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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-240 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Lin Yasuda (保田 琳)
-
아티스트
Lin Yasuda (保田 琳)
-
인원
게임 소개
소환 스케이트에서 피겨 스케이터를 연기합니다. 아니, 네가 생각하는 그런 게 아니야. 대신 복잡한 마법 도표를 이용하여 신화의 신들과 피규어들을 소환하여 고속의 전술 전투에서 혼돈의 거대한 몬스터들과 싸우는 소환사가 됩니다.
소환 스케이트의 게임플레이는 퍼즐 해결/조사 및 전술 전투로 나뉜다. 플레이어들은 도시에서 일어나는 이상한 일들을 체크하여 그곳에서 나타나는 혼돈의 실체를 종합합니다. 이러한 조사에는 일반적으로 간단한 3Attribute, 2D6 롤인졸루션 시스템을 사용하여 점검하는 것이 포함됩니다. 일단 수수께끼가 풀리면, 혼돈은 인간의 악몽에서 탄생한 물리적 형태 – 이 게임의 주요 적인 혼돈 피규어 – 를 취한다.
일단 카오스 피규어와의 전투가 시작되면 플레이어는 12x12 격자로 표현되는 마법의 무대로 순간 이동한다. 매 턴마다 플레이어는 제한된 이동 포인트를 사용하여 그리드에 소환도를 그려야 한다. 다이어그램이 완성되면 플레이어는 다이어그램에 묶인 피겨를 호출할 수 있습니다. 소환된 피규어들은 게임에서 싸우고, 지키고, 치유하고, 지원하는 주요 수단이다. 한편, 적 카오스 피규어는 플레이어 캐릭터를 직접 죽이거나 한쪽에서 다른 쪽으로 뻗어나가는 균열을 만들어 스테이지를 산산조각내는데 시간을 할애할 것이다. 만약 모든 선수들이 HP를 다 쓰거나 무대가 완전히 산산조각이 나면 게임이 끝나고 세상은 혼란에 빠진다. 이 전투를 살아나가기 위해서는 협조와 계획이 필요합니다.
—디자이너의 설명
소환 스케이트의 게임플레이는 퍼즐 해결/조사 및 전술 전투로 나뉜다. 플레이어들은 도시에서 일어나는 이상한 일들을 체크하여 그곳에서 나타나는 혼돈의 실체를 종합합니다. 이러한 조사에는 일반적으로 간단한 3Attribute, 2D6 롤인졸루션 시스템을 사용하여 점검하는 것이 포함됩니다. 일단 수수께끼가 풀리면, 혼돈은 인간의 악몽에서 탄생한 물리적 형태 – 이 게임의 주요 적인 혼돈 피규어 – 를 취한다.
일단 카오스 피규어와의 전투가 시작되면 플레이어는 12x12 격자로 표현되는 마법의 무대로 순간 이동한다. 매 턴마다 플레이어는 제한된 이동 포인트를 사용하여 그리드에 소환도를 그려야 한다. 다이어그램이 완성되면 플레이어는 다이어그램에 묶인 피겨를 호출할 수 있습니다. 소환된 피규어들은 게임에서 싸우고, 지키고, 치유하고, 지원하는 주요 수단이다. 한편, 적 카오스 피규어는 플레이어 캐릭터를 직접 죽이거나 한쪽에서 다른 쪽으로 뻗어나가는 균열을 만들어 스테이지를 산산조각내는데 시간을 할애할 것이다. 만약 모든 선수들이 HP를 다 쓰거나 무대가 완전히 산산조각이 나면 게임이 끝나고 세상은 혼란에 빠진다. 이 전투를 살아나가기 위해서는 협조와 계획이 필요합니다.
—디자이너의 설명
In Summon Skate you play a Figure Skater. No, not the kind you’re thinking. Instead you are a summoner who skates out complex magical diagrams to summon Figures - mythical gods and creatures - to fight giant monsters of chaos in high-speed, tactical battles.
The gameplay of Summon Skate is divided between puzzle solving/investigation and tactical combat. Players will check out strange happenings in their city to piece together the true nature of the chaos manifesting there. These investigations generally involve making checks using the simple 3 Attribute, 2D6 roll-under resolution system. Once the mystery is solved, the chaos gathers and takes on a physical form born from human nightmares - a Chaos Figure, the main enemies of this game.
Once combat with the Chaos Figure begins, the players are teleported to a magical stage represented by a 12 x 12 grid. Each turn, players must use their limited movements points to draw out summoning diagrams on the grid. Once a diagram is completed, players can summon the Figure tied to the diagram. Summoned Figures are the primary means of fighting, guarding, healing and supporting in the game. Meanwhile the enemy Chaos Figure will spend its turns trying to either kill the player characters directly or shatter the stage by creating cracks that extend from one side to the other. If all the players run out of HP or the stage is completely shattered, it’s game over and the world falls to chaos. You’ll need cooperation and planning to make it through these battles alive.
—description from the designer
The gameplay of Summon Skate is divided between puzzle solving/investigation and tactical combat. Players will check out strange happenings in their city to piece together the true nature of the chaos manifesting there. These investigations generally involve making checks using the simple 3 Attribute, 2D6 roll-under resolution system. Once the mystery is solved, the chaos gathers and takes on a physical form born from human nightmares - a Chaos Figure, the main enemies of this game.
Once combat with the Chaos Figure begins, the players are teleported to a magical stage represented by a 12 x 12 grid. Each turn, players must use their limited movements points to draw out summoning diagrams on the grid. Once a diagram is completed, players can summon the Figure tied to the diagram. Summoned Figures are the primary means of fighting, guarding, healing and supporting in the game. Meanwhile the enemy Chaos Figure will spend its turns trying to either kill the player characters directly or shatter the stage by creating cracks that extend from one side to the other. If all the players run out of HP or the stage is completely shattered, it’s game over and the world falls to chaos. You’ll need cooperation and planning to make it through these battles alive.
—description from the designer
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