 수집한다.
각 턴마다, 플레이어는 개인 과수원을 짓기 위해 두 장의 카드를 손에서 내려놓아야 한다. 카드에는 사과와 나무 두 종류가 있습니다. 과수원은 나무 기둥과 사과 기둥으로 이루어져 있습니다. 나무 카드는 나무 기둥에 놀아서 나무 줄기를 형성합니다. 줄기의 총 값이 100보다 크거나 같으면 수확이 시작된다. 트렁크’s 값이 정확히 100이면 풍성한 수확이므로 플레이어는 사과 기둥에 넣은 모든 사과를 수확할 수 있다. 값이 100보다 크면 플레이어는 하나의 사과(가장 위에 있는 카드, 가장 최근에 배치된 카드)만 수확할 수 있다.
수확 후, 모든 나무 카드는 폐기되고 플레이어는 다른 나무를 키우기 위해 일해야 한다.
게다가, 플레이어는 다른 효과를 얻기 위해 카드를 수평으로 내려놓을 수도 있다.
같은 숫자의 사과 카드를 가로로 놓아 과일의 “cluster”를 만들 수 있다. 예를 들어, 이 클러스터가 사과 열의 맨 위에 있고 100 이상의 값을 가진 플레이어가 수확을 시작하면 플레이어는 하나의 사과가 아닌 클러스터의 모든 사과를 모을 수 있다. 그러나 플레이어가 정확히 100개의 값을 충족하면 첫 번째 클러스터까지만 수확할 수 있고 전체 열은 수확할 수 없다.
다른 트리 카드와 같은 번호의 트리 카드를 가로로 배치하여 분기를 만들 수도 있습니다. 수확 후, 이 가지의 비트렁크 카드는 폐기할 필요가 없으며, 대신 재배열하여 새 트렁크로 새 열을 형성할 수 있습니다.
게다가, 분기는 플레이어에게 분기를 구성하는 카드들을 총 트리 값 수(100개)에 포함하거나 제외하는 옵션을 제공한다.
분기 및 클러스터는 열에 대해 가장 위에 있는 카드(가장 최근에 배치된 카드)에만 연속적으로 작성할 수 있습니다.
이 게임에서는 이웃의 과수원을 돌보는 것을 선택할 수도 있습니다. 과수원에서는 당신 카드 대신 어떤 카드든 사용할 수 있습니다. 이렇게 함으로써 수확에 필요한 100개의 값을 충족하면 이웃’의 애플 카드 중 절반(어느 것을 선택했는지)을 받게 됩니다. 대신 100개 이상의 값 요구사항을 충족하면 단일 애플/클러스터 카드를 놓고 이웃과 경쟁하게 됩니다.
배틀은 두 플레이어가 동시에 손에서 카드를 드러내는 &ldqu;war&rdqu;-esque 게임을 하는 것으로 구성된다. 더 높은 가치의 트리 카드를 가진 플레이어가 애플 카드를 획득합니다(가장 높은 카드가 50인 경우는 예외).
게임이 끝나면(드로잉 데크가 비어 있을 때), 이 싸움은 다시 시작되는데, 누가 모든 사람의 과수원에 남은 수확되지 않은 사과를 가질 것인지를 결정한다.
비둘기 카드, 딱따구리 카드, 벌레 카드를 포함한 다른 효과가 있는 특별한 카드도 있습니다. 애플 카드나 나무 카드처럼 플레이어들은 상대편 과수원에서 플레이할 수 있다.
그리고 다시 한번 수확의 시기가 왔습니다.
나무를 가꾸고 사과를 수확하면서 곤충과 새로부터 과수원을 보호하세요. 우리가 할 수 있는 한 사과를 많이 모읍시다.
각 플레이어는 자신의 과수원에 가서 전략적으로 나무와 사과를 배치하여 사과를 수집한다.
