-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-20 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Larry V. Brom
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1862년경 남북전쟁의 전투를 위한 워게임 규칙의 미니어처 세트입니다. 커버에서:
"남부 독립을 위한 후기 전쟁의 전술적 전투의 흥분과 화려함을 어느 정도 만들어 낼 아주 재미있는 오락적인 워게임 규칙이 되는 것"
25mm28mm의 수치를 사용한다고 가정한다.
게임 규모: 1인치 = 22야드
보병 1명 = 25명
보병 20명은 500명의 연대와 같다.
6개의 모형과 3개의 총 모델은 6개의 총포와 같다.
축소 눈금자는 25mm28mm 미만의 수치를 사용하여 재생하기 위해 제공됩니다.
기마 기병대는 규칙이 적용되지 않는다(경기가 시작되기 전에 하차한 것으로 가정한다).
게임 순서:
1) 이동 단계: 여단은 카드 한 벌에서 추첨하는 순서대로 이동한다. 여단의 어떤 연대가 움직일 수 있는지 결정하기 위해 사령부가 만들어진다. 그리고 나서 연대들이 얼마나 멀리 움직일 수 있는지를 결정하기 위해 여러 주사위를 굴린다.
2) 사격 단계 1 - 모든 정지 포격과 사상자 사기가 해결됩니다.
3) 발사 단계 2 - 모든 정지 상태의 보병 화재와 사상자의 사기 시험이 해결됩니다.
4) 발사 단계 3 - 모든 "이동 및 화재"포사격과 사상자 사기가 해결됩니다.
5) 발사 단계 4 - 모든 이동 보병 화재와 사상자 사기 시험이 해결됩니다.
6) 전투 사기 단계 - 충전 및 충전 유닛에 대한 사기를 테스트합니다.
7) 근접전투 단계 - 모든 근접전투와 싸우고 사기를 시험합니다.
8) 사기 조정 단계 - 다양한 조건으로 인한 모든 영구적인 사기 조정을 수행합니다.
9) 랠리 단계 - 이전 게임 턴에서 라우팅된 모든 유닛을 재결집합니다.
10) 주요 사기 단계 - 각 군의 주요 사기 상태를 결정하고 그에 따라 행동한다.
규칙 끝에 안티텀 전투 훈장이 주어졌다. 시나리오는 포함되지 않습니다.
"남부 독립을 위한 후기 전쟁의 전술적 전투의 흥분과 화려함을 어느 정도 만들어 낼 아주 재미있는 오락적인 워게임 규칙이 되는 것"
25mm28mm의 수치를 사용한다고 가정한다.
게임 규모: 1인치 = 22야드
보병 1명 = 25명
보병 20명은 500명의 연대와 같다.
6개의 모형과 3개의 총 모델은 6개의 총포와 같다.
축소 눈금자는 25mm28mm 미만의 수치를 사용하여 재생하기 위해 제공됩니다.
기마 기병대는 규칙이 적용되지 않는다(경기가 시작되기 전에 하차한 것으로 가정한다).
게임 순서:
1) 이동 단계: 여단은 카드 한 벌에서 추첨하는 순서대로 이동한다. 여단의 어떤 연대가 움직일 수 있는지 결정하기 위해 사령부가 만들어진다. 그리고 나서 연대들이 얼마나 멀리 움직일 수 있는지를 결정하기 위해 여러 주사위를 굴린다.
2) 사격 단계 1 - 모든 정지 포격과 사상자 사기가 해결됩니다.
3) 발사 단계 2 - 모든 정지 상태의 보병 화재와 사상자의 사기 시험이 해결됩니다.
4) 발사 단계 3 - 모든 "이동 및 화재"포사격과 사상자 사기가 해결됩니다.
5) 발사 단계 4 - 모든 이동 보병 화재와 사상자 사기 시험이 해결됩니다.
6) 전투 사기 단계 - 충전 및 충전 유닛에 대한 사기를 테스트합니다.
