-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-300 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Abram Jones
-
아티스트
-
인원
게임 소개
'이웃갈등'은 지역 아이들이 자신만의 정부와 경제를 형성한 창작자의 어린 시절을 배경으로 한다. 건설, 주식 거래, 부동산, 환율 조작, 외교, 절도, 싸움은 모두 이웃 분쟁에서 앞서기 위한 선택적인 전략 수단이다.
플레이어는 아이처럼 플레이하며 사회, 경제적 능력이 다른 다른 아이들과 교류하고, 그들이 최고가 되도록 조종한다. 아이들은 "actions"를 사용하여 다른 아이들의 의견과 행동을 사회적으로 바꾸거나 자신의 재정적인 상황을 관리하고 개선하려고 합니다. 이 게임의 목표는 시간이 다 되기 전에 최대한 많은 부를 얻는 것이다.
—디자이너의 설명
이웃 분쟁은 LARPG 도시를 본떠서 만들어졌습니다.
참고:
'이웃갈등' 제1판과 혼동하지 않기 위해 '이웃갈등'이라는 명칭이 붙었다가 2008년 '전술마찰'로 명칭이 바뀌었다.
2011–2013년에 이웃 분쟁으로 명명된 마이크로네이션의 초판과 혼동하지 마십시오.
플레이어는 아이처럼 플레이하며 사회, 경제적 능력이 다른 다른 아이들과 교류하고, 그들이 최고가 되도록 조종한다. 아이들은 "actions"를 사용하여 다른 아이들의 의견과 행동을 사회적으로 바꾸거나 자신의 재정적인 상황을 관리하고 개선하려고 합니다. 이 게임의 목표는 시간이 다 되기 전에 최대한 많은 부를 얻는 것이다.
—디자이너의 설명
이웃 분쟁은 LARPG 도시를 본떠서 만들어졌습니다.
참고:
'이웃갈등' 제1판과 혼동하지 않기 위해 '이웃갈등'이라는 명칭이 붙었다가 2008년 '전술마찰'로 명칭이 바뀌었다.
2011–2013년에 이웃 분쟁으로 명명된 마이크로네이션의 초판과 혼동하지 마십시오.
Neighborhood Conflict is based on the creator's childhood where the local kids formed their own governments and economies. Construction, share trading, real estate, currency manipulation, diplomacy, theft and combat are all optional strategic tools for getting ahead in Neighborhood Conflict.
Players play as a kid and interact with other kids that have different social and economic skills, and try to manipulate them into assisting their own ascension to the top. Kids use "actions" to either attempt to socially alter the opinions and behavior of other kids or to manage and improve their own financial situation. The goal of the game is to acquire as much wealth as possible before time is up.
—description from the designer
Neighborhood Conflict was modeled after the LARPG City.
NOTE:
Not to be confused with first edition of Neighborhood Conflict, which was also named Neighborhood Conflict, but got renamed to Tactical Friction in 2008.
Not to be confused with first edition of Micronations, which was also named Neighborhood Conflict in years 2011–2013.
Players play as a kid and interact with other kids that have different social and economic skills, and try to manipulate them into assisting their own ascension to the top. Kids use "actions" to either attempt to socially alter the opinions and behavior of other kids or to manage and improve their own financial situation. The goal of the game is to acquire as much wealth as possible before time is up.
—description from the designer
Neighborhood Conflict was modeled after the LARPG City.
NOTE:
Not to be confused with first edition of Neighborhood Conflict, which was also named Neighborhood Conflict, but got renamed to Tactical Friction in 2008.
Not to be confused with first edition of Micronations, which was also named Neighborhood Conflict in years 2011–2013.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
641
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
469
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
402
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
373
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18