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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
사이클 매니저(Cycling Manager)는 상대적인 움직임을 기반으로 하는 독특한 사이클 경주 게임이다. 선수들은 경기를 통해 앞으로 나아가기 위해 각 단계에서 자전거를 타는 사람들을 움직일 필요가 없을 것이다. 그들은 그들이 원할 때만 그들이 움직이게 할 것이다!
사이클 매니저에서 선수들은 첫 번째 위치에서 경기를 마치려고 하는 4명의 사이클 선수들로 구성된 팀을 통제한다. 경주는 4개의 다른 스테이지 프로필(평탄, 언덕, 등산 및 하강)로 구성된다.
선수들은 경주 내내 그룹으로 배치될 것이다. 처음에는 모든 사이클 선수들이 같은 그룹(펠로톤)에 속해 있다. 각 단계 단계(각 단계마다 고유한 스테이지 프로필을 가지고 있음)에서 자전거 이용자는 다음을 수행할 수 있다.
아무것도 하지 않는 것(그들은 현재 위치에 머무를 것이다), 이것은 대부분의 자전거 타는 사람들에게 일어날 일이다.
그룹 내 포지션 변경(그룹 내에서 선두에 서거나 뒤쪽에 앉아 휴식을 취할 수 있음)
공격: 한 그룹에서 다른 그룹으로 이동합니다. 그들이 도달하는 새로운 집단은 그들이 공격에 얼마나 많은 에너지를 소비하느냐에 달려있다.
뒤로 이동: 다른 그룹으로 이동하면, 그들이 에너지를 다시 얻을 수 있습니다.
사이클 선수들은 단계별로 단계를 거친다(일반적인 단계는 각 12개 스테이지 프로필로 구성된다). 각 단계에서, 자전거를 타는 사람들은 한 가지 행동을 할 수 있을 것이다. 동작은 공격(작은 공격, 중간 공격 또는 큰 공격)이거나 뒤로 이동할 수 있습니다. 공격 시 사이클리스트에게 에너지가 소모되고, 후퇴 시 약간의 힘이 돌아옵니다. 자전거를 타는 사람들은 다음을 바탕으로 스테이지를 통해 자신의 에너지를 관리할 것입니다.
스테이지 프로필: 자전거 이용자는 다양한 프로필(평탄, 언덕, 등산 및 하강)에서 다소 편안할 수 있으며 그에 따라 에너지를 소비한다.
그들의 그룹에서의 위치: 만약 그들이 다른 자전거 타는 사람들에 의해 보호된다면, 자전거 타는 사람들은 에너지를 덜 쓸 것이다.
만약 어떤 집단이 빠르게 움직인다면(예를 들어 다른 집단을 잡기 위해 움직인다면), 그들은 더 많은 에너지를 소비할 것이다.
경주의 마지막에 선두 그룹에 있는 사이클 선수들은 우승자를 얻기 위해 마지막 스프린트에서 경쟁할 수 있습니다!
—디자이너의 설명
사이클 매니저에서 선수들은 첫 번째 위치에서 경기를 마치려고 하는 4명의 사이클 선수들로 구성된 팀을 통제한다. 경주는 4개의 다른 스테이지 프로필(평탄, 언덕, 등산 및 하강)로 구성된다.
선수들은 경주 내내 그룹으로 배치될 것이다. 처음에는 모든 사이클 선수들이 같은 그룹(펠로톤)에 속해 있다. 각 단계 단계(각 단계마다 고유한 스테이지 프로필을 가지고 있음)에서 자전거 이용자는 다음을 수행할 수 있다.
아무것도 하지 않는 것(그들은 현재 위치에 머무를 것이다), 이것은 대부분의 자전거 타는 사람들에게 일어날 일이다.
그룹 내 포지션 변경(그룹 내에서 선두에 서거나 뒤쪽에 앉아 휴식을 취할 수 있음)
공격: 한 그룹에서 다른 그룹으로 이동합니다. 그들이 도달하는 새로운 집단은 그들이 공격에 얼마나 많은 에너지를 소비하느냐에 달려있다.
뒤로 이동: 다른 그룹으로 이동하면, 그들이 에너지를 다시 얻을 수 있습니다.
