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BGG랭킹
BGG전체 : 2224
STRATEGY : 1079
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.60 / 5
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디자이너
Nico Carroll
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아티스트
Gregor Benedetti
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인원
게임 소개
국부론에서 당신은 국가 지도자의 역할을 맡게 됩니다. 여러분의 목표는 여러분의 나라를 보잘것없는 시작에서 세계 경제 초강대국의 지위로 끌어올리는 것입니다. 당신은 당신이 상품을 생산할 수 있는 산업을 건설함으로써 이것을 달성합니다. 산업 타일에는 6가지 유형이 있습니다. 농장, 발전기, 아카데미, 광산, 공장 및 은행. 각 산업은 특정 유형의 상품을 생산할 수 있습니다. 식품, 에너지, 노동, 광석 및 자본(각각).
각 물품은 게임에서 하나 이상의 용도가 있습니다. 예를 들어, Food는 해당 산업이 생산될 때 "feed"quot;에 필요한 반면 Capital은 특정 유형의 산업을 구축하는 데 사용됩니다. 인더스트리(Industries)를 구축하면 더 큰 인더스트리(Industrial) 블록이 만들어집니다. 블록이 클수록, 블록이 상품을 생산할 때 투자 수익률이 높아집니다.
그 게임의 주요 초점은 무역이다. 필요한 모든 물품을 생산하는 것은 경제적으로 불가능하기 때문에 필요한 물품을 얻기 위해 무역에 참여해야 합니다. 각 물품은 시장의 영향을 받는 무역 가치를 가집니다.
물품 유형별로 하나의 시장이 있습니다. 동료 플레이어와 거래하여 필요한 물품을 얻을 수 없으면 마켓에서 구매해야 합니다. 시장에서 상품을 구매하면 증가한 수요를 반영하여 가격이 상승합니다. 마찬가지로, 당신의 동료 플레이어들이 잉여 물품들을 필요로 하지 않기 때문에 당신의 잉여 물품들을 실을 수 없을 때가 있다. 이러한 상품으로 돈을 벌고 싶다면 시장에 판매해야 합니다. 상품을 시장에 판매하는 것은 공급 증가를 반영하여 상품의 가격을 낮춥니다.
새로운 산업을 건설하고 더 많은 돈을 벌수록 승리 포인트를 획득합니다. 경기 종료 시 가장 많은 승점, 즉 인더스트리(Industries)와 머니(Money)의 가장 가치 있는 조합을 가진 선수가 승자다.
국가를 어떻게 건설할 것인가?
각 물품은 게임에서 하나 이상의 용도가 있습니다. 예를 들어, Food는 해당 산업이 생산될 때 "feed"quot;에 필요한 반면 Capital은 특정 유형의 산업을 구축하는 데 사용됩니다. 인더스트리(Industries)를 구축하면 더 큰 인더스트리(Industrial) 블록이 만들어집니다. 블록이 클수록, 블록이 상품을 생산할 때 투자 수익률이 높아집니다.
그 게임의 주요 초점은 무역이다. 필요한 모든 물품을 생산하는 것은 경제적으로 불가능하기 때문에 필요한 물품을 얻기 위해 무역에 참여해야 합니다. 각 물품은 시장의 영향을 받는 무역 가치를 가집니다.
물품 유형별로 하나의 시장이 있습니다. 동료 플레이어와 거래하여 필요한 물품을 얻을 수 없으면 마켓에서 구매해야 합니다. 시장에서 상품을 구매하면 증가한 수요를 반영하여 가격이 상승합니다. 마찬가지로, 당신의 동료 플레이어들이 잉여 물품들을 필요로 하지 않기 때문에 당신의 잉여 물품들을 실을 수 없을 때가 있다. 이러한 상품으로 돈을 벌고 싶다면 시장에 판매해야 합니다. 상품을 시장에 판매하는 것은 공급 증가를 반영하여 상품의 가격을 낮춥니다.
새로운 산업을 건설하고 더 많은 돈을 벌수록 승리 포인트를 획득합니다. 경기 종료 시 가장 많은 승점, 즉 인더스트리(Industries)와 머니(Money)의 가장 가치 있는 조합을 가진 선수가 승자다.
국가를 어떻게 건설할 것인가?
In Wealth of Nations, you take on the role of a national leader. Your goal is to take your nation from humble beginnings to the status of a world economic superpower. You achieve this by building Industries, which allows you to produce Commodities. There are six types of Industry tiles: Farms, Generators, Academies, Mines, Factories, and Banks. Each Industry is capable of producing a certain type of Commodity: Food, Energy, Labor, Ore, and Capital (respectively).
Each Commodity has one or more uses in the game. For example, Food is required to "feed" your Industries when they produce, while Capital is used to build certain types of Industries. As you build Industries, you create ever larger Industrial Blocs. The larger a Bloc is, the greater your return on investment when the Bloc produces Commodities.
The main focus of the game is trade. Because it is economically unfeasible to produce every Commodity you need, you must engage in trade to get the Commodities that you require. Each Commodity has a trade value influenced by the Markets.
There is one Market for each type of Commodity. If you can't gain a Commodity that you need by trading with your fellow players, you must buy it from the Market. Buying a Commodity from the Market increases its price, reflecting increased demand. Similarly, there are times when you can't unload your surplus Commodities because your fellow players have no need for them. If you wish to earn money from these Commodities, you must sell them to the Market. Selling a Commodity to the Market decreases its price, reflecting increased supply.
As you build new Industries and earn more money, you acquire Victory Points. The player with the most Victory Points at the end of the game, i.e., the player with the most valuable combination of Industries and money, is the winner.
How will you build your Nation?
Each Commodity has one or more uses in the game. For example, Food is required to "feed" your Industries when they produce, while Capital is used to build certain types of Industries. As you build Industries, you create ever larger Industrial Blocs. The larger a Bloc is, the greater your return on investment when the Bloc produces Commodities.
The main focus of the game is trade. Because it is economically unfeasible to produce every Commodity you need, you must engage in trade to get the Commodities that you require. Each Commodity has a trade value influenced by the Markets.
There is one Market for each type of Commodity. If you can't gain a Commodity that you need by trading with your fellow players, you must buy it from the Market. Buying a Commodity from the Market increases its price, reflecting increased demand. Similarly, there are times when you can't unload your surplus Commodities because your fellow players have no need for them. If you wish to earn money from these Commodities, you must sell them to the Market. Selling a Commodity to the Market decreases its price, reflecting increased supply.
As you build new Industries and earn more money, you acquire Victory Points. The player with the most Victory Points at the end of the game, i.e., the player with the most valuable combination of Industries and money, is the winner.
How will you build your Nation?
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