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BGG랭킹
BGG전체 : 9895
WARGAMES : 1247
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
480-480 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.38 / 5
-
디자이너
Stefan Ekström
-
아티스트
Stefan Ekström
-
인원
게임 소개
"스타가르드 하지: 하지 작전과 소비에트 포메라니아 전역 1945"은 1945년 2월 15일부터 3월 6일까지 포메라니아에서 전개된 전쟁 게임이다.
이 게임은 1945년 독일의 마지막 공세인 &lsquo로 시작한다.아지 작전’ 처음에 독일군 장군 구데리안은 K¨strin을 구하기 위해 협공을 계획했지만, 히틀러는 부다페스트 탈환을 위해 군대를 구하고자 했다. 그 결과 페스퉁 아른스발데의 구호 목표는 변경되었고 소련군의 K¨strin 보급로를 차단하려고 했다. 소련군의 역사적 목표는 독일군을 포메라니아에서 몰아내고, 독일군의 우익을 보호하는 것이었고, K¨strin을 점령하여 베를린을 향한 마지막 공격을 준비하는 것이었다.
스타가르드 하지&트레이드는 30분 안에 배우고 소화하기 쉽지만 경험이 많은 선수들에게도 도전이다.
플랜 웨스트, 쾨니히스베르크 '45, 나르와 집단군을 형성했던 동일한 워게이밍 규칙을 기반으로 만들어졌으며 사령부 키트풀 시스템을 사용하여 본부를 활성화시켜 통제된 전투부대가 이동 및 공격을 할 수 있도록 했다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 약 3~4km
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
23.5 x 33" (A1) 풀 컬러 맵 1개
이중 측면 인쇄 카운터 시트 2개(286 9/16"(15mm) 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
단일 면에 인쇄된 플레이어 보조 카드 2개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 3-10시간
참고: 플레이어는 게임 플레이를 위해 6면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
이 게임은 1945년 독일의 마지막 공세인 &lsquo로 시작한다.아지 작전’ 처음에 독일군 장군 구데리안은 K¨strin을 구하기 위해 협공을 계획했지만, 히틀러는 부다페스트 탈환을 위해 군대를 구하고자 했다. 그 결과 페스퉁 아른스발데의 구호 목표는 변경되었고 소련군의 K¨strin 보급로를 차단하려고 했다. 소련군의 역사적 목표는 독일군을 포메라니아에서 몰아내고, 독일군의 우익을 보호하는 것이었고, K¨strin을 점령하여 베를린을 향한 마지막 공격을 준비하는 것이었다.
스타가르드 하지&트레이드는 30분 안에 배우고 소화하기 쉽지만 경험이 많은 선수들에게도 도전이다.
플랜 웨스트, 쾨니히스베르크 '45, 나르와 집단군을 형성했던 동일한 워게이밍 규칙을 기반으로 만들어졌으며 사령부 키트풀 시스템을 사용하여 본부를 활성화시켜 통제된 전투부대가 이동 및 공격을 할 수 있도록 했다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 약 3~4km
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
23.5 x 33" (A1) 풀 컬러 맵 1개
이중 측면 인쇄 카운터 시트 2개(286 9/16"(15mm) 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권
단일 면에 인쇄된 플레이어 보조 카드 2개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 3-10시간
참고: 플레이어는 게임 플레이를 위해 6면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
"Stargard Solstice: Operation Solstice and the Soviet Pomeranian Campaign 1945" is a wargame recreating the campaigns in Pomerania from 15th February - 6th March, 1945.
The game starts with one of the last German offensives of 1945, ‘Operation Solstice’. At the beginning German General Guderian had planned a pincer move to relieve Küstrin, but Hitler wanted to save troops to retake Budapest. This resulted in changing objectives to the relief of Festung Arnswalde and trying to cut the Soviet supply route towards Küstrin. The historical objective for the Soviets was to drive the Germans out of Pomerania and thereby protect their right flank while preparing to take Küstrin and make the final thrust towards Berlin.
Stargard Solstice™ is taught in 30 minutes and easy to digest yet a challenge even for the more experienced players.
It is built around the same system of wargaming rules that shaped Plan West, Königsberg '45 and Army Group Narwa and utilizes a Command chit-pull system to activate HQ, which in turn allow their controlled combat units to move and attack.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: about 3 to about 4 km
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
One 23.5 x 33" (A1) full color map
Two dual-side printed countersheet (286 9/16" (15mm) counters)
One 16-page rulebook
Two single-side printed Player Aid Cards
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 3-10 hours
Note: Players will need to provide one 6-sided die for game play.
The game starts with one of the last German offensives of 1945, ‘Operation Solstice’. At the beginning German General Guderian had planned a pincer move to relieve Küstrin, but Hitler wanted to save troops to retake Budapest. This resulted in changing objectives to the relief of Festung Arnswalde and trying to cut the Soviet supply route towards Küstrin. The historical objective for the Soviets was to drive the Germans out of Pomerania and thereby protect their right flank while preparing to take Küstrin and make the final thrust towards Berlin.
Stargard Solstice™ is taught in 30 minutes and easy to digest yet a challenge even for the more experienced players.
It is built around the same system of wargaming rules that shaped Plan West, Königsberg '45 and Army Group Narwa and utilizes a Command chit-pull system to activate HQ, which in turn allow their controlled combat units to move and attack.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: about 3 to about 4 km
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
One 23.5 x 33" (A1) full color map
Two dual-side printed countersheet (286 9/16" (15mm) counters)
One 16-page rulebook
Two single-side printed Player Aid Cards
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
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Note: Players will need to provide one 6-sided die for game play.
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