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BGG랭킹
BGG전체 : 14633
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인원
2-8 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Cristina Maiorescu, Sumit Sinha
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아티스트
Ishan Trivedi
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인원
게임 소개
《바라타 600 BC》는 기원전 600년을 배경으로 한 멀티플레이어 전략 보드 게임이다. 이것은 베다 시대의 끝이자 16개의 마하자나파다(대왕국)의 출현이다. 각각의 플레이어는 그들의 왕국을 고대 바라타에서 가장 지배적인 세력으로 만들기 위해 노력하는 마하자나파다 통치자의 역할을 맡는다. 플레이어는 군대를 이끌고 자원을 얻고 관리하며 자신의 왕국을 확장하기 위해 영토를 정복하는 방법을 결정할 수 있습니다. 동시에, 그들은 라이벌, 자연 재해, 폭동과 같은 사회적 사건으로부터 그들의 영토를 보호해야 한다. 플레이어들은 게임 승자를 결정하는 데 기여하는 빅토리 포인트로 액션과 성취를 보상받는다.
각 플레이어(또는 팀)는 자원 세트, 두 개의 군대, 다른 시작 위치로 게임을 시작합니다. 또한 플레이어는 다른 플레이어와 다르거나 동일할 수 있는 성격 특성과 능력(다양한 힘)의 조합을 선택함으로써 자신의 게임 아바타를 만들 수 있다. 매번 참가자들은 자원 풀 관리에 대한 이전의 결정과 연결된 자원을 끌어옵니다. 플레이어는 자신의 자원을 코인으로 전환하고 코인을 사용하여 아군의 힘을 강화하거나 게임 후반에 특정 지형 유형을 정복할 수 있습니다. 플레이어는 지도 위에서 움직이거나, 정착지를 통해 영토를 정복하거나, 다른 플레이어와 직접 전투를 벌이거나, 공격이나 방어를 계획하고, 지역 자원과 교역 대상을 획득하고, 목표를 달성하기 위해 자신의 두 군대를 사용한다. 이벤트는 자연 재해, 질병 또는 폭동을 유발하여 추가적인 방어 및 자원 계획을 만듭니다. 지금이 바로 당신의 능력 특성이 유용해지는 시기입니다. 플레이 스타일에 따라 특정 이벤트를 자신에게 유리하게 조작하여 다른 플레이어를 힘들게 하거나 반대로 자신의 이벤트 시나리오를 작성하는 데 도움을 줄 수 있습니다.
BHARATA 600 BC에서 플레이어들은 자신의 플레이 스타일과 결과에 대한 높은 수준의 통제력을 가지고 있다. 그들은 전투 전략, 목표 기반 전략, 경쟁 또는 협력 접근 방식을 선택하거나 거부할 수 있다. 플레이어가 역동적인 게임 상황에 처하게 되면, 자신의 전략과 선택을 보드의 진화하는 시나리오에 맞춰야 한다.
각 플레이어(또는 팀)는 자원 세트, 두 개의 군대, 다른 시작 위치로 게임을 시작합니다. 또한 플레이어는 다른 플레이어와 다르거나 동일할 수 있는 성격 특성과 능력(다양한 힘)의 조합을 선택함으로써 자신의 게임 아바타를 만들 수 있다. 매번 참가자들은 자원 풀 관리에 대한 이전의 결정과 연결된 자원을 끌어옵니다. 플레이어는 자신의 자원을 코인으로 전환하고 코인을 사용하여 아군의 힘을 강화하거나 게임 후반에 특정 지형 유형을 정복할 수 있습니다. 플레이어는 지도 위에서 움직이거나, 정착지를 통해 영토를 정복하거나, 다른 플레이어와 직접 전투를 벌이거나, 공격이나 방어를 계획하고, 지역 자원과 교역 대상을 획득하고, 목표를 달성하기 위해 자신의 두 군대를 사용한다. 이벤트는 자연 재해, 질병 또는 폭동을 유발하여 추가적인 방어 및 자원 계획을 만듭니다. 지금이 바로 당신의 능력 특성이 유용해지는 시기입니다. 플레이 스타일에 따라 특정 이벤트를 자신에게 유리하게 조작하여 다른 플레이어를 힘들게 하거나 반대로 자신의 이벤트 시나리오를 작성하는 데 도움을 줄 수 있습니다.
BHARATA 600 BC에서 플레이어들은 자신의 플레이 스타일과 결과에 대한 높은 수준의 통제력을 가지고 있다. 그들은 전투 전략, 목표 기반 전략, 경쟁 또는 협력 접근 방식을 선택하거나 거부할 수 있다. 플레이어가 역동적인 게임 상황에 처하게 되면, 자신의 전략과 선택을 보드의 진화하는 시나리오에 맞춰야 한다.
BHARATA 600 BC is a multiplayer strategy board game set in the Indian subcontinent (Bharata) in 600 BC. This is the end of the Vedic period and the rise of the 16 Mahajanapadas (Great Kingdoms). Each player takes on the role of a Mahajanapada ruler, trying to make their kingdom the most predominant power in the ancient Bharata. Players get to decide how to lead their armies, gain and manage resources, and conquer territories to expand their kingdoms. At the same time, they have to protect their territories from rivals, natural disasters, and social events, such as riots. Players’ actions and achievements are rewarded with Victory Points that contribute to determining the game winner.
Each player (or team) begins the game with a set of resources, two armies, and a different start location. In addition, players get to create their game avatars by choosing a combination of personality traits and abilities (variable powers), which can differ or be identical to other players’. With each turn, players draw resources that are often linked to their previous decisions on resource pool management. Players may choose to convert their resources into Coins and use the Coins to increase their Army Strength or to conquer specific terrain types later in the game. Players use their two armies to move on the map, conquer territories through settlements or direct combat with other players, plan for attack or defence, gain regional resources and trade objects, and accomplish objectives. Events trigger natural disasters, diseases, or riots, which create an additional level of defence and resource planning. This is the time your ability traits become handy. They allow you to manoeuvre certain Events in your favour while at the same time, based on your play style, to make it harder on other players or the contrary, to help them out with their own Event scenarios.
In BHARATA 600 BC, players have a great level of control over their play style and outcome. They can opt-in or out of a combat strategy, an objective-based strategy, a competitive or collaborative approach. As players find themselves in a dynamic game context, they have to adapt their strategy and choices to the evolving scenarios on the board.
Each player (or team) begins the game with a set of resources, two armies, and a different start location. In addition, players get to create their game avatars by choosing a combination of personality traits and abilities (variable powers), which can differ or be identical to other players’. With each turn, players draw resources that are often linked to their previous decisions on resource pool management. Players may choose to convert their resources into Coins and use the Coins to increase their Army Strength or to conquer specific terrain types later in the game. Players use their two armies to move on the map, conquer territories through settlements or direct combat with other players, plan for attack or defence, gain regional resources and trade objects, and accomplish objectives. Events trigger natural disasters, diseases, or riots, which create an additional level of defence and resource planning. This is the time your ability traits become handy. They allow you to manoeuvre certain Events in your favour while at the same time, based on your play style, to make it harder on other players or the contrary, to help them out with their own Event scenarios.
In BHARATA 600 BC, players have a great level of control over their play style and outcome. They can opt-in or out of a combat strategy, an objective-based strategy, a competitive or collaborative approach. As players find themselves in a dynamic game context, they have to adapt their strategy and choices to the evolving scenarios on the board.
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