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BGG랭킹
BGG전체 : 13193
WARGAMES : 2335
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Paul Low, David Thompson (I), Ricardo Manuel Luis Tomas
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아티스트
Rick Hershey, David Thompson (I)
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인원
게임 소개
남은 것들을 위하여(For What Remains)는 포스트 아포칼립스를 배경으로 한 세 개의 전쟁 게임 시리즈이다.
스트리트 오브 루인
레일 위의 피
지하실 밖으로
아웃 오브 더 지하실은 아웃 오브 더 지하실 캠페인을 배경으로 한 얼던과 오더 오브 더 뉴 던 파벌들이 등장한다. 에르텐은 인간, 광물, 유기물의 혼합으로 형성된 생물학적으로 발달된 종족이며, 새로운 새벽의 질서는 지하로 알려진 이상한 영역에서 온 생명체이다.
이 게임은 2인용 경쟁 플레이나 솔리테어 플레이를 위해 설계되었으며, 각 세트는 단독으로 플레이하거나 다른 세트와 결합하여 더 큰 서사를 구성할 수 있다. 플레이어는 게임’s 6개의 파벌 중 하나의 캐릭터를 제어합니다.
남은 것을 위해 게임을 하는 방법에는 교전과 캠페인 두 가지가 있습니다. 교전은 단 한 번의 승리를 위해 펼쳐지는 단독 경기로 지속적인 파장이 없다. 캠페인은 더 큰 이야기를 만들기 위해 서로 연결된 일련의 교전이다. 남은 것은 시나리오 중심의 게임입니다. 각 시나리오는 일반적으로 여러 목적을 가지고 있으며, 파벌 간의 싸움은 보통 부차적이다. 플레이어는 이러한 목표를 달성함으로써 승점을 획득함으로써 교전을 승리로 이끈다.
게임 보드는 서로 다른 환경을 표현하기 위해 테마를 가진 모듈식 타일로 제작된다. 기본 게임 보드는 파괴된 도시 환경입니다. 플레이어들은 9개의 모듈식 타일로 게임 보드를 만들고, 각 타일은 7x7 격자로 나뉜다. 문자는 이동에 그리드를 사용합니다.
각 문자는 카운터에 의해 표현되며 해당하는 문자 카드와 토큰을 가집니다. 캠페인 플레이를 하는 동안 캐릭터는 리크루트에서 베테랑, 엘리트 레벨로 발전하면서 자신의 속성을 향상시키고 새로운 능력을 개발합니다. 키트 풀 시스템은 유닛 활성화에 사용되며 스텝 손실 시스템은 교전 중 부상을 추적하는 데 사용됩니다.
—디자이너의 설명
스트리트 오브 루인
레일 위의 피
지하실 밖으로
아웃 오브 더 지하실은 아웃 오브 더 지하실 캠페인을 배경으로 한 얼던과 오더 오브 더 뉴 던 파벌들이 등장한다. 에르텐은 인간, 광물, 유기물의 혼합으로 형성된 생물학적으로 발달된 종족이며, 새로운 새벽의 질서는 지하로 알려진 이상한 영역에서 온 생명체이다.
이 게임은 2인용 경쟁 플레이나 솔리테어 플레이를 위해 설계되었으며, 각 세트는 단독으로 플레이하거나 다른 세트와 결합하여 더 큰 서사를 구성할 수 있다. 플레이어는 게임’s 6개의 파벌 중 하나의 캐릭터를 제어합니다.
남은 것을 위해 게임을 하는 방법에는 교전과 캠페인 두 가지가 있습니다. 교전은 단 한 번의 승리를 위해 펼쳐지는 단독 경기로 지속적인 파장이 없다. 캠페인은 더 큰 이야기를 만들기 위해 서로 연결된 일련의 교전이다. 남은 것은 시나리오 중심의 게임입니다. 각 시나리오는 일반적으로 여러 목적을 가지고 있으며, 파벌 간의 싸움은 보통 부차적이다. 플레이어는 이러한 목표를 달성함으로써 승점을 획득함으로써 교전을 승리로 이끈다.
게임 보드는 서로 다른 환경을 표현하기 위해 테마를 가진 모듈식 타일로 제작된다. 기본 게임 보드는 파괴된 도시 환경입니다. 플레이어들은 9개의 모듈식 타일로 게임 보드를 만들고, 각 타일은 7x7 격자로 나뉜다. 문자는 이동에 그리드를 사용합니다.
각 문자는 카운터에 의해 표현되며 해당하는 문자 카드와 토큰을 가집니다. 캠페인 플레이를 하는 동안 캐릭터는 리크루트에서 베테랑, 엘리트 레벨로 발전하면서 자신의 속성을 향상시키고 새로운 능력을 개발합니다. 키트 풀 시스템은 유닛 활성화에 사용되며 스텝 손실 시스템은 교전 중 부상을 추적하는 데 사용됩니다.
—디자이너의 설명
For What Remains is a skirmish-level series of three wargames set in a post-apocalyptic near future:
Streets of Ruin
Blood on the Rails
Out of the Basement
Out of the Basement features the Erthen and Order of the New Dawn factions, set in the Out of the Basement campaign. The Erthen are a biologically developed race formed from a mixture of human, mineral, and organic matter, and the Order of the New Dawn are creatures from the strange subterranean realm known as the Basement.
The game is designed for 2-player competitive play or solitaire play, and each set can be played by itself standalone, or combined with other sets to form a larger narrative. Players control characters from one of the game’s six Factions.
There are two ways to play For What Remains: skirmishes and campaigns. Skirmishes are standalone games played for a single victory, with no lasting repercussions. Campaigns are a series of skirmishes linked together to form a larger narrative. For What Remains is a scenario driven game. Each scenario typically has multiple objectives, and combat between factions is usually secondary. Players win skirmishes by gaining victory points through accomplishing these objectives.
The game board is built from modular tiles which are themed to represent different environments. The default game board is a destroyed urban setting. Players build the game board with nine modular tiles, each of which are divided into a 7x7 grid. Characters use the grids for movement.
Each character is represented by a counter and has a corresponding character card and tokens. During campaign play, characters improve their attributes and develop new abilities as they progress from Recruit to Veteran and then Elite level. A chit pull system is used for unit activation, and a step-loss system is used for tracking injuries during skirmishes.
—description from the designer
Streets of Ruin
Blood on the Rails
Out of the Basement
Out of the Basement features the Erthen and Order of the New Dawn factions, set in the Out of the Basement campaign. The Erthen are a biologically developed race formed from a mixture of human, mineral, and organic matter, and the Order of the New Dawn are creatures from the strange subterranean realm known as the Basement.
The game is designed for 2-player competitive play or solitaire play, and each set can be played by itself standalone, or combined with other sets to form a larger narrative. Players control characters from one of the game’s six Factions.
There are two ways to play For What Remains: skirmishes and campaigns. Skirmishes are standalone games played for a single victory, with no lasting repercussions. Campaigns are a series of skirmishes linked together to form a larger narrative. For What Remains is a scenario driven game. Each scenario typically has multiple objectives, and combat between factions is usually secondary. Players win skirmishes by gaining victory points through accomplishing these objectives.
The game board is built from modular tiles which are themed to represent different environments. The default game board is a destroyed urban setting. Players build the game board with nine modular tiles, each of which are divided into a 7x7 grid. Characters use the grids for movement.
Each character is represented by a counter and has a corresponding character card and tokens. During campaign play, characters improve their attributes and develop new abilities as they progress from Recruit to Veteran and then Elite level. A chit pull system is used for unit activation, and a step-loss system is used for tracking injuries during skirmishes.
—description from the designer
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