-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
6.6Commands & Colors: Medieval – Expansion #1 Crusades Mid-Eastern Battles I (2021) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Richard Borg
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Chechu Nieto
-
인원
게임 소개
명령 & 색상의 첫 번째 확장: 중세시대.
원래 계획은 중세 시대 확장을 어느 정도 역사적인 연대표를 따르도록 하는 것이었지만, 플레이어들의 요청과 피드백에 맞추기 위해 GMT는 십자군 원정을 500년 이상 앞당기기로 결정했다. 사실 이 결정을 반영한다면, 중세 게임의 특징과 같은 많은 비잔틴 전투들과 두드러진 유사성이 있기 때문에, 이 점프는 많은 이치에 맞는다.
그래, 이 확장에서 빛나는 갑옷을 입은 기사들은 많지만, 조난당한 여인이나 죽일 용은 없어. 십자군 중동 전투 1차 확장은 그 대신 초기 십자군 역사의 주요 전투 중 일부에 초점을 맞출 것이다. 이 첫 번째 십자군 확대에서는 적어도 16개의 십자군 시나리오와 이러한 전투를 끝내기 위해 필요한 모든 추가 유닛 블록을 보여줍니다. 새로운 단위는 다음과 같습니다. 석궁 보병, 풋 나이트 보병, 투르코폴 라이트 보우 기병, 중무장 기사 기병, 중무장 기사 기병.
십자군 원정은 또한 많은 새로운 게임 개념을 도입한다: 아군 주둔 보병 부대를 통과할 수 있는 충동적인 추적, 피티드 플라이트, 소나기 사격, 돌격 기병 능력으로, 이 모든 능력이 역사의 깊이와 풍미를 더합니다. 여전히 많은 게임 메카니즘이 일정하게 유지되고 있는데, 예를 들어 중세 명령 카드의 데크는 &ldqu;fog of war”를 만들면서 빠르고 효율적으로 전투를 해결할 수 있는 전투 주사위이다. 또한 십자군과 중동군 모두를 위한 새롭고 업데이트된 Inspired Actions가 있다.
양식화된 전장 시나리오 맵은 여전히 중요한 지형적 특징을 강조하며 게임 시스템에 맞춰 과거의 병력 배치를 강조한다. 중세 핵심 게임처럼 십자군 원정의 규모는 유연하며 전투마다 다를 수 있습니다. 하지만 승리를 거두기 위해서는 (그리고 전에도 여러 번 언급했지만) 여러 십자군과 중동군의 장점과 한계, 그리고 그들의 무기, 지형과 역사에 맞게 잘 실행되어야 한다.
원래 계획은 중세 시대 확장을 어느 정도 역사적인 연대표를 따르도록 하는 것이었지만, 플레이어들의 요청과 피드백에 맞추기 위해 GMT는 십자군 원정을 500년 이상 앞당기기로 결정했다. 사실 이 결정을 반영한다면, 중세 게임의 특징과 같은 많은 비잔틴 전투들과 두드러진 유사성이 있기 때문에, 이 점프는 많은 이치에 맞는다.
그래, 이 확장에서 빛나는 갑옷을 입은 기사들은 많지만, 조난당한 여인이나 죽일 용은 없어. 십자군 중동 전투 1차 확장은 그 대신 초기 십자군 역사의 주요 전투 중 일부에 초점을 맞출 것이다. 이 첫 번째 십자군 확대에서는 적어도 16개의 십자군 시나리오와 이러한 전투를 끝내기 위해 필요한 모든 추가 유닛 블록을 보여줍니다. 새로운 단위는 다음과 같습니다. 석궁 보병, 풋 나이트 보병, 투르코폴 라이트 보우 기병, 중무장 기사 기병, 중무장 기사 기병.
십자군 원정은 또한 많은 새로운 게임 개념을 도입한다: 아군 주둔 보병 부대를 통과할 수 있는 충동적인 추적, 피티드 플라이트, 소나기 사격, 돌격 기병 능력으로, 이 모든 능력이 역사의 깊이와 풍미를 더합니다. 여전히 많은 게임 메카니즘이 일정하게 유지되고 있는데, 예를 들어 중세 명령 카드의 데크는 &ldqu;fog of war”를 만들면서 빠르고 효율적으로 전투를 해결할 수 있는 전투 주사위이다. 또한 십자군과 중동군 모두를 위한 새롭고 업데이트된 Inspired Actions가 있다.
