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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Tom Hinshelwood
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아티스트
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인원
게임 소개
25/28mm 현대식 교전 시스템. 규칙은 보병과 차량에 적용됩니다. 선수들은 각각 한 명씩의 스쿼드를 사용하도록 되어 있다.
게임은 카드 기반 활성화 시스템에 의존하며 각 캐릭터는 카드가 할당되고 카드를 그릴 때 활성화됩니다. 엘리트 캐릭터는 두 번째 카드를 받지만, 카드가 나오면 더 적은 액션을 받습니다.
작업 롤은 단일 육면 주사위로 이루어지며 일반적으로 거리에 따라 크기가 조정된다. 더 잘 훈련된 캐릭터들은 그들의 테스트에서 더 많은 보너스를 받습니다.
손상은 반대되는 롤(손상 대 힘)이며 사망이나 여러 가지 상처 상태 중 하나를 초래할 수 있다. 상처는 움직임을 감소시키고 기술 테스트에서 인격을 벌한다.
사기 규칙은 규칙 뒤에 숨겨져 있지만, 결국 특정 사상자 기반 유발 요인을 확인하는 것으로 귀결된다.
스쿼드를 생성하는 시스템이 있기는 하지만 규칙집에는 포인트나 시나리오 시스템이 제공되지 않는다. 워게임즈 저널은 무료 PDF 다운로드로 게임에 대한 적어도 하나의 시나리오를 게시하였다.
게임은 카드 기반 활성화 시스템에 의존하며 각 캐릭터는 카드가 할당되고 카드를 그릴 때 활성화됩니다. 엘리트 캐릭터는 두 번째 카드를 받지만, 카드가 나오면 더 적은 액션을 받습니다.
작업 롤은 단일 육면 주사위로 이루어지며 일반적으로 거리에 따라 크기가 조정된다. 더 잘 훈련된 캐릭터들은 그들의 테스트에서 더 많은 보너스를 받습니다.
손상은 반대되는 롤(손상 대 힘)이며 사망이나 여러 가지 상처 상태 중 하나를 초래할 수 있다. 상처는 움직임을 감소시키고 기술 테스트에서 인격을 벌한다.
사기 규칙은 규칙 뒤에 숨겨져 있지만, 결국 특정 사상자 기반 유발 요인을 확인하는 것으로 귀결된다.
스쿼드를 생성하는 시스템이 있기는 하지만 규칙집에는 포인트나 시나리오 시스템이 제공되지 않는다. 워게임즈 저널은 무료 PDF 다운로드로 게임에 대한 적어도 하나의 시나리오를 게시하였다.
25/28mm modern skirmish system. Rules cover infantry and vehicles. Players are intended to use about a squad each.
The game relies on a card based activation system - each character is assigned a card and activates when it is drawn. Elite characters get a second card but receive fewer actions when it comes up.
Task rolls are done with a single six-sided die and generally scale by distance. Better trained characters receive a larger bonus to their tests.
Damage is an opposed roll (damage versus strength) and can inflict death or one of several wound states. Wounds reduce movement and penalize a character on skill tests.
The morale rules are tucked away in the back of the rules, but boil down to checking morale for certain casualty-based triggers.
The rulebook does not provide a points or scenario system, though there is a system for generating squads. Wargames Journal has published at least one scenario for the game as a free PDF download.
The game relies on a card based activation system - each character is assigned a card and activates when it is drawn. Elite characters get a second card but receive fewer actions when it comes up.
Task rolls are done with a single six-sided die and generally scale by distance. Better trained characters receive a larger bonus to their tests.
Damage is an opposed roll (damage versus strength) and can inflict death or one of several wound states. Wounds reduce movement and penalize a character on skill tests.
The morale rules are tucked away in the back of the rules, but boil down to checking morale for certain casualty-based triggers.
The rulebook does not provide a points or scenario system, though there is a system for generating squads. Wargames Journal has published at least one scenario for the game as a free PDF download.
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