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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Patrick Laterrot
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 9 x 9 정사각형 격자 형태로 진행되며, 각 사각형에는 4가지 색(보라색, 녹색, 노란색, 파란색) 중 하나의 기호(십자형, 원형, 사각형, 삼각형)가 있다. 이 8개의 조각들은 "totems"라고 불린다: 각각 따로 회전할 수 있는 네 개의 쌓인 정육면체로 구성된 조각상들과 그 위에 조각된 머리 조각상들로 구성되어 있다. 네 개의 정육면체에서도 필드에서와 동일한 기호와 색상을 찾을 수 있습니다.
각 토템은 다음과 같이 폴의 큐브(선수 쪽을 향함!)와 같은 기호와 색상을 사용하여 경기장에서 이동할 수 있다. 한 칸을 이동하려면 가장 낮은 큐브는 한 칸 떨어진 공간 등에 해당해야 하며 맨 위는 네 칸 떨어진 공간에 해당해야 합니다. 매 턴마다 각 플레이어는 목표 필드에 해당하는 정확한 큐브만큼 자신의 토템 중 하나를 움직이거나(원하는 만큼 자주 방향을 바꿀 수 있다) 자신의 토템 중 하나의 큐브 중 하나를 돌려서 미래의 움직임을 준비할 수 있다. 캡처할 수 없습니다.
이 게임의 목적은 첫 번째 토템 중 하나를 시작 행에서 표시된 "토템 공간"으로 이동하거나(2인용 버전) 또는 시작 행이 아닌 측면에 있는 세 개의 토템 공간 중 하나로 이동시키는 것입니다. 2인용 게임에서는 각 플레이어가 4개의 토템을 소유하며, 그 중 2인용 토템은 4개이다.
상대의 다음 움직임을 예측하기 위해서는 다른 토템의 가능성을 기억해야 하는데 첫 번째 동작 전에는 각 선수가 원하는 위치에 토템의 큐브를 놓기 때문이다.
움직이는 선수만이 알듯이 자신의 움직임이 맞는지 아닌지도 허풍 요소가 있다. 다른 선수가 정확성을 의심하면 "을 부를 수 있다.토템!" 및 이동이 확인되었습니다. 틀렸다면 도전하는 선수는 자신이 선택한 인접 공간에 반증된 선수의 토템을 모두 넣을 수 있다. 만약 그 움직임이 맞다면, 그 반대도 똑같이 일어납니다.
이 게임은 시리즈의 일부이다. 서클, 해당하는 게임으로 구성되며 모두 동일한 기호와 색상을 가집니다.
각 토템은 다음과 같이 폴의 큐브(선수 쪽을 향함!)와 같은 기호와 색상을 사용하여 경기장에서 이동할 수 있다. 한 칸을 이동하려면 가장 낮은 큐브는 한 칸 떨어진 공간 등에 해당해야 하며 맨 위는 네 칸 떨어진 공간에 해당해야 합니다. 매 턴마다 각 플레이어는 목표 필드에 해당하는 정확한 큐브만큼 자신의 토템 중 하나를 움직이거나(원하는 만큼 자주 방향을 바꿀 수 있다) 자신의 토템 중 하나의 큐브 중 하나를 돌려서 미래의 움직임을 준비할 수 있다. 캡처할 수 없습니다.
이 게임의 목적은 첫 번째 토템 중 하나를 시작 행에서 표시된 "토템 공간"으로 이동하거나(2인용 버전) 또는 시작 행이 아닌 측면에 있는 세 개의 토템 공간 중 하나로 이동시키는 것입니다. 2인용 게임에서는 각 플레이어가 4개의 토템을 소유하며, 그 중 2인용 토템은 4개이다.
상대의 다음 움직임을 예측하기 위해서는 다른 토템의 가능성을 기억해야 하는데 첫 번째 동작 전에는 각 선수가 원하는 위치에 토템의 큐브를 놓기 때문이다.
움직이는 선수만이 알듯이 자신의 움직임이 맞는지 아닌지도 허풍 요소가 있다. 다른 선수가 정확성을 의심하면 "을 부를 수 있다.토템!" 및 이동이 확인되었습니다. 틀렸다면 도전하는 선수는 자신이 선택한 인접 공간에 반증된 선수의 토템을 모두 넣을 수 있다. 만약 그 움직임이 맞다면, 그 반대도 똑같이 일어납니다.
이 게임은 시리즈의 일부이다. 서클, 해당하는 게임으로 구성되며 모두 동일한 기호와 색상을 가집니다.
The game is played on a grid of 9 x 9 squares, each with one of 4 signs (cross, circle, square, triangle) in one of four colours (purple, green, yellow, blue) on it. The 8 pieces are called "totems": statues consisting of four stacked cubes, each separately pivotable, and a sculptured head on top of them. On the four cubes you find the same symbols and colours as on the field.
Each totem can move on the field with the same sign AND colour like the corresponding cube of his pole (the side facing the player!) as follows: If you want to move one space, your lowest cube must correspond to the space one step away, etc., the topmost to the space four steps away. At every turn each player may either move one of his totems as many spaces as the correct cube corresponds to the target field (he can change directions during his move as often as he wishes) or turn one of the cubes of one of his totems and thus prepare for future moves. There is no capturing.
The aim of the game is to move first one of your totems from your starting row to the marked "totem space" on the opposite side (2-player version) or on one of three totem spaces on the sides not being your starting row. In the 2-player game, each player owns 4 Totems, in the 4-player variant 2 of them.
To foresee their opponents` next moves, players have to remember the possibilities of the other totems - more easily done, because before the first move, each player puts the cubes of the opposing Totem into the positions he wants to.
There is a bluff element, too, as only the player moving knows, whether his move is correct or not. If another player doubts the correctness, he may call "Totem!" and the move is checked. If it was not correct, the challenging player can put all the totems of the disproved player on adjacent spaces of his choice. If the move was correct, the same happens the other way round.
The game is part of the Series: Cirkle, consisting of corresponding games, all with the same symbols and colours.
Each totem can move on the field with the same sign AND colour like the corresponding cube of his pole (the side facing the player!) as follows: If you want to move one space, your lowest cube must correspond to the space one step away, etc., the topmost to the space four steps away. At every turn each player may either move one of his totems as many spaces as the correct cube corresponds to the target field (he can change directions during his move as often as he wishes) or turn one of the cubes of one of his totems and thus prepare for future moves. There is no capturing.
The aim of the game is to move first one of your totems from your starting row to the marked "totem space" on the opposite side (2-player version) or on one of three totem spaces on the sides not being your starting row. In the 2-player game, each player owns 4 Totems, in the 4-player variant 2 of them.
To foresee their opponents` next moves, players have to remember the possibilities of the other totems - more easily done, because before the first move, each player puts the cubes of the opposing Totem into the positions he wants to.
There is a bluff element, too, as only the player moving knows, whether his move is correct or not. If another player doubts the correctness, he may call "Totem!" and the move is checked. If it was not correct, the challenging player can put all the totems of the disproved player on adjacent spaces of his choice. If the move was correct, the same happens the other way round.
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