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BGG랭킹
BGG전체 : 7119
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.38 / 5
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디자이너
Jeffrey D. Allers
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아티스트
Oliver Freudenreich, Sandra Freudenreich
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인원
게임 소개
하시(Hashi)는 하시와카케로 논리 퍼즐의 개념을 사용한다. 섬과 다리를 연결하는 하시(Hashi) 또는 브리지(Bridge)는 가능한 한 많은 섬을 인용하고 인용하는 경쟁 게임이다.
각 면에는 빨간색 깃발이 있는 4개 섬과 파란색 깃발이 있는 3개 섬 등 18개의 섬이 표시되며, 나머지는 모두 깃발이 없다. 깃발이 없는 섬에 3이나 4를 쓰고, 이 보드를 당신의 왼쪽에 있는 플레이어에게 주세요. 18개의 숫자 카드 중 하나를 드러내지 않고 뒤섞인 데크에서 제거합니다.
차례대로 카드를 보여주면 숫자(1-6)와 여러 개의 브리지가 나타납니다. 숫자가 아직 없는 섬에 숫자를 쓰십시오. 플래그가 지정된 섬에 하나 이상의 브리지가 연결되어 있는 경우에만 숫자를 쓰십시오. 그런 다음 번호가 매겨진 섬에서 직교 인접 섬까지 카드에 브리지 수를 그립니다.
다리를 건너면 안 돼요.
최대 두 개의 다리가 직교로 인접한 섬들을 연결할 수 있다.
섬에 연결된 다리의 수는 해당 섬의 숫자를 초과할 수 없습니다.
원할 경우 또는 강제로 이 카드의 한 부분 또는 두 부분을 건너뛸 수 있습니다. 섬과 접촉하는 다리의 수가 그 섬의 숫자와 같으면 그 숫자에 동그라미를 쳐라. 만약 당신이 모든 빨간 깃발을 가진 섬들, 파란 깃발을 가진 섬들, 또는 여섯 개의 연결된 섬들에 처음으로 동그라미를 친다면, 당신은 보너스를 획득하고 다른 모든 플레이어들은 이 보너스를 제거한다.
17장의 카드가 공개되고 플레이된 후, 플레이어들은 각각의 동그라미 섬에 대해 보너스 포인트와 함께 2점을 획득한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
하시 솔로 플레이를 하려면 같은 방식으로 플레이하지만 일정 턴 안에 골을 넣어야 보너스가 나온다.
각 면에는 빨간색 깃발이 있는 4개 섬과 파란색 깃발이 있는 3개 섬 등 18개의 섬이 표시되며, 나머지는 모두 깃발이 없다. 깃발이 없는 섬에 3이나 4를 쓰고, 이 보드를 당신의 왼쪽에 있는 플레이어에게 주세요. 18개의 숫자 카드 중 하나를 드러내지 않고 뒤섞인 데크에서 제거합니다.
차례대로 카드를 보여주면 숫자(1-6)와 여러 개의 브리지가 나타납니다. 숫자가 아직 없는 섬에 숫자를 쓰십시오. 플래그가 지정된 섬에 하나 이상의 브리지가 연결되어 있는 경우에만 숫자를 쓰십시오. 그런 다음 번호가 매겨진 섬에서 직교 인접 섬까지 카드에 브리지 수를 그립니다.
다리를 건너면 안 돼요.
최대 두 개의 다리가 직교로 인접한 섬들을 연결할 수 있다.
섬에 연결된 다리의 수는 해당 섬의 숫자를 초과할 수 없습니다.
원할 경우 또는 강제로 이 카드의 한 부분 또는 두 부분을 건너뛸 수 있습니다. 섬과 접촉하는 다리의 수가 그 섬의 숫자와 같으면 그 숫자에 동그라미를 쳐라. 만약 당신이 모든 빨간 깃발을 가진 섬들, 파란 깃발을 가진 섬들, 또는 여섯 개의 연결된 섬들에 처음으로 동그라미를 친다면, 당신은 보너스를 획득하고 다른 모든 플레이어들은 이 보너스를 제거한다.
17장의 카드가 공개되고 플레이된 후, 플레이어들은 각각의 동그라미 섬에 대해 보너스 포인트와 함께 2점을 획득한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
하시 솔로 플레이를 하려면 같은 방식으로 플레이하지만 일정 턴 안에 골을 넣어야 보너스가 나온다.
Hashi uses the concept behind the Hashiwokakero logic puzzles (a.k.a. Hashi or Bridges) of connecting islands with bridges, but is a competitive game in which you try to "complete" as many islands as possible.
To set up, all players decide on which side of the board to use; each side shows 18 islands: 4 with a red flag and 3 with a blue flag, with all others having no flags. Write a 3 or 4 on a non-flagged island, then give this board to the player on your left. Remove one of the 18 number cards from the shuffled deck without revealing it.
On a turn, reveal a card, which will show a numeral (1-6) and a number of bridges. Write the numeral on an island that doesn't yet have a numeral, writing on a flagged island only if it has at least one bridge connected to it. Then draw the number of bridges on the card from numbered islands to orthogonally adjacent islands, noting that:
You can't cross bridges.
At most two bridges can connect orthogonally adjacent islands.
The number of bridges connected to an island cannot exceed the numeral on that island.
You can skip one or both parts of this card, if you wish to or are forced to. If the number of bridges touching an island equals the numeral on that island, circle that numeral. If you're the first player to circle all the red-flagged islands, all the blue-flagged islands, or six connected islands of any type, you score a bonus and all other players cross off this bonus; they score only a bonus of lower value if they complete one of these goals on a later turn.
After 17 cards have been revealed and played, players then score 2 points for each circled island in addition to any bonus points. The player with the highest score wins!
To play Hashi solo, you play the same way, but you score bonuses only if you complete goals within a certain number of turns.
To set up, all players decide on which side of the board to use; each side shows 18 islands: 4 with a red flag and 3 with a blue flag, with all others having no flags. Write a 3 or 4 on a non-flagged island, then give this board to the player on your left. Remove one of the 18 number cards from the shuffled deck without revealing it.
On a turn, reveal a card, which will show a numeral (1-6) and a number of bridges. Write the numeral on an island that doesn't yet have a numeral, writing on a flagged island only if it has at least one bridge connected to it. Then draw the number of bridges on the card from numbered islands to orthogonally adjacent islands, noting that:
You can't cross bridges.
At most two bridges can connect orthogonally adjacent islands.
The number of bridges connected to an island cannot exceed the numeral on that island.
You can skip one or both parts of this card, if you wish to or are forced to. If the number of bridges touching an island equals the numeral on that island, circle that numeral. If you're the first player to circle all the red-flagged islands, all the blue-flagged islands, or six connected islands of any type, you score a bonus and all other players cross off this bonus; they score only a bonus of lower value if they complete one of these goals on a later turn.
After 17 cards have been revealed and played, players then score 2 points for each circled island in addition to any bonus points. The player with the highest score wins!
To play Hashi solo, you play the same way, but you score bonuses only if you complete goals within a certain number of turns.
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