사이클 선수들은 단계별로 단계를 거친다(일반적인 단계는 각 12개 스테이지 프로필로 구성된다). 각 단계에서, 자전거를 타는 사람들은 한 가지 행동을 할 수 있을 것이다. 동작은 공격(작은 공격, 중간 공격 또는 큰 공격)이거나 뒤로 이동할 수 있습니다. 공격 시 사이클리스트에게 에너지가 소모되고, 후퇴 시 약간의 힘이 돌아옵니다. 자전거를 타는 사람들은 다음을 바탕으로 스테이지를 통해 자신의 에너지를 관리할 것입니다.
스테이지 프로필: 자전거 이용자는 다양한 프로필(평탄, 언덕, 등산 및 하강)에서 다소 편안할 수 있으며 그에 따라 에너지를 소비한다.
그들의 그룹에서의 위치: 만약 그들이 다른 자전거 타는 사람들에 의해 보호된다면, 자전거 타는 사람들은 에너지를 덜 쓸 것이다.
만약 어떤 집단이 빠르게 움직인다면(예를 들어 다른 집단을 잡기 위해 움직인다면), 그들은 더 많은 에너지를 소비할 것이다.
경주의 마지막에 선두 그룹에 있는 사이클 선수들은 우승자를 얻기 위해 마지막 스프린트에서 경쟁할 수 있습니다!
—디자이너의 설명
Cycling Manager is a unique cycling race game based on relative movement (the cyclists are represented based on their relative position from each other). Players will not have to move their cyclists at each step to make it move forward through the race, they will only have to make them move when they want to !
In Cycling Manager, players take the control of a team of 4 cyclists trying to finish the race in the first position. The race will be composed of a succession of 4 different stage profiles (flat, hills, mountain climb and descent).
The cyclists will be placed in groups all along the race. At the beginning, all cyclists are in the same group (the peloton). At each stage step (each step having its own stage profile), cyclists will be able to:
Not doing anything (they will stay in their current position), this is what will happen most of time for most of the cyclists
Change their position in their group (they may want to take the lead in their group or go at the back to rest)
Attack: Move forward from one group to another. The new group they reach depends on how much energy they spend on the attack (attack can be small, medium or high).
Move back: move to another group backward, it will allow them to get back some energy/
Cyclists will go through the stage step by step (a typical stage is composed of each 12 stage profiles). At each step, cyclists will be able to perform one action. Actions can be attacking (small, medium or big attack) or move back. An attack will cost energy to cyclist, a move back will give back some. Cyclists will manage their own energies through the stage based on the following :
Stage profile: cyclists can be more or less comfortable in different profiles (flat, hills, mountain climb and descent) and will spend energy accordingly
their position in their group: cyclist will spend less energy if they're protected by other cyclists
their group's speed: if a group is moving fast (trying to catch another group for instance), they will spend more energy.
At the end of the race, the cyclists in the leading group can compete in the final sprint to get the winner!
—description from the designer
In Cycling Manager, players take the control of a team of 4 cyclists trying to finish the race in the first position. The race will be composed of a succession of 4 different stage profiles (flat, hills, mountain climb and descent).
The cyclists will be placed in groups all along the race. At the beginning, all cyclists are in the same group (the peloton). At each stage step (each step having its own stage profile), cyclists will be able to:
Not doing anything (they will stay in their current position), this is what will happen most of time for most of the cyclists
Change their position in their group (they may want to take the lead in their group or go at the back to rest)
Attack: Move forward from one group to another. The new group they reach depends on how much energy they spend on the attack (attack can be small, medium or high).
Move back: move to another group backward, it will allow them to get back some energy/
Cyclists will go through the stage step by step (a typical stage is composed of each 12 stage profiles). At each step, cyclists will be able to perform one action. Actions can be attacking (small, medium or big attack) or move back. An attack will cost energy to cyclist, a move back will give back some. Cyclists will manage their own energies through the stage based on the following :
Stage profile: cyclists can be more or less comfortable in different profiles (flat, hills, mountain climb and descent) and will spend energy accordingly
their position in their group: cyclist will spend less energy if they're protected by other cyclists
their group's speed: if a group is moving fast (trying to catch another group for instance), they will spend more energy.
At the end of the race, the cyclists in the leading group can compete in the final sprint to get the winner!
—description from the designer
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