-
BGG랭킹
BGG전체 : 13549
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ben Stoll
-
아티스트
Steven Rhodes
-
인원
게임 소개
학교는 끝났지만 다른 세상 사람들이 와 있어! 엄마 아빠가 아직 이해를 못 했으니 너 혼자 해, 꼬마야. 가능한 한 효율적으로 카드를 플레이하여 아이들이 학교에서 채점 공간까지 한 번에 한 명씩 탐색할 수 있도록 도와줌으로써 동네가 낯선 사람들로 넘쳐나기 전에 최대한 많은 점수를 얻을 수 있습니다!
게임이 시작될 때 각 플레이어는 카드 3장씩을 추첨하여 아이들 중 1명을 스쿨 스페이스에 배치한다. 당신의 목표는 그 아이를 가치 있는 채점 공간으로 보내는 것이고, 그 때 당신은 새로운 아이를 학교 공간에 배치하고 그 과정을 반복하는 것입니다. 어떤 공간은 게임이 끝날 때 더 많은 점수를 얻을 수 있으며, 어떤 공간은 독특한 보너스를 부여한다(예를 들어, 라이브러리에서 키드를 가질 때마다 손 크기가 1씩 증가한다).
여러분은 좋은 공간을 얻고 싶지만, 그곳에 가려면 걷고, 뛰고, 스케이트보드, 스쿨버스, 그리고 심지어 시내버스까지 가야 한다는 것을 기억하세요! 각 턴마다 카드를 하나씩 뽑고 카드를 대체할 새 카드를 뽑습니다!
하지만 조심하세요! 어떤 플레이어가 이방인 카드를 뽑으면, 그들은 인용구에 있는 어떤 아이라도 납치할 수 있다.이방인 공간!" 게다가 그 공간에 낯선 사람이 잠복해 있으니 앞으로 움직일 수 없는 공간입니다...그러니 즉시 계획을 변경해야 할 수도 있습니다! Saucer 카드는 이미 점수를 획득한 아이라도 *유괴할 수 있습니다. 그러나 상대가 Saucer 코인을 뒤집을 때 운이 좋아야 합니다. 그렇지 않으면 유괴를 피할 수 있습니다!
—출판사의 설명
게임이 시작될 때 각 플레이어는 카드 3장씩을 추첨하여 아이들 중 1명을 스쿨 스페이스에 배치한다. 당신의 목표는 그 아이를 가치 있는 채점 공간으로 보내는 것이고, 그 때 당신은 새로운 아이를 학교 공간에 배치하고 그 과정을 반복하는 것입니다. 어떤 공간은 게임이 끝날 때 더 많은 점수를 얻을 수 있으며, 어떤 공간은 독특한 보너스를 부여한다(예를 들어, 라이브러리에서 키드를 가질 때마다 손 크기가 1씩 증가한다).
여러분은 좋은 공간을 얻고 싶지만, 그곳에 가려면 걷고, 뛰고, 스케이트보드, 스쿨버스, 그리고 심지어 시내버스까지 가야 한다는 것을 기억하세요! 각 턴마다 카드를 하나씩 뽑고 카드를 대체할 새 카드를 뽑습니다!
하지만 조심하세요! 어떤 플레이어가 이방인 카드를 뽑으면, 그들은 인용구에 있는 어떤 아이라도 납치할 수 있다.이방인 공간!" 게다가 그 공간에 낯선 사람이 잠복해 있으니 앞으로 움직일 수 없는 공간입니다...그러니 즉시 계획을 변경해야 할 수도 있습니다! Saucer 카드는 이미 점수를 획득한 아이라도 *유괴할 수 있습니다. 그러나 상대가 Saucer 코인을 뒤집을 때 운이 좋아야 합니다. 그렇지 않으면 유괴를 피할 수 있습니다!
—출판사의 설명
School's out but otherworldly STRANGERS are here! Mom & Dad haven't caught on yet so you're on your own, kiddo. Play your cards as efficiently as you can, helping to navigate your Kids one at a time from SCHOOL to a SCORING space--in order to score as many points as you can before the neighborhood is completely overrun with STRANGERS!
At the start of the game, each player will draw a hand of 3 cards and place one of their kids in the SCHOOL space. Your goal is to get that kid into a valuable scoring space, at which point you'll place a new kid in the SCHOOL space and repeat the process. Some spaces are worth more points at the end of the game, and some confer a unique bonus (for example, your hand size increases by 1 for each Kid you have in the Library).
Remember, you want to score a good space, but you'll have to Walk, Run, Skateboard, School Bus, and even City Bus to get there! Each turn you'll play one card and draw a new card to replace it!
But watch out! When any player draws a STRANGER card, they can abduct any kid on a "STRANGER SPACE!" Furthermore, now that a STRANGER is lurking in that space, it is impassable for all future movement...so you may just have to re-route your plans on the fly! SAUCER cards can abduct *any* kid--even one that has already scored--but your opponent will have to get lucky when they flip the SAUCER COIN or you'll escape abduction!
—description from the publisher
At the start of the game, each player will draw a hand of 3 cards and place one of their kids in the SCHOOL space. Your goal is to get that kid into a valuable scoring space, at which point you'll place a new kid in the SCHOOL space and repeat the process. Some spaces are worth more points at the end of the game, and some confer a unique bonus (for example, your hand size increases by 1 for each Kid you have in the Library).
Remember, you want to score a good space, but you'll have to Walk, Run, Skateboard, School Bus, and even City Bus to get there! Each turn you'll play one card and draw a new card to replace it!
But watch out! When any player draws a STRANGER card, they can abduct any kid on a "STRANGER SPACE!" Furthermore, now that a STRANGER is lurking in that space, it is impassable for all future movement...so you may just have to re-route your plans on the fly! SAUCER cards can abduct *any* kid--even one that has already scored--but your opponent will have to get lucky when they flip the SAUCER COIN or you'll escape abduction!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
642
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
471
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
405
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
374
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18