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BGG랭킹
BGG전체 : 13808
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5+ 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.08 / 5
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디자이너
Bruce Alsip
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아티스트
Kym Garraway
-
인원
게임 소개
목표는 상대보다 먼저 손에 쥔 모든 카드를 제거함으로써 게임에서 이기는 것입니다.
게임 요약
점수 기록자를 정하다. 카드가 섞이면, 득점자는 각 선수에게 3장의 카드를 주고, 같은 숫자의 하얀 주사위를 붙인다. 스코어 키퍼는 나머지 카드들을 테이블의 한쪽에 엎어지게 하여 데크를 형성합니다.
스코어 키퍼는 테이블 중앙에서 두 개의 주사위(검은색 1개, 흰색 1개)를 굴려 게임을 시작합니다. 아무도 득점하지 못할 경우, 두 개의 주사위를 굴리는 다음 플레이어에게 시계방향으로 회전한다. 검은색 다이를 포함하여 2개의 다이를 굴릴 수 있습니다(아래 참조). 각 롤 플레이어들은 카드를 검사하기 전에 손에 들고 있는 카드를 맞추기 위해 어떤 주사위 조합이 필요한지 알아본다.
네 창고에서 나온 하얀 주사위 두 개 아니면
한 명은 당신 은닉처에서 죽고 한 명은 테이블에서 죽거나
테이블에서 두 개의 주사위(앞서 굴려짐)가 나왔습니다.
플레이어와 스쿼는 돌아가면서 누군가 스트럿을 외칠 때까지 구른다! 이는 플레이어가 자신이 라운드에서 이겼다고 믿는다는 것을 나타낸다. 손에 들고 있는 카드를 주사위 조합과 테이블 위에 맞추면 라운드가 이깁니다. 네 손에 4개의 카인드가 있다고 해보자. 1,3,4,6과 5’s의 주사위는 8개이다. 재빨리 스트럿을 외친다. 5’s 4개의 주사위 조합이 손에 든 카드(4 of a Kind)와 일치한다고 믿고 라운드에서 승리한다. 하지만 당신은 그랬나요? 만약 당신의 5’s 중 하나가 블랙 다이라면 당신은 할 수 있습니다. 검은 다이는 항상 점수의 일부여야 합니다.
점수 매기는 것은 매우 간단합니다. 테이블 위의 모든 주사위는 점수가 매겨집니다. 검은색 다이는 액면 값[1]=1 포인트, [2]= 2 포인트 [3]= 3 포인트 등을 카운트합니다. 하얀 주사위는 1점씩 세어주세요. 위의 예에서 총 12점(검은 다이의 경우 5점, 흰 주사위의 경우 7점)을 획득했습니다.
각 라운드가 끝난 후, 승자’의 포인트는 득점자가 합산한다. 점수 기록원이 점수를 기록한 후, 우승자는 우승 카드를 폐기하고 데크 아래에 놓는다. 승자가 누적 점수가 30점 미만일 경우, 갑판에서 새 카드를 1장 뽑아야 한다. 승자가 30점 이상 누적되면 카드를 뽑지 않고 게임에서 이기기 위해 카드를 꺼낸다. 다른 모든 플레이어들은 카드를 보관합니다. 테이블 위의 주사위는 고르게 재배포됩니다. 참고: 게임이 진행됨에 따라 전술과 전략은 각 라운드에서 큰 부분을 차지합니다.
승자는 검은색 1개와 흰색 1개를 굴려 다음 라운드를 시작합니다. 누군가 스트럿을 외칠 때까지 놀아라! 손에 카드가 남아 있지 않은 상태에서 30점 이상 누적된 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
검은 닭
상대가 당신의 우승 카드에 블랙 루스터 카드를 던지면, 그것은 재앙을 의미합니다! 손에 들고 있는 카드를 모두 반납하고, 교체 카드를 3장 뽑으셔야 합니다. 게다가, 당신은 누적된 포인트를 모두 잃게 됩니다.
