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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Francisco Javier, Spencer Jenik
-
아티스트
Francisco Javier
-
인원
게임 소개
드래곤’s 레어는 생존 요소를 갖춘 광란의 빠른 속도의 보물 수집 게임이다. 플레이어는 다양한 종류의 루비, 에메랄드, 금을 수집하면서 다양한 종류의 맹렬한 드래곤 공격을 피한다. 행운이 다하기 전에 최대한 많은 보물을 모으기 위해 경쟁하는 동안 혼자 또는 친구들과 함께 드래곤에 도전하세요. 감히 드래곤의 은신처에 들어갈 수 있나요?
설정:
보물 사냥꾼(플레이어)의 눈 깜빡임과 드래곤의 눈 깜빡임을 구분합니다.
눈을 세 번 클릭하면 보물 사냥꾼이 되고 길게 누르면 드래곤이 되며(게임을 시작할 준비가 될 때까지 기다림), 더블 누르면 은신처로 돌아갑니다.
각 깜박임이 연결을 위해 한쪽 면을 열어두는 한 원하는 구성으로 드래곤 주위에 남아 있는 모든 논플레이어(레어) 깜박임을 배열합니다.
Alt Setup - 6-9번의 깜빡임만으로 게임을 할 경우, 마지막에 드래곤과 일직선으로 깜빡임을 배열합니다.
지정된 드래곤 블링크를 길게 눌러 역할을 설정하고 게임을 시작합니다.
규칙:
보물들은 플레이어들이 모으기 위해 무작위로 은신처로 흩어진다.
보물 사냥꾼 (플레이어) 눈 깜빡이는 부분은 노란색, 빨간색, 그리고 녹색의 세 가지 색을 가지고 있습니다.
플레이어들은 점수를 얻기 위해 그들의 눈 깜빡임의 정확한 색을 보물에 맞춰야 한다.
빨간색(루비)과 녹색(에메랄드)은 각각 1점을 획득하고 노란색(골드)은 각각 5점을 획득한다.
노란색(금색) 보물은 포인트를 부여하기 전에 플레이를 마이닝(연결)해야 합니다.
플레이어들은 운이 다할 때까지 보물 포인트를 모읍니다(세 개의 행운이 모두 사라짐).
보물에 잘못 연결되거나 드래곤의 공격으로 인해 한 번의 행운이 사라집니다.
플레이어들의 현재 행운 카운트는 보물 사냥꾼의 세 개의 흰색 불빛에 의해 표시됩니다.
드래곤은 3가지 공격수단이 있다.
A. 불덩어리 - 주황색 빛(불)이 은신처에서 빠르게 움직입니다. 적극적으로 영향을 받은 타일에 부착된 플레이어는 한 번의 행운을 잃습니다.
B. 독 - 분홍빛(독)이 은신처에서 천천히 움직입니다. 적극적으로 영향을 받은 타일에 부착된 플레이어는 한 번의 행운을 잃습니다.
C. Void - 모든 빛은 레어에서 빨아들이고, 플레이어는 그들의 기억에 기초하여 타일을 모아야 합니다. 하나의 건강 상태에 대한 잘못된 일치 페널티가 여전히 적용됩니다.
게임이 진행될수록 드래곤의 공격은 잦아지고 결국 게임이 종료된다.
승리 조건/종료 게임:
플레이어가 모든 행운을 잃은 후, 깜박임은 점수 모드로 바뀝니다.
스코어 모드에서는 다른 색상의 불빛이 빠르게 연속해서 깜박이고 그 뒤에 몇 초의 간격이 있다.
점수를 결정하려면 그룹에서 금색 섬광 횟수를 세어 100을 곱한 다음 빨간색은 10을, 녹색은 1을 곱합니다. 이 숫자들의 합계는 당신의 점수입니다.
싱글 플레이를 할 경우, 당신의 높은 점수를 설정하고 이기도록 노력하세요.
여러 명의 선수와 경쟁적으로 경기를 할 경우, 운이 다했을 때 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다.