양식화된 전장 시나리오 맵은 여전히 중요한 지형적 특징을 강조하며 게임 시스템에 맞춰 과거의 병력 배치를 강조한다. 중세 핵심 게임처럼 십자군 원정의 규모는 유연하며 전투마다 다를 수 있습니다. 하지만 승리를 거두기 위해서는 (그리고 전에도 여러 번 언급했지만) 여러 십자군과 중동군의 장점과 한계, 그리고 그들의 무기, 지형과 역사에 맞게 잘 실행되어야 한다.
The first expansion for Commands & Colors: Medieval.
The original plan was to have the Medieval expansions follow a somewhat historical timeline, but to keep in tune with player requests and feedback, GMT chose to jump ahead in time some 500 plus years to the Crusades. Actually reflecting on the decision, this jump makes a lot of sense, since there are marked similarities with many Byzantine battles as featured in the Medieval game and the battles fought during the Crusades gameplay wise, rule wise and transitional-thinking wise.
Yes, there are plenty of knights in shining armor in this expansion, but there are no damsels in distress or dragons to be slain. The Crusade Mid-Eastern Battles I expansion will instead focus on some of the major engagements of earlier Crusader history. In this first Crusade expansion, we showcase at least 16 Crusader scenarios and all the additional unit blocks you need to fight out these battles. New units include: Crossbow Infantry, Foot Knight Infantry, Turcopole Light Bow Cavalry, Heavy Knight Cavalry, and Heavy Military Order Knight Cavalry.
The Crusade expansion introduces many new game concepts as well: Impetuous Pursuit, Feigned Flight, Shower Shooting, and Charging Cavalry ability to pass through friendly stationary infantry units, all of which add historical depth and flavor. Still many game mechanics remain constant, like the deck of Medieval Command cards that drive movement while creating a “fog of war” and the battle dice that will resolve combat quickly and efficiently. There are also new and updated Inspired Actions for both the Crusader and Mid-Eastern armies.
The stylized battlefield scenario maps still emphasize the important terrain features and highlight the historical deployment of forces in scale with the game system. Like your Medieval core game, the scale of the Crusade expansion is flexible and can vary from battle to battle. Yet to gain victory (and I have stated this many times before), the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various Crusader and Mid-Eastern army units, their weapons, terrain, and the history.
The original plan was to have the Medieval expansions follow a somewhat historical timeline, but to keep in tune with player requests and feedback, GMT chose to jump ahead in time some 500 plus years to the Crusades. Actually reflecting on the decision, this jump makes a lot of sense, since there are marked similarities with many Byzantine battles as featured in the Medieval game and the battles fought during the Crusades gameplay wise, rule wise and transitional-thinking wise.
Yes, there are plenty of knights in shining armor in this expansion, but there are no damsels in distress or dragons to be slain. The Crusade Mid-Eastern Battles I expansion will instead focus on some of the major engagements of earlier Crusader history. In this first Crusade expansion, we showcase at least 16 Crusader scenarios and all the additional unit blocks you need to fight out these battles. New units include: Crossbow Infantry, Foot Knight Infantry, Turcopole Light Bow Cavalry, Heavy Knight Cavalry, and Heavy Military Order Knight Cavalry.
The Crusade expansion introduces many new game concepts as well: Impetuous Pursuit, Feigned Flight, Shower Shooting, and Charging Cavalry ability to pass through friendly stationary infantry units, all of which add historical depth and flavor. Still many game mechanics remain constant, like the deck of Medieval Command cards that drive movement while creating a “fog of war” and the battle dice that will resolve combat quickly and efficiently. There are also new and updated Inspired Actions for both the Crusader and Mid-Eastern armies.
The stylized battlefield scenario maps still emphasize the important terrain features and highlight the historical deployment of forces in scale with the game system. Like your Medieval core game, the scale of the Crusade expansion is flexible and can vary from battle to battle. Yet to gain victory (and I have stated this many times before), the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various Crusader and Mid-Eastern army units, their weapons, terrain, and the history.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
645
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
473
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
377
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18