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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 4-4 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

스타 이터는 우주 공간에서 배와 배 사이의 전투에 관한 경쟁적인 보드 게임입니다. 당신은 거대한 수도선의 지휘관으로서 콜벳의 보충 병력으로 운용할 무기와 시스템을 갖췄습니다.

각 파벌은 고유한 캐피탈 함선을 선택할 수 있으며, 각각은 특정한 역할에 맞춘 무기, 코르벳, 유틸리티를 갖추고 있습니다. 경기 시작 전 지휘관들은 그들의 플레이 스타일과 전략에 맞게 그들의 수도 배와 코르벳을 주문 제작 할 것이다.

스타이터는 관성 기반의 이동 시스템을 사용합니다. 각 턴마다 사령관은 수도선 엔진을 발사하여 동력을 얻거나, 블리딩하거나, 방향을 바꿀 수 있습니다. 획득된 모멘텀은 토큰으로 추적되며, 각 턴마다 모멘텀이 제거될 때까지 선회 후 수도선 이동에 계속 영향을 미칩니다.

각 턴마다 두 플레이어 모두 아래를 향하게 됩니다. 설정이 선택된 엔진 다이얼과 2개의 명령 카드입니다.
두 선수가 준비되었다는 것에 동의하면, 그들은 동시에 엔진 다이얼을 공개하고, 그리고 나서 그들의 수도 선박에 관련 모멘텀을 적용할 것이다. 선상의 모든 주요 선박은 그들이 보유한 추진력에 따라 움직인다.
동작이 완료되면, 플레이어들은 동시에 그들의 명령 카드를 공개하고 그들의 효과를 발휘합니다.

대부분의 명령은 재사용 대기 시간을 끌어와 사용 후 정해진 회전 수 동안 게임에서 제외된다. 특정 사령부에 의해 끌어당기는 재사용 대기 시간은 사령관이 그들의 수도 함선에 장비를 갖추도록 선택한 부품에 의해 결정된다.
8개의 명령 카드가 있으며, 각각 주포와 측면 무기, 포탑과 방패, 비상 엔진 동력 및 다양한 특수 능력으로 구성되었다. 코르벳 제어는 명령 카드를 통해서도 가능하다.

수도선은 많은 구역으로 구성되어 있다. 수도선의 개별 조각마다 갑옷 등급이 있으며, 배 전체는 내부 구조 건전성을 갖추고 있다. 상대의 구조적 체력을 손상시키려면 방어구를 벗겨내고 그 틈새로 포탄을 발사해야 합니다. 자본선은 내부구조 건전성이 떨어지면 파괴되고 상대가 이긴다.

—디자이너의 설명
Star Eater is a competitive board game about ship-to-ship combat in deep space. You play as the commander of a gigantic Capital Ship, with multiple weapons and systems to manage as a supplemental force of on-board Corvettes.

Each faction has unique Capital ships to choose from, each with customisable weapons, corvettes and utilities tailored to specific roles. Before the game begins, Commanders will customise their capital ships and corvettes to suit their playstyle and strategy.

Star Eater uses an inertia based movement system. Each turn a commander can fire the capital ship engines to gain, bleed off, or redirect their momentum. Acquired momentum is tracked with tokens and each turn the momentum will continue to affect the capital ships movement turn after turn until it is removed.

Each turn, both players will place face down: an engine Dial with a setting selected and 2 command cards.
When both players agree that they are ready, they will reveal their engine dials at the same time, then apply the relevant momentum to thier capital ship. All capital ships on the board are then moved according to the momentum they possess.
Once movement is complete, the players reveal their command cards simultaneously and play out their effects.

Most commands attract cooldown which removes them from the game for a set number of turns after use. The amount of cooldown attracted by a particular command is determined by the components that commander has chosen to outfit their capital ship with.
There are 8 command cards, each of which will activate one component of the warship; main and broadside weapons, point defense turrets and shields, emergency engine power and various special abilities. Controlling corvettes is also done via command cards.

Capital ships are composed of many section. Each individual piece of the capital ship has its own armor rating, and the ship as a whole has an internal structure health. To damage your opponent's structural health, you must strip away their armor and then land shots in the resulting gap. When a capital ship runs out of internal structure health, it is destroyed and their opponent wins.

—description from the designer

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