설정:
보물 사냥꾼(플레이어)의 눈 깜빡임과 드래곤의 눈 깜빡임을 구분합니다.
눈을 세 번 클릭하면 보물 사냥꾼이 되고 길게 누르면 드래곤이 되며(게임을 시작할 준비가 될 때까지 기다림), 더블 누르면 은신처로 돌아갑니다.
각 깜박임이 연결을 위해 한쪽 면을 열어두는 한 원하는 구성으로 드래곤 주위에 남아 있는 모든 논플레이어(레어) 깜박임을 배열합니다.
Alt Setup - 6-9번의 깜빡임만으로 게임을 할 경우, 마지막에 드래곤과 일직선으로 깜빡임을 배열합니다.
지정된 드래곤 블링크를 길게 눌러 역할을 설정하고 게임을 시작합니다.
규칙:
보물들은 플레이어들이 모으기 위해 무작위로 은신처로 흩어진다.
보물 사냥꾼 (플레이어) 눈 깜빡이는 부분은 노란색, 빨간색, 그리고 녹색의 세 가지 색을 가지고 있습니다.
플레이어들은 점수를 얻기 위해 그들의 눈 깜빡임의 정확한 색을 보물에 맞춰야 한다.
빨간색(루비)과 녹색(에메랄드)은 각각 1점을 획득하고 노란색(골드)은 각각 5점을 획득한다.
노란색(금색) 보물은 포인트를 부여하기 전에 플레이를 마이닝(연결)해야 합니다.
플레이어들은 운이 다할 때까지 보물 포인트를 모읍니다(세 개의 행운이 모두 사라짐).
보물에 잘못 연결되거나 드래곤의 공격으로 인해 한 번의 행운이 사라집니다.
플레이어들의 현재 행운 카운트는 보물 사냥꾼의 세 개의 흰색 불빛에 의해 표시됩니다.
드래곤은 3가지 공격수단이 있다.
A. 불덩어리 - 주황색 빛(불)이 은신처에서 빠르게 움직입니다. 적극적으로 영향을 받은 타일에 부착된 플레이어는 한 번의 행운을 잃습니다.
B. 독 - 분홍빛(독)이 은신처에서 천천히 움직입니다. 적극적으로 영향을 받은 타일에 부착된 플레이어는 한 번의 행운을 잃습니다.
C. Void - 모든 빛은 레어에서 빨아들이고, 플레이어는 그들의 기억에 기초하여 타일을 모아야 합니다. 하나의 건강 상태에 대한 잘못된 일치 페널티가 여전히 적용됩니다.
게임이 진행될수록 드래곤의 공격은 잦아지고 결국 게임이 종료된다.
승리 조건/종료 게임:
플레이어가 모든 행운을 잃은 후, 깜박임은 점수 모드로 바뀝니다.
스코어 모드에서는 다른 색상의 불빛이 빠르게 연속해서 깜박이고 그 뒤에 몇 초의 간격이 있다.
점수를 결정하려면 그룹에서 금색 섬광 횟수를 세어 100을 곱한 다음 빨간색은 10을, 녹색은 1을 곱합니다. 이 숫자들의 합계는 당신의 점수입니다.
싱글 플레이를 할 경우, 당신의 높은 점수를 설정하고 이기도록 노력하세요.
여러 명의 선수와 경쟁적으로 경기를 할 경우, 운이 다했을 때 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다.
The Dragon’s Lair is a frantic, fast paced treasure collection game with survival elements. Players work to evade a wide range of fierce dragon attacks while gathering an assortment of rubies, emeralds and gold. Challenge the dragon alone or with friends as you compete to gather as much treasure as you can before your luck runs out. Do you dare enter The Dragon’s Lair?
Setup:
Separate out one blink per player to be treasure hunter (player) blinks and one blink to be the dragon.
Triple click a blink to set to treasure hunter, long press to set blink to dragon (hold off until ready to start the game), double press to set back to lair tile.
Arrange all remaining non-player (lair) blinks around the dragon in any configuration desired as long as each blink has one side open for connection.