7) 근접전투 단계 - 모든 근접전투와 싸우고 사기를 시험합니다.
8) 사기 조정 단계 - 다양한 조건으로 인한 모든 영구적인 사기 조정을 수행합니다.
9) 랠리 단계 - 이전 게임 턴에서 라우팅된 모든 유닛을 재결집합니다.
10) 주요 사기 단계 - 각 군의 주요 사기 상태를 결정하고 그에 따라 행동한다.
규칙 끝에 안티텀 전투 훈장이 주어졌다. 시나리오는 포함되지 않습니다.
Set of miniatures wargame rules for fighting battles of the American Civil War circa 1862. From the cover:
"Being a set of very playable recreational Wargame rules that will create, to some degree, the excitement and pageantry of Tactical Battles of the late War for Southern Independence"
Assuming 25mm\28mm figures are used:
Game scale: One inch = 22 yards
One infantry figure = 25 men
Twenty infantry figures equal a 500 men regiment
Six figures and three gun models equal a 6-gun battery
Reduced scale rulers are provided for playing with figures smaller than 25mm\28mm.
Mounted cavalry is not covered in the rules (it's assumed that they have dismounted prior to the start of the game).
Sequence of play:
1) Movement Phase: Brigades are moved in order of a draw from a deck of cards. Command rolls are made to determine which regiments in the brigade may move. A number of dice are then rolled to determine how far the regiments may move.
2) Firing Phase 1 - All stationary artillery fires and morale tests from casualties are resolved.
3) Firing Phase 2 - All stationary infantry fires and morale tests from casualties are resolved.
4) Firing Phase 3 - All "move and fire" artillery fires and morale tests from casualties are resolved.
5) Firing Phase 4 - All moving infantry fires and morale tests from casualties are resolved.
6) Combat Morale Phase - Test morale for charging and charged units.
7) Close Combat Phase - Fight all close combats and test morale.
8) Morale Adjustment Phase - Make all permanent morale adjustments due to various conditions.
9) Rally Phase - Attempt to rally all Routed units from the previous game turn.
10) Major Morale Phase - Determine each army's Major Morale state and act accordingly.
The Order of Battle for Antietam is given at the end of the rules. No scenarios are included.
"Being a set of very playable recreational Wargame rules that will create, to some degree, the excitement and pageantry of Tactical Battles of the late War for Southern Independence"
Assuming 25mm\28mm figures are used:
Game scale: One inch = 22 yards
One infantry figure = 25 men
Twenty infantry figures equal a 500 men regiment
Six figures and three gun models equal a 6-gun battery
Reduced scale rulers are provided for playing with figures smaller than 25mm\28mm.
Mounted cavalry is not covered in the rules (it's assumed that they have dismounted prior to the start of the game).
Sequence of play:
1) Movement Phase: Brigades are moved in order of a draw from a deck of cards. Command rolls are made to determine which regiments in the brigade may move. A number of dice are then rolled to determine how far the regiments may move.
2) Firing Phase 1 - All stationary artillery fires and morale tests from casualties are resolved.
3) Firing Phase 2 - All stationary infantry fires and morale tests from casualties are resolved.
4) Firing Phase 3 - All "move and fire" artillery fires and morale tests from casualties are resolved.
5) Firing Phase 4 - All moving infantry fires and morale tests from casualties are resolved.
6) Combat Morale Phase - Test morale for charging and charged units.
7) Close Combat Phase - Fight all close combats and test morale.
8) Morale Adjustment Phase - Make all permanent morale adjustments due to various conditions.
9) Rally Phase - Attempt to rally all Routed units from the previous game turn.
10) Major Morale Phase - Determine each army's Major Morale state and act accordingly.
The Order of Battle for Antietam is given at the end of the rules. No scenarios are included.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
229
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
775
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
521
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
448
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
424
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
636
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
649
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
788
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
958
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1038
-
2024-11-13
-
Lv.11