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BGG전체 : 0
6.5CBI ATC: China-Burma-India Air Transport Command (2020) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
8+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Lou Coatney
-
아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
이것은 미 육군 공군이 제2차 세계 대전에서 중국에 보급품을 실어 보내 많은 일본 제국 육군 병사를 아시아 본토에 묶어두려는 노력에 관한 매우 플레이 가능한 공중 수송 카드놀이 게임입니다. http://www.CoatneyHistory.com/CBIATC.htm
("에서)어드밴스드" 게임, 한 플레이어는 장비 운송수단이 될 수 있고 다른 플레이어는 연료 운송수단이 될 수 있으며 별도의 기록/치트는 그들이 각각의 배달 요건을 충족하는지 확인하기 위해 보관될 수 있다. 물론 둘 중 하나가 너무 자주 실패하면 둘 다 전체적으로 지게 되므로 .. :-)
플레이어는 위험이 있는 H(하이히말라야) 경로와 M(미트키나의 일본 전투기 요격기) 경로 중 하나를 선택한다. 그는 가능한 최대 수송 항공기 조각 수를 취한 다음 반올림된 수송기 수의 절반에 해당하는 위험 조각 수를 거꾸로 조합하여 추가한다.
1942-43년, 미트키나 상공에서 낮은 경로를 비행하려고 하는 것은 일본 전투기의 힘과 공중전에서 누가 승리하느냐에 따라 당신의 운을 매우 강하게 밀어붙이는 것이다.
역총량으로부터 그는 원래의 운송 수량과 동일한 여러 조각을 끌어당겨 충분한 하중 - DC3s/C-47s가 1, C-46s 및 (B-24 리버레이터 수송) C-87s가 2를 운반하는지 확인합니다(C-87s는 고경로 위로 1개만 운반할 수 있음).
물론 연합군 최고사령관의 요구에 따라 시즌마다 필요한 부하가 증가한다.
USAAF 항공운송사령부는 버마와 레도/스틸웰 도로에서 가스를 많이 소비하는 트럭으로 수송할 수 있는 것보다 훨씬 더 많은 보급품을 공중에서 수송했다.
위험 요소에는 엔진 고장, 예상치 못한 산, 뮬 스탬피드! (중력 중심을 파괴하는 것... 3,000마리의 노새, 비행기에 4마리 배달), 자발적 폭발 (C-46s만 해당), 나쁜 나침반-두꺼운 구름-가스의 외부, 산소 손실, 그리고 바위 던지기 예티스가 포함됩니다!알루미늄 도로." 잔해와 유해는 여전히 발견되고 있습니다.)
노다이스 베이직 게임은 최대 40분 동안 진행되며 항공 운송 캠페인의 전반적인 감각을 느낄 수 있습니다. (Ernest K) 간은 ATC 조종사였고 나중에 "운명은 사냥꾼이다"라는 책을 썼다. 이 영화는 유튜브에서 무료로 볼 수 있다.)
동인도 비행장으로의 해상 및 철도 수송 화물 용량을 포함한 연료 및 장비 하중을 구분하고 지상 전투 규칙을 추상화하는 고급 게임은 시간이 더 오래 걸린다.
모든 항공기 아이콘은 내가 한 픽셀씩(따라서 카운터 시트의 작은 데이터 파일 크기).
데스티케이션에는 동인도 다카의 ATC 본부에 본부를 둔 상사였던 밥 코트니에 대한 언급이 포함되어 있다.
—디자이너의 설명
("에서)어드밴스드" 게임, 한 플레이어는 장비 운송수단이 될 수 있고 다른 플레이어는 연료 운송수단이 될 수 있으며 별도의 기록/치트는 그들이 각각의 배달 요건을 충족하는지 확인하기 위해 보관될 수 있다. 물론 둘 중 하나가 너무 자주 실패하면 둘 다 전체적으로 지게 되므로 .. :-)
플레이어는 위험이 있는 H(하이히말라야) 경로와 M(미트키나의 일본 전투기 요격기) 경로 중 하나를 선택한다. 그는 가능한 최대 수송 항공기 조각 수를 취한 다음 반올림된 수송기 수의 절반에 해당하는 위험 조각 수를 거꾸로 조합하여 추가한다.
1942-43년, 미트키나 상공에서 낮은 경로를 비행하려고 하는 것은 일본 전투기의 힘과 공중전에서 누가 승리하느냐에 따라 당신의 운을 매우 강하게 밀어붙이는 것이다.
역총량으로부터 그는 원래의 운송 수량과 동일한 여러 조각을 끌어당겨 충분한 하중 - DC3s/C-47s가 1, C-46s 및 (B-24 리버레이터 수송) C-87s가 2를 운반하는지 확인합니다(C-87s는 고경로 위로 1개만 운반할 수 있음).
물론 연합군 최고사령관의 요구에 따라 시즌마다 필요한 부하가 증가한다.
USAAF 항공운송사령부는 버마와 레도/스틸웰 도로에서 가스를 많이 소비하는 트럭으로 수송할 수 있는 것보다 훨씬 더 많은 보급품을 공중에서 수송했다.
위험 요소에는 엔진 고장, 예상치 못한 산, 뮬 스탬피드! (중력 중심을 파괴하는 것... 3,000마리의 노새, 비행기에 4마리 배달), 자발적 폭발 (C-46s만 해당), 나쁜 나침반-두꺼운 구름-가스의 외부, 산소 손실, 그리고 바위 던지기 예티스가 포함됩니다!알루미늄 도로." 잔해와 유해는 여전히 발견되고 있습니다.)
