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BGG랭킹
BGG전체 : 19457
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Madhu Sundar
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아티스트
Darshini Sundar
-
인원
게임 소개
인도의 핸드룸은 몇 세기 전으로 거슬러 올라간다. 손으로 짜는 전통은 그 나라의 문화적 기풍의 일부를 형성했다. 무늬가 있는 천 조각은 그 의미, 목적, 그 시대의 문화, 심지어 사람들이 사는 방식까지 나타낼 수 있었다. 따라서 핸드룸은 세대 유산의 소중한 부분이 되었고 한 나라의 풍요와 다양성, 직조공들의 예술성을 예시한다.
신화, 믿음, 상징, 그리고 이미지를 능숙하게 혼합한 혁신적인 직조공들은 그 직물에 매력적인 역동성을 제공한다. 핸드룸의 매력은 쉽게 모방할 수 없는 혁신적인 디자인을 선보이는 데 있다. 남인도의 유명한 사원 마을인 칸치에서는 아직도 이 풍부한 손 짜기 전통이 번창하고 있다. 직물은 인도 직조업자들이 무역을 하면서 그들이 돌려받은 것이다.안나스&인용; 또는 물건의 답례.
에타나어: 칸치의 방, 플레이어들은 직조공의 역할을 맡아 디자인을 완성하고 8개의 인용구를 만든 최초의 인물이 된다.Annas" (승리 포인트). 세부적으로 각 공간에 25개의 실 디스크(각 5개의 색상으로 5개씩) 중 하나를 배치하여 5x5 게임 보드를 설정한 다음, 게임 보드의 공간 교차점에 18개의 번호 타일 중 16개(각 3개의 숫자 1~6)를 배치하고 나머지 2개의 실 타일을 각 색상의 실 디스크와 함께 측면에 배치한다. 각 플레이어는 랜덤 액션 카드, 랜덤 디자인 카드, 그리고 값이 1인 두 개의 토큰을 받는다. 각 플레이어는 하나의 숫자 타일에 자신의 폰을 놓습니다.
차례에, 당신은 두 개의 주사위를 굴립니다: 색상 다이와 숫자 다임. 플레이어의 폰이 롤이 있는 공간을 터치하면 1 토큰이 주어지고, 다이가 실 색상이 아닌 검정색으로 보이면 액션 카드를 가져가면 다른 사람이 아무것도 얻지 못한다. 그런 다음 롤드된 개수만큼 폰을 이동할 수 있으며, 그런 다음 위치와 인접한 두 개의 실을 교환할 수 있습니다. 또한 원하는 만큼의 액션 카드를 플레이할 수 있으며 토큰을 지불하여 디자인 카드, 액션 카드 및 두 개의 실을 교환할 수 있습니다. 작업 카드를 사용하면 토큰을 이동, 교환, 획득할 수 있으며, 실이나 번호를 리저브에서 가져온 것으로 대체하는 등의 작업을 수행할 수 있습니다.
보드의 실 무늬가 손에 들고 있는 디자인 카드와 일치한다면 그 카드를 공개하여 점수를 매길 수 있습니다.
신화, 믿음, 상징, 그리고 이미지를 능숙하게 혼합한 혁신적인 직조공들은 그 직물에 매력적인 역동성을 제공한다. 핸드룸의 매력은 쉽게 모방할 수 없는 혁신적인 디자인을 선보이는 데 있다. 남인도의 유명한 사원 마을인 칸치에서는 아직도 이 풍부한 손 짜기 전통이 번창하고 있다. 직물은 인도 직조업자들이 무역을 하면서 그들이 돌려받은 것이다.안나스&인용; 또는 물건의 답례.
에타나어: 칸치의 방, 플레이어들은 직조공의 역할을 맡아 디자인을 완성하고 8개의 인용구를 만든 최초의 인물이 된다.Annas" (승리 포인트). 세부적으로 각 공간에 25개의 실 디스크(각 5개의 색상으로 5개씩) 중 하나를 배치하여 5x5 게임 보드를 설정한 다음, 게임 보드의 공간 교차점에 18개의 번호 타일 중 16개(각 3개의 숫자 1~6)를 배치하고 나머지 2개의 실 타일을 각 색상의 실 디스크와 함께 측면에 배치한다. 각 플레이어는 랜덤 액션 카드, 랜덤 디자인 카드, 그리고 값이 1인 두 개의 토큰을 받는다. 각 플레이어는 하나의 숫자 타일에 자신의 폰을 놓습니다.
