-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Wayne P. Bollands
-
아티스트
-
인원
게임 소개
'야생 기러기' '전 세계에서 활동하는 용병 부대' '1960년' '90년대를 향해'
용병의 생명은 당신이 읽은 기사나 주제에 대한 접근법에 달려 있다. 어떤 면에서는, 용병 생활은 낭만적으로 보일 수 있다. 종종 고귀한 행운의 군인이 생명을 구하기 위해 나서고, 옳지 않은 일을 하고, 우리 세계 안의 악을 물리치는 모험이다. 다른 한편으로, 용병 생활은 무신경한 고용주들의 지원이 거의 또는 전혀 없이 위험, 고난, 궁극적인 죽음으로 가득 차 있는 것처럼 보일 수 있다. 진실은, 현실은 이것들과 다른 많은 요소들의 혼합으로 보여질 수 있다는 것이다. 알려진 것은 어떤 형태로든 용병들이 정부를 무너뜨리고, 국가를 만들고, 평화를 유지하며, 특히 1945년 이후와 오늘날까지 전세계에 걸쳐 전쟁을 보장하는데 중요한 역할을 해왔다는 것이다.
이 책에 수록된 정보와 규칙은 이 혼란스러운 시기 동안 많은 지역과 나라에서 용병 부대의 삶을 반영하기 위해 고안되었다. 사실과 허구를 혼합하여 다양한 환경에서 테이블 상판 유닛과 전투를 만들 수 있는 간단하고 실행 가능한 프레임워크를 만듭니다.
15~28mm 크기의 적당한 미니어처를 비롯해 건물, 차량, 그에 맞는 크기의 아이템을 활용한 교전 레벨 게임으로 설계됐다.
게임은 일회성 만남을 나타내거나 일련의 전투의 일부가 될 수 있으며, 어쩌면 여러분과 동료 게이머들이 시간이 지남에 따라 유닛을 개발하는 서사 캠페인이 될 수도 있습니다.
기억: 타라, 나가라, 돈 받아라-
기러기들이 돌아다니는 곳에서는, 소인들도 밟는 것을 두려워한다.
—출판사 웹 사이트의 설명
용병의 생명은 당신이 읽은 기사나 주제에 대한 접근법에 달려 있다. 어떤 면에서는, 용병 생활은 낭만적으로 보일 수 있다. 종종 고귀한 행운의 군인이 생명을 구하기 위해 나서고, 옳지 않은 일을 하고, 우리 세계 안의 악을 물리치는 모험이다. 다른 한편으로, 용병 생활은 무신경한 고용주들의 지원이 거의 또는 전혀 없이 위험, 고난, 궁극적인 죽음으로 가득 차 있는 것처럼 보일 수 있다. 진실은, 현실은 이것들과 다른 많은 요소들의 혼합으로 보여질 수 있다는 것이다. 알려진 것은 어떤 형태로든 용병들이 정부를 무너뜨리고, 국가를 만들고, 평화를 유지하며, 특히 1945년 이후와 오늘날까지 전세계에 걸쳐 전쟁을 보장하는데 중요한 역할을 해왔다는 것이다.
이 책에 수록된 정보와 규칙은 이 혼란스러운 시기 동안 많은 지역과 나라에서 용병 부대의 삶을 반영하기 위해 고안되었다. 사실과 허구를 혼합하여 다양한 환경에서 테이블 상판 유닛과 전투를 만들 수 있는 간단하고 실행 가능한 프레임워크를 만듭니다.
15~28mm 크기의 적당한 미니어처를 비롯해 건물, 차량, 그에 맞는 크기의 아이템을 활용한 교전 레벨 게임으로 설계됐다.
게임은 일회성 만남을 나타내거나 일련의 전투의 일부가 될 수 있으며, 어쩌면 여러분과 동료 게이머들이 시간이 지남에 따라 유닛을 개발하는 서사 캠페인이 될 수도 있습니다.
기억: 타라, 나가라, 돈 받아라-
기러기들이 돌아다니는 곳에서는, 소인들도 밟는 것을 두려워한다.
—출판사 웹 사이트의 설명
Wild Geese: living on the front line, Mercenary Units In Action Around The World, 1960’s To The 1990’s.
The life of a mercenary depends upon the accounts you read or your approach to the topic. On one level, mercenary life can seem romantic, an adventure, where often noble Soldiers of Fortune venture forth to save lives, right wrongs and vanquish the evil within our world. On another, mercenary life can appear fraught with danger, hardship and eventual death, with little or no support from uncaring employers. The truth is, the reality can be seen as a blend of these and many other factors. What is known is that mercenaries in one form or another have been instrumental in toppling governments, creating nations and preserving peace / ensuring war across the globe, especially during the post-1945 period and up until the modern day.
The information and rules within this book are designed to reflect the life of a mercenary unit during this tumultuous period within many regions and countries. It blends fact and fiction to create a simple, workable framework within which tabletop units and battles can be created in a range of circumstances.
It is designed to be a skirmish level game using suitable miniatures from 15 to 28mm size, plus buildings, vehicles and other items that are scaled to fit.
Games can represent one-off encounters or be a part of a series of battles, perhaps even a narrative campaign where the units you and your fellow gamers come up with develop over time.
Remember: Get in, get out, get paid -
where the Wild Geese roam, lesser men fear to tread…
—description from the publisher's website
The life of a mercenary depends upon the accounts you read or your approach to the topic. On one level, mercenary life can seem romantic, an adventure, where often noble Soldiers of Fortune venture forth to save lives, right wrongs and vanquish the evil within our world. On another, mercenary life can appear fraught with danger, hardship and eventual death, with little or no support from uncaring employers. The truth is, the reality can be seen as a blend of these and many other factors. What is known is that mercenaries in one form or another have been instrumental in toppling governments, creating nations and preserving peace / ensuring war across the globe, especially during the post-1945 period and up until the modern day.
The information and rules within this book are designed to reflect the life of a mercenary unit during this tumultuous period within many regions and countries. It blends fact and fiction to create a simple, workable framework within which tabletop units and battles can be created in a range of circumstances.
It is designed to be a skirmish level game using suitable miniatures from 15 to 28mm size, plus buildings, vehicles and other items that are scaled to fit.
Games can represent one-off encounters or be a part of a series of battles, perhaps even a narrative campaign where the units you and your fellow gamers come up with develop over time.
Remember: Get in, get out, get paid -
where the Wild Geese roam, lesser men fear to tread…
—description from the publisher's website
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
705
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
498
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
398
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
622
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
635
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
745
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
946
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1030
-
2024-11-13
-
Lv.11
-
[자유]
축하합니다, 코리아보드게임즈.
-
Lv.27
WALLnut
-
8
-
603
-
2024-11-12
-
Lv.27
-
[자유]
서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
-
Lv.19
라이클럽
-
11
-
521
-
2024-11-13
-
Lv.19
-
[자유]
응원합니다.
-
Lv.27
방장
-
10
-
699
-
2024-11-11
-
Lv.27
-
[자유]
그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
-
Lv.34
크로스21
-
8
-
371
-
2024-11-12
-
Lv.34
-
[자유]
해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
-
Lv.35
로보
-
15
-
748
-
2024-11-12
-
Lv.35
-
[자유]
임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
-
Lv.13
존예수지니
-
12
-
440
-
2024-11-12
-
Lv.13