노다이스 베이직 게임은 최대 40분 동안 진행되며 항공 운송 캠페인의 전반적인 감각을 느낄 수 있습니다. (Ernest K) 간은 ATC 조종사였고 나중에 "운명은 사냥꾼이다"라는 책을 썼다. 이 영화는 유튜브에서 무료로 볼 수 있다.)
동인도 비행장으로의 해상 및 철도 수송 화물 용량을 포함한 연료 및 장비 하중을 구분하고 지상 전투 규칙을 추상화하는 고급 게임은 시간이 더 오래 걸린다.
모든 항공기 아이콘은 내가 한 픽셀씩(따라서 카운터 시트의 작은 데이터 파일 크기).
데스티케이션에는 동인도 다카의 ATC 본부에 본부를 둔 상사였던 밥 코트니에 대한 언급이 포함되어 있다.
—디자이너의 설명
This is a VERY playable (free to print off and play) aerial transportation solitaire game about the U.S. Army Air Force's effort to fly supplies to China to keep it in World War 2 and tie up so many Imperial Japanese Army soldiers on the Asian mainland which it did. http://www.CoatneyHistory.com/CBIATC.htm
(In the "Advanced" game, one player can be the Equipment transporter and the other the Fuel Transporter and separate record/chits could be kept to see if they achieve their respective delivery requirements. Of course, if either fails too often, they both lose overall, so .... :-) )
The player chooses either the H (High Himalayas) route with its hazards or the M (Japanese fighter-interceptor aerodrome at Myitkina) route. He takes the maximum number of transport aircraft pieces possible and then adds to that upside-down piece mix a number of hazard pieces equal to half the number of transports rounded up.
(In 1942-43, trying to fly the lower route over Myitkina is very much pushing your luck, depending on Japanese fighter strength and who wins the air battle.)
From that inverted total he pulls a number of pieces equal to the number of original transports and finds out if sufficient loads - DC3s/C-47s carry 1, C-46s and (B-24 Liberator transport) C-87s carry 2 (although the C-87s can only carry 1 over the High route), and the late war DC-4s/C-54s carry *4*! - make it over the Hump.
Of course, the number of loads required each season increases with the Allied supreme commanders' demands.
The USAAF Air Transport Command actually delivered far more supplies in the air than could be delivered by gas-guzzling trucks on the Burma and then Ledo/Stilwell Roads.
Hazards include Engine Failure, Unexpected Mountain, Mule Stampede! (wrecking the center of gravity ... 3,000 mules were delivered, 4 to a plane), Spontaneous Explosion (C-46s only), Bad Compass-Thick Clouds-Out of Gas, Oxygen Loss-Disorientation, and Rock Throwing Yetis! (Some planes just disappeared along the costly "Aluminum Highway." Wrecks and remains are still being found.)
The no-dice Basic Game plays in about 40 minutes max. and really gives you the overall sense of the air transport campaign. (Ernest K. Gann was an ATC pilot and later wrote the book Fate is the Hunter. The movie is free to watch on YouTube.)
The Advanced Game, differentiating Fuel and Equipment loads, including sea and rail transport cargo capacities to the East India airfields, and having abstracted ground combat rules takes longer.
All aircraft icons are by me, pixel by pixel (hence, the small datafile size of the counter sheet).
The Dedication includes mention of one Bob Coatney, who was a master sergeant based at ATC headquarters in Dacca, East India.
—description from the designer
(In the "Advanced" game, one player can be the Equipment transporter and the other the Fuel Transporter and separate record/chits could be kept to see if they achieve their respective delivery requirements. Of course, if either fails too often, they both lose overall, so .... :-) )
The player chooses either the H (High Himalayas) route with its hazards or the M (Japanese fighter-interceptor aerodrome at Myitkina) route. He takes the maximum number of transport aircraft pieces possible and then adds to that upside-down piece mix a number of hazard pieces equal to half the number of transports rounded up.
(In 1942-43, trying to fly the lower route over Myitkina is very much pushing your luck, depending on Japanese fighter strength and who wins the air battle.)
From that inverted total he pulls a number of pieces equal to the number of original transports and finds out if sufficient loads - DC3s/C-47s carry 1, C-46s and (B-24 Liberator transport) C-87s carry 2 (although the C-87s can only carry 1 over the High route), and the late war DC-4s/C-54s carry *4*! - make it over the Hump.
Of course, the number of loads required each season increases with the Allied supreme commanders' demands.
The USAAF Air Transport Command actually delivered far more supplies in the air than could be delivered by gas-guzzling trucks on the Burma and then Ledo/Stilwell Roads.
Hazards include Engine Failure, Unexpected Mountain, Mule Stampede! (wrecking the center of gravity ... 3,000 mules were delivered, 4 to a plane), Spontaneous Explosion (C-46s only), Bad Compass-Thick Clouds-Out of Gas, Oxygen Loss-Disorientation, and Rock Throwing Yetis! (Some planes just disappeared along the costly "Aluminum Highway." Wrecks and remains are still being found.)
The no-dice Basic Game plays in about 40 minutes max. and really gives you the overall sense of the air transport campaign. (Ernest K. Gann was an ATC pilot and later wrote the book Fate is the Hunter. The movie is free to watch on YouTube.)
The Advanced Game, differentiating Fuel and Equipment loads, including sea and rail transport cargo capacities to the East India airfields, and having abstracted ground combat rules takes longer.
All aircraft icons are by me, pixel by pixel (hence, the small datafile size of the counter sheet).
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