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BGG랭킹
BGG전체 : 17335
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
25-45 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Taylor Hayward
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아티스트
Angela Rizza
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인원
게임 소개
플레이어들은 함께 마을을 만들기 위해 노력합니다. 게임이 진행됨에 따라 각 선수들은 공동 우승으로 갈지 아니면 단독 우승으로 갈지 비밀리에 선택한다.
고대 북유럽을 배경으로 한 던은 전략과 독특한 플레이어 역학을 결합합니다. 마을이 들어서면서 선수들이 싸울지 결정해야 할 위협들이 생겨나고 있다. 이런 가운데 누가 도와주고 누가 도와주지 않는지도 선수들이 추론해야 한다.
경기는 6라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 3단계로 구성된다. 먼저, 플레이어들은 손에 아홉 장이 잡힐 때까지 카드를 그리고 나서 창고에 둘 카드를 선택한다. 두 번째 단계에서 각 플레이어는 자신의 카드를 사용하여 수행 및 액션(예: 다른 플레이어를 치료하거나 위협을 염탐하는 등)을 수행하거나, 앞에서 리소스 카드를 아래로 향하게 하여 빌딩을 건설하거나, 카드를 아래로 향하게 하여 위협을 방지한다. 마지막으로, 아래를 향해 플레이한 카드가 뒤섞여 건물이 세워졌는지, 위협이 좌절되었는지 확인하는 해결 단계가 있다.
게임 말미에는 각 플레이어가 창고에 보관해둔 보물의 양을 바탕으로 누가 협동 플레이어이고 누가 싱글 플레이어 승리를 노렸는지 밝혀진다. 각 쿠퍼 플레이어마다 30개의 번영 포인트가 있어야 합니다. 그렇지 않으면 쿠퍼 플레이어가 실패하게 됩니다. 만약 실패한다면, 개인 창고에 가장 많은 보물을 보관하는 플레이어가 게임을 승리한다.
Dawn은 다크니스 4부작의 다음 게임입니다. 다크스는 "어둠의 시대"에서와 같이 한정된 자원을 얻기 위해 경쟁하는 플레이어를 나타내었다면, 던은 사람들이 함께 일하기로 선택할 때 어떤 일이 일어나는지 나타낸다. 다음 게임, "Daylight"는 순수한 협력 게임이 될 것이고, 마지막으로 "더스크"는 레거시 게임이 될 것입니다.
-디자이너의 설명
고대 북유럽을 배경으로 한 던은 전략과 독특한 플레이어 역학을 결합합니다. 마을이 들어서면서 선수들이 싸울지 결정해야 할 위협들이 생겨나고 있다. 이런 가운데 누가 도와주고 누가 도와주지 않는지도 선수들이 추론해야 한다.
경기는 6라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드는 3단계로 구성된다. 먼저, 플레이어들은 손에 아홉 장이 잡힐 때까지 카드를 그리고 나서 창고에 둘 카드를 선택한다. 두 번째 단계에서 각 플레이어는 자신의 카드를 사용하여 수행 및 액션(예: 다른 플레이어를 치료하거나 위협을 염탐하는 등)을 수행하거나, 앞에서 리소스 카드를 아래로 향하게 하여 빌딩을 건설하거나, 카드를 아래로 향하게 하여 위협을 방지한다. 마지막으로, 아래를 향해 플레이한 카드가 뒤섞여 건물이 세워졌는지, 위협이 좌절되었는지 확인하는 해결 단계가 있다.
게임 말미에는 각 플레이어가 창고에 보관해둔 보물의 양을 바탕으로 누가 협동 플레이어이고 누가 싱글 플레이어 승리를 노렸는지 밝혀진다. 각 쿠퍼 플레이어마다 30개의 번영 포인트가 있어야 합니다. 그렇지 않으면 쿠퍼 플레이어가 실패하게 됩니다. 만약 실패한다면, 개인 창고에 가장 많은 보물을 보관하는 플레이어가 게임을 승리한다.
Dawn은 다크니스 4부작의 다음 게임입니다. 다크스는 "어둠의 시대"에서와 같이 한정된 자원을 얻기 위해 경쟁하는 플레이어를 나타내었다면, 던은 사람들이 함께 일하기로 선택할 때 어떤 일이 일어나는지 나타낸다. 다음 게임, "Daylight"는 순수한 협력 게임이 될 것이고, 마지막으로 "더스크"는 레거시 게임이 될 것입니다.
-디자이너의 설명
Players try to build a village together. As the game goes on each player secretly chooses whether they want to go for a coop victory or a single-player win.
Set in ancient northern Europe, Dawn blends strategy with unique player dynamics. As the town is being built there are threats that players need to decide if they want to fight. In the midst of this players have to also deduce who is helping and who isn't.
The game is played over the course of six rounds. Each round consists of three phases. First, players draw cards until they have nine in their hands, then they select one to put in their storehouse. During the second phase, each player plays their cards to either: perform and action (such as heal another player, or spy on a threat), try to build a building by playing a resource card face down in front of it, or try to thwart a threat by putting a card face down by those. Finally, there is the resolution phase where the cards played face down are shuffled and revealed to see if a building has been built or a threat has been thwarted.
At the end of the game, it is revealed who is a coop player and who was going for a single-player victory based on the amount of treasure each player has stored in their storehouse. There needs to be thirty prosperity-points worth of buildings built for each coop player or the coop players fail. If they fail, then the player with the most treasure stored in their personal storehouse wins the game.
Dawn is the next game in the Darkness four-part saga. Where Darkness represented players competing for limited resources, as they would during "dark times", Dawn represents what happens when people choose to work together. The next game, "Daylight" will be a pure coop game, and finally "Dusk" will be a legacy game.
-description from designer
Set in ancient northern Europe, Dawn blends strategy with unique player dynamics. As the town is being built there are threats that players need to decide if they want to fight. In the midst of this players have to also deduce who is helping and who isn't.
The game is played over the course of six rounds. Each round consists of three phases. First, players draw cards until they have nine in their hands, then they select one to put in their storehouse. During the second phase, each player plays their cards to either: perform and action (such as heal another player, or spy on a threat), try to build a building by playing a resource card face down in front of it, or try to thwart a threat by putting a card face down by those. Finally, there is the resolution phase where the cards played face down are shuffled and revealed to see if a building has been built or a threat has been thwarted.
At the end of the game, it is revealed who is a coop player and who was going for a single-player victory based on the amount of treasure each player has stored in their storehouse. There needs to be thirty prosperity-points worth of buildings built for each coop player or the coop players fail. If they fail, then the player with the most treasure stored in their personal storehouse wins the game.
Dawn is the next game in the Darkness four-part saga. Where Darkness represented players competing for limited resources, as they would during "dark times", Dawn represents what happens when people choose to work together. The next game, "Daylight" will be a pure coop game, and finally "Dusk" will be a legacy game.
-description from designer
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