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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Chuck Eskridge, David F. Williams
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스크림마지는 척 에스크리지와 데이비드 윌리엄스에 의해 발명되었다. 한쪽은 공격을, 다른 한쪽은 수비를 통제하는 축구 경기입니다. 움직임은 주사위 굴리기 방식으로 이루어지며, 느린 플레이어는 최대 이동 능력이 낮아진다. 각 면마다 힘과 속도가 다른 피스(플레이어) 어떤 선수라도 다른 선수에게 태클을 걸 수 있지만, 그 이상의 힘을 가진 선수만이 상대 선수를 차단할 수 있다. 공격이 패싱 플레이인지 런닝 플레이인지 수비가 알 수 없는 반전으로 수비를 꾸린다. 패싱 플레이일 경우 지정된 그리드에 패스를 던질 수 있지만 플레이가 발전할 수 있는 시간이 있어야 합니다. 플레이가 고장나면 공격수가 카드를 뽑아 회복 여부를 판단한다.
패스 메커니즘은 훌륭하게 작동한다: 공격은 두 사람을 여러 그리드 중 하나에 두고, 패스가 만들어질 그리드를 식별하는 카드를 몰래 선택한다. 각 팀은 주사위 굴리기로 플레이어(잠재 리시버 포함)를 움직인다. 패스가 이루어지면, 공격자는 패스가 그리드에서 어느 칸으로 갈지 선택합니다. 사각형을 선택하느냐에 따라 패스가 만들어진 스퀘어에 리시버와 디펜시브 백이 얼마나 쉽게 도달할 수 있는지가 결정됩니다. 리시버가 스퀘어에 도달하고 뒤가 그렇지 않으면 패스는 완성된다. 뒷면이 정사각형에 닿고 리시버가 그렇지 않으면 패스가 가로채진다. 둘 다 광장에 도착하면 패스가 불완전합니다.
블로커와 수비라인의 성공 여부에 따라 러닝게임과 패스 러시가 달라진다. 물론 주사위 굴리기에도 행운이 있지만 경기가 진행되는 동안 행운이 나타나고 좋은 플레이는 약간의 불운에서 살아남을 수 있다. 카드 드로잉도 중요할 수 있습니다. 태클러가 볼 캐리어에 닿았지만 태클을 하지 못하거나 태클을 만들어 억지로 더듬는 경우가 있는데, 이는 수비 어느 쪽이든 만회할 수 있다.
이것은 당신이 정말로 축구를 하는 것처럼 느껴지는 몇 안 되는 비시뮬레이션 축구 게임 중 하나이다. 플레이를 미리 정해놓고 실제 축구처럼 계획대로 작동하기도 하고, 실패하기도 하고, 플레이가 진행되는 동안 즉흥적으로 움직여야 하는 경우도 있다.
이 게임은 주로 남부의 게임 스토어에서 800개 정도만 판매되었다. 오리지널 버전과 빠른 속도와 파워를 갖춘 옵션 "몬스터 맨"을 포함한 두 번째 버전이 만들어졌다.
이 게임은 같은 이름의 은 게임이에요, 거의 같은 해와 혼동되지는 않습니다.
패스 메커니즘은 훌륭하게 작동한다: 공격은 두 사람을 여러 그리드 중 하나에 두고, 패스가 만들어질 그리드를 식별하는 카드를 몰래 선택한다. 각 팀은 주사위 굴리기로 플레이어(잠재 리시버 포함)를 움직인다. 패스가 이루어지면, 공격자는 패스가 그리드에서 어느 칸으로 갈지 선택합니다. 사각형을 선택하느냐에 따라 패스가 만들어진 스퀘어에 리시버와 디펜시브 백이 얼마나 쉽게 도달할 수 있는지가 결정됩니다. 리시버가 스퀘어에 도달하고 뒤가 그렇지 않으면 패스는 완성된다. 뒷면이 정사각형에 닿고 리시버가 그렇지 않으면 패스가 가로채진다. 둘 다 광장에 도착하면 패스가 불완전합니다.
