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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jonathan Leistiko
-
아티스트
-
인원
게임 소개
업타워(UpTower)는 최소 2명의 플레이어를 대상으로 하는 블록 기반 타워 구축 롤 앤 라이트 게임이다. 플레이는 동시에 빠르고 다운타임이 거의 없다. 무료 인쇄 및 플레이 롤 앤 쓰기가 가능하기 때문에 멀리 있는 플레이어들이 자신만의 플레이 시트를 인쇄하고 비디오 채팅을 통해 플레이할 수 있습니다.
러시아의 고전 블록 스택 비디오 게임이나 보드 게임인 코펜하겐을 잘 알고 있다면 업타워가 어떻게 플레이되는지 잘 알고 있을 것이다. 게임의 목표는 게임이 끝나기 전에 가장 높고 가장 큰 층에 타워를 세우는 것입니다.
각 턴이 시작될 때마다 한 명의 선수가 주사위를 굴립니다. 이 주사위는 모든 플레이어들이 자신의 플레이장에 어떤 말을 “drop”해야 하는지를 알려준다.
다이롤 후 플레이가 동시에 진행됩니다. 다른 플레이어와 마찬가지로 롤된 피스를 플레이장에 동시에 놓습니다. 이렇게 하려면 플레이 시트의 참조 면에 해당 4개의 “use” 중 하나를 표시하면 위쪽 가장자리에서 플레이 필드에 “ldquo;landed”가 있는 공간을 채울 수 있습니다.
매번 돌리거나 돌리기 전에 돌돌 말린 조각을 원하는 대로 놓을 수 있습니다. 만약 그렇다면, 원하는 조각에 &ldqu;at at at &rdqu;dqu; dot을 표시해 놓고, 그것을 말려 놓은 조각처럼 당신의 보드에 떨어뜨리세요. 6개 조각마다 한 번씩 이렇게 하시면 됩니다. 게임이 끝날 때 사용하지 않은 &ldqu;피스에 대한 점수 보너스(최대 21점)를 받을 수 있으므로 현명하게 선택하십시오!
모든 사람이 원하는 대로 롤을 놓고 주사위를 굴리고 새로운 턴을 시작합니다. 플레이어가 보드 꼭대기(15층)에 도달하거나 주사위를 굴리면 게임이 종료되며, 이 조각은 이미 4번 사용되었다.
당신의 점수는 가장 높은 점수를 받은 하나의 바닥입니다. 바닥은 해당 수준과 동일한 점수에 해당 수준의 채워진 공간 수를 곱하고, 7층에 채워진 공간이 9개인 경우 63점을 획득합니다. 또한 사용하지 않은 &disc;임의대로&disclude; 조각에 대해 6=21, 5=15, 4=10, 3=6;2=3;1의 소량에서 소량까지 보너스를 획득합니다. 점수가 높으면 승리하고, 동점일 경우 다음 차례를 진행합니다.
-디자이너의 설명
러시아의 고전 블록 스택 비디오 게임이나 보드 게임인 코펜하겐을 잘 알고 있다면 업타워가 어떻게 플레이되는지 잘 알고 있을 것이다. 게임의 목표는 게임이 끝나기 전에 가장 높고 가장 큰 층에 타워를 세우는 것입니다.
각 턴이 시작될 때마다 한 명의 선수가 주사위를 굴립니다. 이 주사위는 모든 플레이어들이 자신의 플레이장에 어떤 말을 “drop”해야 하는지를 알려준다.
다이롤 후 플레이가 동시에 진행됩니다. 다른 플레이어와 마찬가지로 롤된 피스를 플레이장에 동시에 놓습니다. 이렇게 하려면 플레이 시트의 참조 면에 해당 4개의 “use” 중 하나를 표시하면 위쪽 가장자리에서 플레이 필드에 “ldquo;landed”가 있는 공간을 채울 수 있습니다.
매번 돌리거나 돌리기 전에 돌돌 말린 조각을 원하는 대로 놓을 수 있습니다. 만약 그렇다면, 원하는 조각에 &ldqu;at at at &rdqu;dqu; dot을 표시해 놓고, 그것을 말려 놓은 조각처럼 당신의 보드에 떨어뜨리세요. 6개 조각마다 한 번씩 이렇게 하시면 됩니다. 게임이 끝날 때 사용하지 않은 &ldqu;피스에 대한 점수 보너스(최대 21점)를 받을 수 있으므로 현명하게 선택하십시오!
