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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Vaccaro
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아티스트
-
인원
게임 소개
록픽(Lockpick)은 플레이어가 무작위로 그린 카드로 다양한 열에 루미 스타일의 3개 세트를 만드는 솔로 게임이다. 주제는 잠금장치 해킹과 컴퓨터 해킹을 통한 보안시스템 침입이다. 루니 피라미드 패밀리를 위해 설계된 록픽은 자크 시티 데크(또는 1~13 사이의 값을 가진 다른 5가지 데크)와 5가지 색상의 피라미드 15개, 그리고 표준 D6와 특수 색상의 주사위 2개가 필요하다.
세부적으로 보면 카드 덱은 색상별로 5개의 더미로 구분돼 있으며 각 더미 아래에 공간이 남아 기둥을 형성하고 있다. 폐기 더미를 위한 공간은 옆으로 사라집니다. 매 턴마다, 플레이어는 빈 손으로 시작하고 두 개의 주사위를 굴린다. D6의 숫자는 플레이어가 몇 장의 카드를 그려야 하는지를 결정하며, 다이는 플레이어가 어떤 색 더미에서 그려야 하는지를 결정한다. 이 카드를 손에 쥐면 플레이어는 색 더미 아래의 열 사이에 카드를 배포해야 하며, 맨칼라 스타일의 배포판을 사용하여 이전에 배치된 카드를 부분적으로 덮는다. 이제 해당 열 위에 있는 색상 피라미드와 함께 열 내에 작성된 세 개의 카드 세트가 제거됩니다.
색상 더미를 지우고 나면, 그 색상의 다이롤을 통해 플레이어는 열 중 하나에서 일치하는 색상 카드를 제거하고 원하는 열의 하단에 재배치할 수 있다.두 세트가 동시에 형성되는 드문 기회입니다. 승리는 플레이어가 (15개의 피라미드로 대표되는) 15개의 보안 수단을 모두 성공적으로 물리쳤을 때 달성된다. 피라미드가 서 있는 동안 모든 카드가 소진되었을 때 패배가 발생합니다.
세부적으로 보면 카드 덱은 색상별로 5개의 더미로 구분돼 있으며 각 더미 아래에 공간이 남아 기둥을 형성하고 있다. 폐기 더미를 위한 공간은 옆으로 사라집니다. 매 턴마다, 플레이어는 빈 손으로 시작하고 두 개의 주사위를 굴린다. D6의 숫자는 플레이어가 몇 장의 카드를 그려야 하는지를 결정하며, 다이는 플레이어가 어떤 색 더미에서 그려야 하는지를 결정한다. 이 카드를 손에 쥐면 플레이어는 색 더미 아래의 열 사이에 카드를 배포해야 하며, 맨칼라 스타일의 배포판을 사용하여 이전에 배치된 카드를 부분적으로 덮는다. 이제 해당 열 위에 있는 색상 피라미드와 함께 열 내에 작성된 세 개의 카드 세트가 제거됩니다.
색상 더미를 지우고 나면, 그 색상의 다이롤을 통해 플레이어는 열 중 하나에서 일치하는 색상 카드를 제거하고 원하는 열의 하단에 재배치할 수 있다.두 세트가 동시에 형성되는 드문 기회입니다. 승리는 플레이어가 (15개의 피라미드로 대표되는) 15개의 보안 수단을 모두 성공적으로 물리쳤을 때 달성된다. 피라미드가 서 있는 동안 모든 카드가 소진되었을 때 패배가 발생합니다.
Lockpick is a solo game in which the player attempts to work with randomly-drawn cards to create Rummy-style sets of three in various columns. The theme is one of breaking in to a security system via lockpicking and computer hacking. Designed for the Looney Pyramids family, Lockpick requires a Zark City deck (or other five-suited deck from with values from 1-13), 15 pyramids in five colors, and two dice: a standard D6 and a specialized color die.
In more detail, the card deck is separated into five piles by color with space left below each pile to form a column. Space for a discard pile goes off to the side. Each turn, the player begins with an empty hand and rolls the two dice. The numeral on the D6 determines how many cards the player must draw, and the color die determines what color pile the player must draw from. With these cards in hand, the player must now distribute them among the columns beneath the color piles, using a mancala-style distribution that wraps around and will cause newer cards to cascade down, partially covering previously-placed cards. Any three-card sets that are created within the columns are now removed along with the colored pyramid that sits above that column.
Once a color pile is depeleted, subsequent die rolls of that color allow the player to remove a matching color card from one of the columns and reposition it at the bottom of any column desired, thus allowing for the possibility of sets being created through the joining of two previously unconnected groups of cards within a single column, along with the rare opportunity for two sets to be formed at once. Victory is achieved when a player has successfully defeated all 15 security measures (represented by the 15 pyramids). Defeat occurs when all the cards have been depleted while there are pyramids still standing.
In more detail, the card deck is separated into five piles by color with space left below each pile to form a column. Space for a discard pile goes off to the side. Each turn, the player begins with an empty hand and rolls the two dice. The numeral on the D6 determines how many cards the player must draw, and the color die determines what color pile the player must draw from. With these cards in hand, the player must now distribute them among the columns beneath the color piles, using a mancala-style distribution that wraps around and will cause newer cards to cascade down, partially covering previously-placed cards. Any three-card sets that are created within the columns are now removed along with the colored pyramid that sits above that column.
Once a color pile is depeleted, subsequent die rolls of that color allow the player to remove a matching color card from one of the columns and reposition it at the bottom of any column desired, thus allowing for the possibility of sets being created through the joining of two previously unconnected groups of cards within a single column, along with the rare opportunity for two sets to be formed at once. Victory is achieved when a player has successfully defeated all 15 security measures (represented by the 15 pyramids). Defeat occurs when all the cards have been depleted while there are pyramids still standing.
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