Alt Setup - If only playing with 6-9 blinks, arrange blinks in a straight line with the dragon at the end.
Long press the designated dragon blink to set role and start the game.
Rules:
Treasures randomly spawn into the lair playspace for the players to collect.
Treasure hunter (player) blinks have three colored sides - Yellow (Gold), Red (Rubies), and Green (Emeralds).
Players must match the correctly colored side of their blink to a treasure to score points.
Each red (ruby) and green (emerald) collected gains the player 1 point, while each yellow (gold) collected gives the player 5 points.
Yellow (Gold) treasures require the play to mine (be connected to them) for 3 seconds before awarding their points.
Players collect treasure points until their luck runs out (all 3 luck lost).
One luck is lost by incorrectly connecting to a treasure or by being adversely affected by a dragon attack.
The players current luck count is displayed by the three white lights on the treasure hunter blink.
The Dragon has three attacking moves:
A. Fireball - Orange light (Fire) moves quickly throughout the lair. Any player attached to an actively affected tile looses one luck.
B. Poison - Pink light (Poison) moves slowly throughout the lair. Any player attached to an actively affected tile looses one luck.
C. Void - All light is sucked from the Lair, and players must collect tiles based on their memory. The incorrect matching penalty of one health still applies.
Dragon attacks get more frequent as the game progresses eventually resulting in the end of the game.
Win Condition / End Game:
After a player has lost all of their luck, their blink changes over to score mode.
In score mode, lights of different colors flash in quick succession followed by a several second gap.
To determine your score, count the number of Gold flashes in the group and multiply by 100, and then red by 10 and green by 1. The sum of these numbers is your score.
If playing single player, try to set and beat your high score.
If playing competitively with multiple players, the player with the highest score when their luck runs out wins.
Setup:
Separate out one blink per player to be treasure hunter (player) blinks and one blink to be the dragon.
Triple click a blink to set to treasure hunter, long press to set blink to dragon (hold off until ready to start the game), double press to set back to lair tile.
Arrange all remaining non-player (lair) blinks around the dragon in any configuration desired as long as each blink has one side open for connection.
Alt Setup - If only playing with 6-9 blinks, arrange blinks in a straight line with the dragon at the end.
Long press the designated dragon blink to set role and start the game.
Rules:
Treasures randomly spawn into the lair playspace for the players to collect.
Treasure hunter (player) blinks have three colored sides - Yellow (Gold), Red (Rubies), and Green (Emeralds).
Players must match the correctly colored side of their blink to a treasure to score points.
Each red (ruby) and green (emerald) collected gains the player 1 point, while each yellow (gold) collected gives the player 5 points.
Yellow (Gold) treasures require the play to mine (be connected to them) for 3 seconds before awarding their points.
Players collect treasure points until their luck runs out (all 3 luck lost).
One luck is lost by incorrectly connecting to a treasure or by being adversely affected by a dragon attack.
The players current luck count is displayed by the three white lights on the treasure hunter blink.
The Dragon has three attacking moves:
A. Fireball - Orange light (Fire) moves quickly throughout the lair. Any player attached to an actively affected tile looses one luck.
B. Poison - Pink light (Poison) moves slowly throughout the lair. Any player attached to an actively affected tile looses one luck.
C. Void - All light is sucked from the Lair, and players must collect tiles based on their memory. The incorrect matching penalty of one health still applies.
Dragon attacks get more frequent as the game progresses eventually resulting in the end of the game.
Win Condition / End Game:
After a player has lost all of their luck, their blink changes over to score mode.
In score mode, lights of different colors flash in quick succession followed by a several second gap.
To determine your score, count the number of Gold flashes in the group and multiply by 100, and then red by 10 and green by 1. The sum of these numbers is your score.
If playing single player, try to set and beat your high score.
If playing competitively with multiple players, the player with the highest score when their luck runs out wins.
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- Lv.22 서쪽
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2022-03-09 00:52:26
비공개로 등록된 댓글입니다.
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