모든 사람이 원하는 대로 롤을 놓고 주사위를 굴리고 새로운 턴을 시작합니다. 플레이어가 보드 꼭대기(15층)에 도달하거나 주사위를 굴리면 게임이 종료되며, 이 조각은 이미 4번 사용되었다.
당신의 점수는 가장 높은 점수를 받은 하나의 바닥입니다. 바닥은 해당 수준과 동일한 점수에 해당 수준의 채워진 공간 수를 곱하고, 7층에 채워진 공간이 9개인 경우 63점을 획득합니다. 또한 사용하지 않은 &disc;임의대로&disclude; 조각에 대해 6=21, 5=15, 4=10, 3=6;2=3;1의 소량에서 소량까지 보너스를 획득합니다. 점수가 높으면 승리하고, 동점일 경우 다음 차례를 진행합니다.
-디자이너의 설명
UpTower is a block-based tower-building roll-and-write game for any number of players (minimum of two). Play is simultaneous and quick, so there's very little down-time. Because it's a free print-and-play roll-and-write, it's easy for distant players to print their own play sheets and play over video chat.
If you're familiar with the classic Russian block-stacking video game or the board game Coppenhagen, you have a good grasp of how UpTower plays. the goal of the game is to build a tower with the highest, largest floor before the end of the game.
At the start of each turn, one player rolls a die. This die tells all players what piece they must “drop” onto their playfield.
After the die roll, play is simultaneous - You place the rolled piece on your playfield at the same time as all other players. To do this, you’ll mark off one of the four “uses” of that piece on the reference side of your play sheet, then you’ll fill in the spaces where they piece “landed” after you “dropped” onto your playfield from the top edge.
Every turn - before or ater you place the rolled piece - you may place one “at will“ piece. If you do, mark off the “at will” dot for the piece you want to place, then drop it on your board like a rolled piece. You may do this once for each of the six pieces. Note that you get a score bonus (up to 21 points) for your unused “at will” pieces at the end of the game, so choose wisely!
Once everyone’s placed their rolled and at will pieces, roll the die and start a new turn. The game ends when a player reaches the top of the board (the 15th floor) or if you roll the die and that piece has already been used four times.
Your score is your single highest-scoring floor. A floor scores points equal to its level, multiplied by the number of filled spaces on that level – if your 7th floor has 9 filled spaces, it scores (7*9) 63 points. You also score a small-to-moderate bonus for unused "at-will" pieces: 6=21; 5=15; 4=10; 3=6; 2=3; 1=1. High score wins; play another turn if tied.
-description from designer
If you're familiar with the classic Russian block-stacking video game or the board game Coppenhagen, you have a good grasp of how UpTower plays. the goal of the game is to build a tower with the highest, largest floor before the end of the game.
At the start of each turn, one player rolls a die. This die tells all players what piece they must “drop” onto their playfield.
After the die roll, play is simultaneous - You place the rolled piece on your playfield at the same time as all other players. To do this, you’ll mark off one of the four “uses” of that piece on the reference side of your play sheet, then you’ll fill in the spaces where they piece “landed” after you “dropped” onto your playfield from the top edge.
Every turn - before or ater you place the rolled piece - you may place one “at will“ piece. If you do, mark off the “at will” dot for the piece you want to place, then drop it on your board like a rolled piece. You may do this once for each of the six pieces. Note that you get a score bonus (up to 21 points) for your unused “at will” pieces at the end of the game, so choose wisely!
Once everyone’s placed their rolled and at will pieces, roll the die and start a new turn. The game ends when a player reaches the top of the board (the 15th floor) or if you roll the die and that piece has already been used four times.
Your score is your single highest-scoring floor. A floor scores points equal to its level, multiplied by the number of filled spaces on that level – if your 7th floor has 9 filled spaces, it scores (7*9) 63 points. You also score a small-to-moderate bonus for unused "at-will" pieces: 6=21; 5=15; 4=10; 3=6; 2=3; 1=1. High score wins; play another turn if tied.
-description from designer
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