차례에, 당신은 두 개의 주사위를 굴립니다: 색상 다이와 숫자 다임. 플레이어의 폰이 롤이 있는 공간을 터치하면 1 토큰이 주어지고, 다이가 실 색상이 아닌 검정색으로 보이면 액션 카드를 가져가면 다른 사람이 아무것도 얻지 못한다. 그런 다음 롤드된 개수만큼 폰을 이동할 수 있으며, 그런 다음 위치와 인접한 두 개의 실을 교환할 수 있습니다. 또한 원하는 만큼의 액션 카드를 플레이할 수 있으며 토큰을 지불하여 디자인 카드, 액션 카드 및 두 개의 실을 교환할 수 있습니다. 작업 카드를 사용하면 토큰을 이동, 교환, 획득할 수 있으며, 실이나 번호를 리저브에서 가져온 것으로 대체하는 등의 작업을 수행할 수 있습니다.
보드의 실 무늬가 손에 들고 있는 디자인 카드와 일치한다면 그 카드를 공개하여 점수를 매길 수 있습니다.
Indian handlooms date back several centuries. The tradition of weaving by hand formed a part of the country's cultural ethos. A piece of fabric with a design could indicate the meaning, its purpose, the culture of the era, and even the way the people lived. Handlooms thus became a precious part of the generational legacy and exemplify the richness and diversity of a country and the artistry of the weavers.
Innovative weavers with their skillful blending of myths, faiths, symbols, and imagery provide the fabric an appealing dynamism. The appeal of the handloom lies in introducing innovative designs that cannot be easily replicated. This rich tradition of hand weaving still thrives at Kanchi, a prominent temple town in South India. Fabrics were part and parcel of trade done by the Indian weavers for which they got back "Annas" or goods in return.
In Ettana: The Looms of Kanchi, players take the role of weavers to complete designs and be the first to make eight "Annas" (victory points). In detail, set up the 5x5 game board by placing one of 25 yarn discs (five of each in five colors) on each space, then place 16 of the 18 number tiles (three each of the numbers 1-6) at the intersections of the spaces on the game board; place the remaining two number tiles on the side in the reserve, along with one yarn disc of each color. Each player receives a random action card, a random design card, and two tokens with a value of 1. Each player places their pawn on one number tile.
On a turn, you roll the two dice: a color die and a number die. If a player's pawn is touching a space that shows the color rolled, they receive a 1 token; if the die shows black, which is not a yarn color, you take an action card and no one else gets anything. You can then move your pawn as many spaces as the number rolled, after which you can swap two yarn adjacent to your location. Additionally, you can play as many action cards as you wish, and you can pay tokens to take design cards, take action cards, and swap any two yarns. Action cards allow you to move, swap, gain tokens, replace a yarn or number with one from the reserve, etc.
If the pattern of yarn on the board matches a design card in hand, you can reveal that card to score its points.
Innovative weavers with their skillful blending of myths, faiths, symbols, and imagery provide the fabric an appealing dynamism. The appeal of the handloom lies in introducing innovative designs that cannot be easily replicated. This rich tradition of hand weaving still thrives at Kanchi, a prominent temple town in South India. Fabrics were part and parcel of trade done by the Indian weavers for which they got back "Annas" or goods in return.
In Ettana: The Looms of Kanchi, players take the role of weavers to complete designs and be the first to make eight "Annas" (victory points). In detail, set up the 5x5 game board by placing one of 25 yarn discs (five of each in five colors) on each space, then place 16 of the 18 number tiles (three each of the numbers 1-6) at the intersections of the spaces on the game board; place the remaining two number tiles on the side in the reserve, along with one yarn disc of each color. Each player receives a random action card, a random design card, and two tokens with a value of 1. Each player places their pawn on one number tile.
On a turn, you roll the two dice: a color die and a number die. If a player's pawn is touching a space that shows the color rolled, they receive a 1 token; if the die shows black, which is not a yarn color, you take an action card and no one else gets anything. You can then move your pawn as many spaces as the number rolled, after which you can swap two yarn adjacent to your location. Additionally, you can play as many action cards as you wish, and you can pay tokens to take design cards, take action cards, and swap any two yarns. Action cards allow you to move, swap, gain tokens, replace a yarn or number with one from the reserve, etc.
If the pattern of yarn on the board matches a design card in hand, you can reveal that card to score its points.
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