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BGG랭킹
BGG전체 : 4308
WARGAMES : 261
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.70 / 5
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디자이너
Danny Holte
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아티스트
Danny Holte, Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
GMT 웹 사이트:
노르망디 전투(Battle for Normandy)는 1944년 6월 6일부터 1944년 8월 첫째 주까지 노르망디 전역에서 전개되는 전투이다. 노르망디의 다양한 소규모 전투를 치르기 위한 수많은 시나리오가 포함되어 있다. 이것은 두 명의 선수 또는 선수 팀을 위해 만들어졌다.
이 게임은 에어드롭과 해변 공격 단계 전반에 걸쳐 독특한 플레이 순서와 화력 전투 시스템을 사용하며, 이후 나머지 게임에서는 전통적인 승산 전투 방식을 사용한다. 시작 시 초기 비치 디펜스 전개와 상대 선수에게 숨겨져 있는 일일 공중 지원 및 수비 할당은 긴장되고 도전적인 결투를 만드는 수준의 불확실성을 유발한다.
이 게임은 비교적 빠른 속도로 진행되는 게임 메카니즘과 세부적이고 광범위하게 연구된 전투 순서를 결합하여 현재까지 노르망디 전역 중 가장 큰 규모일 뿐만 아니라, 보류되지 않고 플레이할 수 있도록 의도된 게임으로 만들었다. 시나리오는 ‘를 포함합니다.블러디 오마하’, ‘Epsom’, ‘코브라’, ‘ 작전셰르부르를 위한 싸움 그리고 더 많은 것.
이후 모탱과 팔레즈 시나리오가 포함된 플레이 지역을 남쪽으로 확장하고, 8월 말이나 3군 탈영까지 작전을 확대한다.
게임 장비:
하나의 규칙서
시나리오 북 하나
5개의 (5) 22x34” 풀 컬러 맵
풀 컬러 카운터 시트 9개
8-1/2x11” 연합 공기 할당 로그(라미티드)
8-1/2x11” 축 AAA 할당 로그(라미티드)
11x17” 턴 레코드 트랙
8-1/2x11” 지형효과도 (x2)
8-1/2x11” Replic/Recon/날씨 차트(x2)
8-1/2x11” 독일 레코드 트랙
8-1/2x11” 연합국 레코드 트랙
8-1/2x11” 전투 결과표 (x2)
주사위 - 3d6 및 1d10
노르망디 전투(Battle for Normandy)는 1944년 6월 6일부터 1944년 8월 첫째 주까지 노르망디 전역에서 전개되는 전투이다. 노르망디의 다양한 소규모 전투를 치르기 위한 수많은 시나리오가 포함되어 있다. 이것은 두 명의 선수 또는 선수 팀을 위해 만들어졌다.
이 게임은 에어드롭과 해변 공격 단계 전반에 걸쳐 독특한 플레이 순서와 화력 전투 시스템을 사용하며, 이후 나머지 게임에서는 전통적인 승산 전투 방식을 사용한다. 시작 시 초기 비치 디펜스 전개와 상대 선수에게 숨겨져 있는 일일 공중 지원 및 수비 할당은 긴장되고 도전적인 결투를 만드는 수준의 불확실성을 유발한다.
이 게임은 비교적 빠른 속도로 진행되는 게임 메카니즘과 세부적이고 광범위하게 연구된 전투 순서를 결합하여 현재까지 노르망디 전역 중 가장 큰 규모일 뿐만 아니라, 보류되지 않고 플레이할 수 있도록 의도된 게임으로 만들었다. 시나리오는 ‘를 포함합니다.블러디 오마하’, ‘Epsom’, ‘코브라’, ‘ 작전셰르부르를 위한 싸움 그리고 더 많은 것.
이후 모탱과 팔레즈 시나리오가 포함된 플레이 지역을 남쪽으로 확장하고, 8월 말이나 3군 탈영까지 작전을 확대한다.