각 턴마다, 플레이어는 개인 과수원을 짓기 위해 두 장의 카드를 손에서 내려놓아야 한다. 카드에는 사과와 나무 두 종류가 있습니다. 과수원은 나무 기둥과 사과 기둥으로 이루어져 있습니다. 나무 카드는 나무 기둥에 놀아서 나무 줄기를 형성합니다. 줄기의 총 값이 100보다 크거나 같으면 수확이 시작된다. 트렁크’s 값이 정확히 100이면 풍성한 수확이므로 플레이어는 사과 기둥에 넣은 모든 사과를 수확할 수 있다. 값이 100보다 크면 플레이어는 하나의 사과(가장 위에 있는 카드, 가장 최근에 배치된 카드)만 수확할 수 있다.
수확 후, 모든 나무 카드는 폐기되고 플레이어는 다른 나무를 키우기 위해 일해야 한다.
게다가, 플레이어는 다른 효과를 얻기 위해 카드를 수평으로 내려놓을 수도 있다.
같은 숫자의 사과 카드를 가로로 놓아 과일의 “cluster”를 만들 수 있다. 예를 들어, 이 클러스터가 사과 열의 맨 위에 있고 100 이상의 값을 가진 플레이어가 수확을 시작하면 플레이어는 하나의 사과가 아닌 클러스터의 모든 사과를 모을 수 있다. 그러나 플레이어가 정확히 100개의 값을 충족하면 첫 번째 클러스터까지만 수확할 수 있고 전체 열은 수확할 수 없다.
다른 트리 카드와 같은 번호의 트리 카드를 가로로 배치하여 분기를 만들 수도 있습니다. 수확 후, 이 가지의 비트렁크 카드는 폐기할 필요가 없으며, 대신 재배열하여 새 트렁크로 새 열을 형성할 수 있습니다.
게다가, 분기는 플레이어에게 분기를 구성하는 카드들을 총 트리 값 수(100개)에 포함하거나 제외하는 옵션을 제공한다.
분기 및 클러스터는 열에 대해 가장 위에 있는 카드(가장 최근에 배치된 카드)에만 연속적으로 작성할 수 있습니다.
이 게임에서는 이웃의 과수원을 돌보는 것을 선택할 수도 있습니다. 과수원에서는 당신 카드 대신 어떤 카드든 사용할 수 있습니다. 이렇게 함으로써 수확에 필요한 100개의 값을 충족하면 이웃’의 애플 카드 중 절반(어느 것을 선택했는지)을 받게 됩니다. 대신 100개 이상의 값 요구사항을 충족하면 단일 애플/클러스터 카드를 놓고 이웃과 경쟁하게 됩니다.
배틀은 두 플레이어가 동시에 손에서 카드를 드러내는 &ldqu;war&rdqu;-esque 게임을 하는 것으로 구성된다. 더 높은 가치의 트리 카드를 가진 플레이어가 애플 카드를 획득합니다(가장 높은 카드가 50인 경우는 예외).
게임이 끝나면(드로잉 데크가 비어 있을 때), 이 싸움은 다시 시작되는데, 누가 모든 사람의 과수원에 남은 수확되지 않은 사과를 가질 것인지를 결정한다.
비둘기 카드, 딱따구리 카드, 벌레 카드를 포함한 다른 효과가 있는 특별한 카드도 있습니다. 애플 카드나 나무 카드처럼 플레이어들은 상대편 과수원에서 플레이할 수 있다.
There is a mysterious apple orchard.
And the time for harvesting has once again arrived.
Protect your orchard from insects and birds while taking care of your trees and harvesting your apples. Let’s gather as many apples as we can.
Each player tends to their own orchard and collects apples by strategically placing trees and apples.
On each turn, a player should lay down two cards (face up) from their hand to build their personal orchard. There are two types of cards: apples and trees. An orchard is made up a tree column and an apple column. Tree cards are played into the tree column to form a trunk. When the total value of the trunk is greater than or equal to 100, harvesting begins. If the trunk’s value is exactly 100, it is an abundant harvest and therefore the player may harvest all apples that they have placed into their apple column. If the value is greater than 100, the player may only harvest a single apple (the uppermost card aka the most recently placed card).
After harvesting, all tree cards are disposed and the player must work to grow another tree.