게임 요약
점수 기록자를 정하다. 카드가 섞이면, 득점자는 각 선수에게 3장의 카드를 주고, 같은 숫자의 하얀 주사위를 붙인다. 스코어 키퍼는 나머지 카드들을 테이블의 한쪽에 엎어지게 하여 데크를 형성합니다.
스코어 키퍼는 테이블 중앙에서 두 개의 주사위(검은색 1개, 흰색 1개)를 굴려 게임을 시작합니다. 아무도 득점하지 못할 경우, 두 개의 주사위를 굴리는 다음 플레이어에게 시계방향으로 회전한다. 검은색 다이를 포함하여 2개의 다이를 굴릴 수 있습니다(아래 참조). 각 롤 플레이어들은 카드를 검사하기 전에 손에 들고 있는 카드를 맞추기 위해 어떤 주사위 조합이 필요한지 알아본다.
네 창고에서 나온 하얀 주사위 두 개 아니면
한 명은 당신 은닉처에서 죽고 한 명은 테이블에서 죽거나
테이블에서 두 개의 주사위(앞서 굴려짐)가 나왔습니다.
플레이어와 스쿼는 돌아가면서 누군가 스트럿을 외칠 때까지 구른다! 이는 플레이어가 자신이 라운드에서 이겼다고 믿는다는 것을 나타낸다. 손에 들고 있는 카드를 주사위 조합과 테이블 위에 맞추면 라운드가 이깁니다. 네 손에 4개의 카인드가 있다고 해보자. 1,3,4,6과 5’s의 주사위는 8개이다. 재빨리 스트럿을 외친다. 5’s 4개의 주사위 조합이 손에 든 카드(4 of a Kind)와 일치한다고 믿고 라운드에서 승리한다. 하지만 당신은 그랬나요? 만약 당신의 5’s 중 하나가 블랙 다이라면 당신은 할 수 있습니다. 검은 다이는 항상 점수의 일부여야 합니다.
점수 매기는 것은 매우 간단합니다. 테이블 위의 모든 주사위는 점수가 매겨집니다. 검은색 다이는 액면 값[1]=1 포인트, [2]= 2 포인트 [3]= 3 포인트 등을 카운트합니다. 하얀 주사위는 1점씩 세어주세요. 위의 예에서 총 12점(검은 다이의 경우 5점, 흰 주사위의 경우 7점)을 획득했습니다.
각 라운드가 끝난 후, 승자’의 포인트는 득점자가 합산한다. 점수 기록원이 점수를 기록한 후, 우승자는 우승 카드를 폐기하고 데크 아래에 놓는다. 승자가 누적 점수가 30점 미만일 경우, 갑판에서 새 카드를 1장 뽑아야 한다. 승자가 30점 이상 누적되면 카드를 뽑지 않고 게임에서 이기기 위해 카드를 꺼낸다. 다른 모든 플레이어들은 카드를 보관합니다. 테이블 위의 주사위는 고르게 재배포됩니다. 참고: 게임이 진행됨에 따라 전술과 전략은 각 라운드에서 큰 부분을 차지합니다.
승자는 검은색 1개와 흰색 1개를 굴려 다음 라운드를 시작합니다. 누군가 스트럿을 외칠 때까지 놀아라! 손에 카드가 남아 있지 않은 상태에서 30점 이상 누적된 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
검은 닭
상대가 당신의 우승 카드에 블랙 루스터 카드를 던지면, 그것은 재앙을 의미합니다! 손에 들고 있는 카드를 모두 반납하고, 교체 카드를 3장 뽑으셔야 합니다. 게다가, 당신은 누적된 포인트를 모두 잃게 됩니다.
The object is to win the game by ridding yourself of all cards in your hand before your opponent.
Game Summary
Decide on a scorekeeper. Once the cards have been shuffled, the scorekeeper deals 3 cards face down to each player, along with an equal number of white dice, called a stash. The scorekeeper places the remaining cards face down off to one side of the table to form a deck.
The scorekeeper begins the game by rolling two dice (1 black & 1 white) in the center of the table. If no one scores, play rotates clockwise to the next player who rolls two dice. Any two die, including the black die can be rolled (see below). Before each roll players examine their cards to see what dice combinations will be needed to match a card in their hand.
Two white dice from your stash, or.
