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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
5-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Martin James Howard
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1930!은 5명의 플레이어를 필요로 하는 게임으로, 여러분은 각각 영국, 독일, 프랑스, 러시아, 이탈리아 중 하나를 이끌어야 합니다. 스페인, 벨기에, 아일랜드 등 중립 소강국도 다수 존재한다. 각 국가에는 두 가지 주요 속성이 있습니다. 군사력과 정치력. 한 나라의 영토와 정치적 가치가 군사력을 결정한다.
게임의 주요 특징 중 하나는 당신의 정치적 포인트를 이용하여 소수 세력에 영향력을 행사할 수 있는 능력입니다. 만약 충분히 사용된다면, 미미한 힘이 우호적이거나 (영토를 통과하는 것을 허용) 동맹이 될 수도 있다.
외교와 마찬가지로 주문은 적어서 동시에 실행해요. 1930년의 명령은 이동에서부터 정치권력의 적용까지 모든 것을 포함한다. 발생하는 갈등은 단순 비율 롤링으로 관련된 세력의 전투력에 따라 해결된다. 그 사이에 다른 주요 강대국들과 동맹을 맺고 끊어야 할 때이다.
게임 디자이너로부터:
'1930!'은 간단한 규칙과 외교와 관련된 개인적 상호작용을 유지하면서도 게임 플레이를 항공기, 국가 및 더 많은 중립국가로 확장하려는 저의 시도입니다. '
게임의 주요 특징 중 하나는 당신의 정치적 포인트를 이용하여 소수 세력에 영향력을 행사할 수 있는 능력입니다. 만약 충분히 사용된다면, 미미한 힘이 우호적이거나 (영토를 통과하는 것을 허용) 동맹이 될 수도 있다.
외교와 마찬가지로 주문은 적어서 동시에 실행해요. 1930년의 명령은 이동에서부터 정치권력의 적용까지 모든 것을 포함한다. 발생하는 갈등은 단순 비율 롤링으로 관련된 세력의 전투력에 따라 해결된다. 그 사이에 다른 주요 강대국들과 동맹을 맺고 끊어야 할 때이다.
게임 디자이너로부터:
'1930!'은 간단한 규칙과 외교와 관련된 개인적 상호작용을 유지하면서도 게임 플레이를 항공기, 국가 및 더 많은 중립국가로 확장하려는 저의 시도입니다. '
1930! is a game that requires 5 players and you each take leadership of one of the major powers of the time; Great Britain, Germany, France, Russia or Italy. There are also a number of (initially) neutral minor powers countries such as Spain, Belgium, Ireland etc etc. Each country has two key properties: Military strength and Political strength. The territory held and political points value of a country determine its military strength.
One of the key features to the game is ability to influence a minor power using your political points. If enough are used then there is a chance the minor power will be come friendly (allowing passage through their territory) or even allied (allowing use of their military).
Like Diplomacy, orders are written down and executed simultaneously. In 1930! the orders include everything from movement to application of political power. Conflicts that arise are resolved according the combat strength of the forces involved with a simple percentage roll. In between turns it's time to make and break alliances with the other major power players.
From the game designer:
'1930! is my attempt to produce a game that retains a set of simple rules and the personal interaction found with Diplomacy, but extends the game play to include aircraft, the political or economic power of countries and many more neutral countries. '
One of the key features to the game is ability to influence a minor power using your political points. If enough are used then there is a chance the minor power will be come friendly (allowing passage through their territory) or even allied (allowing use of their military).
Like Diplomacy, orders are written down and executed simultaneously. In 1930! the orders include everything from movement to application of political power. Conflicts that arise are resolved according the combat strength of the forces involved with a simple percentage roll. In between turns it's time to make and break alliances with the other major power players.
From the game designer:
'1930! is my attempt to produce a game that retains a set of simple rules and the personal interaction found with Diplomacy, but extends the game play to include aircraft, the political or economic power of countries and many more neutral countries. '
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