게임 장비:
하나의 규칙서
시나리오 북 하나
5개의 (5) 22x34” 풀 컬러 맵
풀 컬러 카운터 시트 9개
8-1/2x11” 연합 공기 할당 로그(라미티드)
8-1/2x11” 축 AAA 할당 로그(라미티드)
11x17” 턴 레코드 트랙
8-1/2x11” 지형효과도 (x2)
8-1/2x11” Replic/Recon/날씨 차트(x2)
8-1/2x11” 독일 레코드 트랙
8-1/2x11” 연합국 레코드 트랙
8-1/2x11” 전투 결과표 (x2)
주사위 - 3d6 및 1d10
From the GMT Website:
The Battle for Normandy is a game that represents the climactic campaign in Normandy from D-Day, 6 June 1944 to the first week of August 1944 at primarily battalion level. Numerous scenarios are included to play out various smaller battles in Normandy. It is intended for two players or player teams.
The game uses a unique sequence of play and a system of fire combat throughout the airdrop and beach assault phases with company-level breakdown units, then a more traditional odds-type combat approach throughout the rest of the game. Initial beach defense deployments at start and daily air support and defense allocations, hidden to the opposing player; create a level of uncertainty that makes for a tense, challenging duel.
The game combines a detailed, extensively researched order of battle with relatively fast-playing game mechanics to make it not only the largest representation of the Normandy campaign available to date, but a manageable one that is meant to be played, not shelved. Scenarios include ‘Bloody Omaha’, ‘Operation Epsom’, ‘Cobra’, ‘The Fight for Cherbourg’ and more.
A future expansion will extend the play area south, to include the Mortain and Falaise scenarios, and extend the campaign to late August and the 3rd Army breakout.
Game Equipment:
One Rule Book
One Scenario Book
Five (5) 22x34” full color Maps
Nine (9) full color counter sheets
8-1/2x11” Allied Air Allocation Log (laminated)
8-1/2x11” Axis AAA Allocation Log (laminated)
11x17” Turn Record Track
8-1/2x11” Terrain Effects Chart (x2)
8-1/2x11” Repl/Recon/Weather chart (x2)
8-1/2x11” German Record Track
8-1/2x11” Allied Record Track
8-1/2x11” Combat Results Table (x2)
Dice - 3d6 and 1d10
The Battle for Normandy is a game that represents the climactic campaign in Normandy from D-Day, 6 June 1944 to the first week of August 1944 at primarily battalion level. Numerous scenarios are included to play out various smaller battles in Normandy. It is intended for two players or player teams.
The game uses a unique sequence of play and a system of fire combat throughout the airdrop and beach assault phases with company-level breakdown units, then a more traditional odds-type combat approach throughout the rest of the game. Initial beach defense deployments at start and daily air support and defense allocations, hidden to the opposing player; create a level of uncertainty that makes for a tense, challenging duel.
The game combines a detailed, extensively researched order of battle with relatively fast-playing game mechanics to make it not only the largest representation of the Normandy campaign available to date, but a manageable one that is meant to be played, not shelved. Scenarios include ‘Bloody Omaha’, ‘Operation Epsom’, ‘Cobra’, ‘The Fight for Cherbourg’ and more.
A future expansion will extend the play area south, to include the Mortain and Falaise scenarios, and extend the campaign to late August and the 3rd Army breakout.
Game Equipment:
One Rule Book
One Scenario Book
Five (5) 22x34” full color Maps
Nine (9) full color counter sheets
8-1/2x11” Allied Air Allocation Log (laminated)
8-1/2x11” Axis AAA Allocation Log (laminated)
11x17” Turn Record Track
8-1/2x11” Terrain Effects Chart (x2)
8-1/2x11” Repl/Recon/Weather chart (x2)
8-1/2x11” German Record Track
8-1/2x11” Allied Record Track
8-1/2x11” Combat Results Table (x2)
Dice - 3d6 and 1d10
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