One die from your stash, and one (previously rolled) die from the table, or
Two (previously rolled) dice from the table.
Player’s take turns rolling until someone shouts STRUT! indicating a player believes they have won the round. A round is won when you match a card in your hand with a dice combination on the table. Let’s say you have a 4 of a Kind (card) in your hand. There are 8 dice on the table 1,3,4,6 and four 5’s: 5, 5, 5. You quickly shout Strut! believing your dice combination (four 5’s) matches the card (4 of a Kind) in your hand, thus winning the round. But have you? You have if one of your 5’s is the black die. The black die must always be part of the score.
Keeping score is very simple. All dice on the table are scored. The black die counts face value [1]=1 point, [2]= 2 points [3]=3 points, etc. White dice count 1 point each. In the example above, you scored a total of 12 points (5 points for the black die and 7 points for the white dice.)
After each round the winner’s points are totaled by the scorekeeper. After the scorekeeper has recorded the points, the winner discards his/her winning card, placing it “face up” under the deck. If the winner’s accumulated score totals less than 30 points then he/she must draw one new card from the deck. If the winner has accumulated 30 or more points, no card is drawn allowing that player to begin ridding his/her hand of cards in an attempt to win the game. (Re-Action cards are an exception to the “30 points” rule.) All other players keep their cards. Dice on the table are evenly redistributed. Note: As you will see as the game progresses, tactics and strategies become a big part of each round.
The winner begins the next round by rolling 1 black and 1 white die. Play continues until someone shouts Strut! The first player to accumulate 30 or more points with no cards remaining in their hand wins the game.
The Black Rooster
If an opponent throws the Black Rooster card down on your winning card, it spells disaster! You must turn in all the cards in your hand, and draw 3 replacements. Plus, you lose all your accumulated points.
Game Summary
Decide on a scorekeeper. Once the cards have been shuffled, the scorekeeper deals 3 cards face down to each player, along with an equal number of white dice, called a stash. The scorekeeper places the remaining cards face down off to one side of the table to form a deck.
The scorekeeper begins the game by rolling two dice (1 black & 1 white) in the center of the table. If no one scores, play rotates clockwise to the next player who rolls two dice. Any two die, including the black die can be rolled (see below). Before each roll players examine their cards to see what dice combinations will be needed to match a card in their hand.
Two white dice from your stash, or.
One die from your stash, and one (previously rolled) die from the table, or
Two (previously rolled) dice from the table.
Player’s take turns rolling until someone shouts STRUT! indicating a player believes they have won the round. A round is won when you match a card in your hand with a dice combination on the table. Let’s say you have a 4 of a Kind (card) in your hand. There are 8 dice on the table 1,3,4,6 and four 5’s: 5, 5, 5. You quickly shout Strut! believing your dice combination (four 5’s) matches the card (4 of a Kind) in your hand, thus winning the round. But have you? You have if one of your 5’s is the black die. The black die must always be part of the score.
Keeping score is very simple. All dice on the table are scored. The black die counts face value [1]=1 point, [2]= 2 points [3]=3 points, etc. White dice count 1 point each. In the example above, you scored a total of 12 points (5 points for the black die and 7 points for the white dice.)
After each round the winner’s points are totaled by the scorekeeper. After the scorekeeper has recorded the points, the winner discards his/her winning card, placing it “face up” under the deck. If the winner’s accumulated score totals less than 30 points then he/she must draw one new card from the deck. If the winner has accumulated 30 or more points, no card is drawn allowing that player to begin ridding his/her hand of cards in an attempt to win the game. (Re-Action cards are an exception to the “30 points” rule.) All other players keep their cards. Dice on the table are evenly redistributed. Note: As you will see as the game progresses, tactics and strategies become a big part of each round.
The winner begins the next round by rolling 1 black and 1 white die. Play continues until someone shouts Strut! The first player to accumulate 30 or more points with no cards remaining in their hand wins the game.
The Black Rooster
If an opponent throws the Black Rooster card down on your winning card, it spells disaster! You must turn in all the cards in your hand, and draw 3 replacements. Plus, you lose all your accumulated points.
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