-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-35 분
-
연령
6+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Gil Druckman, Danny Hershkovits
-
아티스트
Felix Wermke
-
인원
게임 소개
너의 중요한 날이 왔다! 유명한 냉동 공장의 젊은 엔지니어로서, 당신은 선구적인 아이스크림 기계를 개발하는 데 수년을 보냈습니다.
그것은 한 콘에 3가지 다른 맛을 퍼낼 수 있습니다. 오늘은 여러분의 발명품을 세상에 발표하고 손님들에게 맛있는 아이스크림을 대접할 기회입니다. 하지만 누가 가장 기계를 잘 작동시키고, 맛의 조합을 잘 맞추며, 가장 많은 사람들에게 서비스를 제공할 수 있을까요?
게임의 목표:
목적은 향미 타일을 능숙하게 움직여 최대한 많은 사람들에게 콘을 모으는 것이다.
게임플레이:
주사위를 굴릴지 말지는 네가 결정해.
만약 여러분이 굴린다면, 여러분이 굴린 숫자는 여러분의 이동 지점 개수입니다. 굴리지 않으면 정확히 3개의 이동 포인트가 나옵니다.
만약 여러분이 여러분의 차례가 끝날 때, 여러분의 손에 있는 콘들 중 하나에 있는 향과 일치하는 3개의 아이스크림 향을 보드에 만들어 낸다면, 여러분은 콘을 서빙한 것이고 여러분 앞에 그것을 올려놓을 수 있습니다. 향은 반드시 수평 또는 수직 행에 있어야 한다는 것을 기억하세요; 사선이나 보드의 가장자리를 지나는 행은 포함되지 않습니다.
손에 더 이상 콘이 없으면 추첨 더미에서 새 콘을 가져갑니다.
게임 종료:
게임은 방금 콘을 서브한 플레이어가 무승부 더미가 소진되어 새로운 카드를 가져갈 수 없게 되면서 종료된다. 콘을 가장 많이 수집한 플레이어가 승리합니다.
그것은 한 콘에 3가지 다른 맛을 퍼낼 수 있습니다. 오늘은 여러분의 발명품을 세상에 발표하고 손님들에게 맛있는 아이스크림을 대접할 기회입니다. 하지만 누가 가장 기계를 잘 작동시키고, 맛의 조합을 잘 맞추며, 가장 많은 사람들에게 서비스를 제공할 수 있을까요?
게임의 목표:
목적은 향미 타일을 능숙하게 움직여 최대한 많은 사람들에게 콘을 모으는 것이다.
게임플레이:
주사위를 굴릴지 말지는 네가 결정해.
만약 여러분이 굴린다면, 여러분이 굴린 숫자는 여러분의 이동 지점 개수입니다. 굴리지 않으면 정확히 3개의 이동 포인트가 나옵니다.
만약 여러분이 여러분의 차례가 끝날 때, 여러분의 손에 있는 콘들 중 하나에 있는 향과 일치하는 3개의 아이스크림 향을 보드에 만들어 낸다면, 여러분은 콘을 서빙한 것이고 여러분 앞에 그것을 올려놓을 수 있습니다. 향은 반드시 수평 또는 수직 행에 있어야 한다는 것을 기억하세요; 사선이나 보드의 가장자리를 지나는 행은 포함되지 않습니다.
손에 더 이상 콘이 없으면 추첨 더미에서 새 콘을 가져갑니다.
게임 종료:
게임은 방금 콘을 서브한 플레이어가 무승부 더미가 소진되어 새로운 카드를 가져갈 수 없게 되면서 종료된다. 콘을 가장 많이 수집한 플레이어가 승리합니다.
Your big day has arrived! As a young engineer at the famous Freeze Factory, you have spent years developing a pioneering ice cream machine.
It can scoop 3 different flavours at one into a cone. Today is your chance to present your invention to the world and treat your guests to delicious ice cream. But who is the best at operating the machine, getting the combination of flavours right and serving the most people?
Aim of the game:
The aim is to serve as many people as possible, collecting the most cones, by skilfully moving the flavour tiles.
Gameplay:
You decide whether or not to roll the dice.
If you roll, the number you roll is your number of movement points. If you do not roll, you get exactly 3 movement points.
If you manage, either during or at the end of your turn, to create a row of three ice cream flavours on the board that matches the flavours in one of the cones in your hand, you have served the cone and can place it face-up in front of you. Remember that the flavours must be in a horizontal or vertical row; diagonal lines or rows that go over the edge of the board do not count.
If you have no more cones in your hand, you take a new cone from the draw pile.
Game End:
The game ends when a player who has just served a cone is unable to take a new card because the draw pile has been used up. The player who has collected the most cones wins.
It can scoop 3 different flavours at one into a cone. Today is your chance to present your invention to the world and treat your guests to delicious ice cream. But who is the best at operating the machine, getting the combination of flavours right and serving the most people?
Aim of the game:
The aim is to serve as many people as possible, collecting the most cones, by skilfully moving the flavour tiles.
Gameplay:
You decide whether or not to roll the dice.
If you roll, the number you roll is your number of movement points. If you do not roll, you get exactly 3 movement points.
If you manage, either during or at the end of your turn, to create a row of three ice cream flavours on the board that matches the flavours in one of the cones in your hand, you have served the cone and can place it face-up in front of you. Remember that the flavours must be in a horizontal or vertical row; diagonal lines or rows that go over the edge of the board do not count.
If you have no more cones in your hand, you take a new cone from the draw pile.
Game End:
The game ends when a player who has just served a cone is unable to take a new card because the draw pile has been used up. The player who has collected the most cones wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
616
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
393
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18