In addition, a player may also place down cards horizontally to achieve different effects.
An apple card of the same number can be placed horizontally to create a “cluster” of fruit. If, for example, this cluster is at the top of the apple column and a player begins harvesting after going over 100 in value, the player will be able to collect all the apples in the cluster (instead of just a single apple). However, if a player harvests their apples upon fulfilling the exactly 100 value requirement, they will only be able to harvest up till the first cluster and not the whole column.
A tree card of the same number as another tree card can also be placed horizontally to create a branch. After harvesting, the non-trunk cards of this branch do not need to be disposed and instead can be rearranged to form a new column as the new trunk.
In addition, branches give the player the option to include or exclude the cards forming the branch in their total tree value count (towards 100).
Branches and clusters can only be continuously built on the uppermost card (aka most recently placed card) for the column.
In this game, you can also chose to help tend your neighbor’s orchard. You may play any card into their orchard instead of your own. If by doing this you fulfill the 100 value requirement for harvest, you will receive half of your neighbor’s apple cards (you chose which half). If you fulfill the over 100 value requirement instead, you will battle with your neighbor over the single apple/cluster card(s).
Battling consists of playing a “war”-esque game where both players simultaneously reveal a card from their hand. The player with the higher value tree card will win the apple Card. (Except for in the case that the highest card is 50, which will then allow for a 5 card to win instead.)
At the end of the game (when the drawing deck is empty), this battling comes back into play to decide who gets the remaining unharvested apples in everyone’s orchards.
There are also some special cards including a pigeon card, a woodpecker card, and a bug card which have different effects. Like apple and tree cards, players can choose to play them into their opponents’ orchards.
And the time for harvesting has once again arrived.
Protect your orchard from insects and birds while taking care of your trees and harvesting your apples. Let’s gather as many apples as we can.
Each player tends to their own orchard and collects apples by strategically placing trees and apples.
On each turn, a player should lay down two cards (face up) from their hand to build their personal orchard. There are two types of cards: apples and trees. An orchard is made up a tree column and an apple column. Tree cards are played into the tree column to form a trunk. When the total value of the trunk is greater than or equal to 100, harvesting begins. If the trunk’s value is exactly 100, it is an abundant harvest and therefore the player may harvest all apples that they have placed into their apple column. If the value is greater than 100, the player may only harvest a single apple (the uppermost card aka the most recently placed card).
After harvesting, all tree cards are disposed and the player must work to grow another tree.
In addition, a player may also place down cards horizontally to achieve different effects.
An apple card of the same number can be placed horizontally to create a “cluster” of fruit. If, for example, this cluster is at the top of the apple column and a player begins harvesting after going over 100 in value, the player will be able to collect all the apples in the cluster (instead of just a single apple). However, if a player harvests their apples upon fulfilling the exactly 100 value requirement, they will only be able to harvest up till the first cluster and not the whole column.
A tree card of the same number as another tree card can also be placed horizontally to create a branch. After harvesting, the non-trunk cards of this branch do not need to be disposed and instead can be rearranged to form a new column as the new trunk.
In addition, branches give the player the option to include or exclude the cards forming the branch in their total tree value count (towards 100).
Branches and clusters can only be continuously built on the uppermost card (aka most recently placed card) for the column.
In this game, you can also chose to help tend your neighbor’s orchard. You may play any card into their orchard instead of your own. If by doing this you fulfill the 100 value requirement for harvest, you will receive half of your neighbor’s apple cards (you chose which half). If you fulfill the over 100 value requirement instead, you will battle with your neighbor over the single apple/cluster card(s).
Battling consists of playing a “war”-esque game where both players simultaneously reveal a card from their hand. The player with the higher value tree card will win the apple Card. (Except for in the case that the highest card is 50, which will then allow for a 5 card to win instead.)
At the end of the game (when the drawing deck is empty), this battling comes back into play to decide who gets the remaining unharvested apples in everyone’s orchards.
There are also some special cards including a pigeon card, a woodpecker card, and a bug card which have different effects. Like apple and tree cards, players can choose to play them into their opponents’ orchards.
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