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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
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인원
게임 소개
규칙에서: G.H.Q.는 연합군을 대표하는 플레이어와 독일군을 대표하는 플레이어로 두 명의 플레이어를 위한 전략적인 전쟁 게임이다. 전쟁터는 서부전선과 그 전선에 인접한 국가들의 영토이다. 목표는 상대의 두 개의 수도 중 하나를 점유하는 것입니다.
지도에서 주요 도시들은 빨간색 원으로 표시되며 도로와 철도 시스템을 나타내는 두꺼운 빨간색 선으로 서로 연결되어 있다. 검은 중심지가 있는 도시들은 군단 수비대 마을들이고 관련 부대들은 지도에 표시되어 있다. 부대(장갑, 기관차, 보병 중대)는 깃발이 부착된 다른 모양의 나무 조각으로 표현된다.
독일은 항상 먼저 가고 움직임은 주사위 굴림에 의해 지배된다. 롤은 1에서 3 사이이며 던져진 숫자는 이동할 수 있는 단위 수를 나타냅니다. 기갑 군단은 3개의 공간을 이동할 수 있으며, 모터 구동식 2와 보병 1의 공간을 이동할 수 있습니다. 부대 파괴는 적과 인접한 부대를 보유하는 것에 기초하며, 기갑부대를 사살하기 위해서는 3개의 아군부대가 필요하고, 보병과 동력부대는 인접한 마을에 있는 2개의 아군부대에 의해 파괴된다. 적 유닛이 파괴될 때마다 플레이어는 다른 롤을 얻게 됩니다.
지도에서 주요 도시들은 빨간색 원으로 표시되며 도로와 철도 시스템을 나타내는 두꺼운 빨간색 선으로 서로 연결되어 있다. 검은 중심지가 있는 도시들은 군단 수비대 마을들이고 관련 부대들은 지도에 표시되어 있다. 부대(장갑, 기관차, 보병 중대)는 깃발이 부착된 다른 모양의 나무 조각으로 표현된다.
독일은 항상 먼저 가고 움직임은 주사위 굴림에 의해 지배된다. 롤은 1에서 3 사이이며 던져진 숫자는 이동할 수 있는 단위 수를 나타냅니다. 기갑 군단은 3개의 공간을 이동할 수 있으며, 모터 구동식 2와 보병 1의 공간을 이동할 수 있습니다. 부대 파괴는 적과 인접한 부대를 보유하는 것에 기초하며, 기갑부대를 사살하기 위해서는 3개의 아군부대가 필요하고, 보병과 동력부대는 인접한 마을에 있는 2개의 아군부대에 의해 파괴된다. 적 유닛이 파괴될 때마다 플레이어는 다른 롤을 얻게 됩니다.
From the rules: G.H.Q. is a Strategic war game for two players, one player representing the Allied Armies and the other the German Army. The theater of War is the Western Front and the territories of countries adjacent to that front. The Object is to occupy ONE of two capital cities of the opponent.
On the map the principal towns are shown as red circles and connected together by thick red lines which represent the road and railway systems. Towns with black centers are Corps garrison towns and the associated units are marked on the map. The units (armoured, motorized and infantry corp) are represented by different shaped wooden pieces with Flags attached.
The Germans always go first and movement is governed by a roll of the dice. The roll will be between 1 and 3 and the number thrown indicates the number of units which may be moved. Armoured corps can move 3 spaces, Motorized 2 and Infantry 1 space. Destruction of units is based on having units adjacent to the target enemy, 3 friendly units are required to kill an armoured unit, infantry and motorized are destroyed by two friendly units in adjacent towns. For every enemy unit destroyed the player gets another roll.
On the map the principal towns are shown as red circles and connected together by thick red lines which represent the road and railway systems. Towns with black centers are Corps garrison towns and the associated units are marked on the map. The units (armoured, motorized and infantry corp) are represented by different shaped wooden pieces with Flags attached.
The Germans always go first and movement is governed by a roll of the dice. The roll will be between 1 and 3 and the number thrown indicates the number of units which may be moved. Armoured corps can move 3 spaces, Motorized 2 and Infantry 1 space. Destruction of units is based on having units adjacent to the target enemy, 3 friendly units are required to kill an armoured unit, infantry and motorized are destroyed by two friendly units in adjacent towns. For every enemy unit destroyed the player gets another roll.
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