블로커와 수비라인의 성공 여부에 따라 러닝게임과 패스 러시가 달라진다. 물론 주사위 굴리기에도 행운이 있지만 경기가 진행되는 동안 행운이 나타나고 좋은 플레이는 약간의 불운에서 살아남을 수 있다. 카드 드로잉도 중요할 수 있습니다. 태클러가 볼 캐리어에 닿았지만 태클을 하지 못하거나 태클을 만들어 억지로 더듬는 경우가 있는데, 이는 수비 어느 쪽이든 만회할 수 있다.
이것은 당신이 정말로 축구를 하는 것처럼 느껴지는 몇 안 되는 비시뮬레이션 축구 게임 중 하나이다. 플레이를 미리 정해놓고 실제 축구처럼 계획대로 작동하기도 하고, 실패하기도 하고, 플레이가 진행되는 동안 즉흥적으로 움직여야 하는 경우도 있다.
이 게임은 주로 남부의 게임 스토어에서 800개 정도만 판매되었다. 오리지널 버전과 빠른 속도와 파워를 갖춘 옵션 "몬스터 맨"을 포함한 두 번째 버전이 만들어졌다.
이 게임은 같은 이름의 은 게임이에요, 거의 같은 해와 혼동되지는 않습니다.
Scrimmage was invented by Chuck Eskridge, and David Williams. It is a football game in which one side controls the offense and the other controls the defense. Movement is accomplished by dice rolls, with slower players have lower maximum movement capability. Each side has pieces (players) of varying strength and speed. Any player can tackle any other player, but only players of equal or greater strength can block opposing players. The offense sets up, and then the defense, with a twist: the defense does not know whether the offense is running a passing play or a running play. (The choice is disclosed after the play starts.) If it is a passing play, the pass can be thrown to a designated grid but only after the play has had time to develop. If a play breaks down, the offensive player draws a card to determine whether he can recover.
The passing mechanism works wonderfully: the offense places two men downfield in one of several grids, and secretly chooses a card identifying the grid to which the pass will be made. Each team then moves players (including the potential receivers) with the roll of the dice. When the pass is made, the offense chooses which square in the grid the pass will go to. The choice of squares determines how easy it is for the receiver and the defensive back(s) to get to the square to which the pass is made: if the receiver gets to the square and the back does not, the pass is complete. If the back gets to the square and the receiver does not, the pass is intercepted. If both get to the square, the pass is incomplete.
The running game and the pass rush depend on the the success of the blockers and the defensive line. There is luck in the dice rolls, of course, but the luck evens out over the course of the game and a good play can survive a little bad luck. Card drawing can also be important. Sometimes tacklers reach the ball carrier but fail to make the tackle, or make the tackle and force a fumble, which can be recovered by either the offense of defense.
This is one of the few games non-simulation football games (i.e., not strat-o-matic football or its cousins) that really feels like you are playing football. You choose your play in advance, and, like real football, sometimes it works as planned, sometimes it fails, and sometimes you have to improvise during the course of the play.
Only about 800 copies of the game were sold, primarily in game stores in the South. Two versions were created, the original version and a second version that included an optional "monster man" with good speed and power.
This game is not to be confused with the SPI game of the same name-- and almost the same year.
The passing mechanism works wonderfully: the offense places two men downfield in one of several grids, and secretly chooses a card identifying the grid to which the pass will be made. Each team then moves players (including the potential receivers) with the roll of the dice. When the pass is made, the offense chooses which square in the grid the pass will go to. The choice of squares determines how easy it is for the receiver and the defensive back(s) to get to the square to which the pass is made: if the receiver gets to the square and the back does not, the pass is complete. If the back gets to the square and the receiver does not, the pass is intercepted. If both get to the square, the pass is incomplete.
The running game and the pass rush depend on the the success of the blockers and the defensive line. There is luck in the dice rolls, of course, but the luck evens out over the course of the game and a good play can survive a little bad luck. Card drawing can also be important. Sometimes tacklers reach the ball carrier but fail to make the tackle, or make the tackle and force a fumble, which can be recovered by either the offense of defense.
This is one of the few games non-simulation football games (i.e., not strat-o-matic football or its cousins) that really feels like you are playing football. You choose your play in advance, and, like real football, sometimes it works as planned, sometimes it fails, and sometimes you have to improvise during the course of the play.
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