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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
로열 코트(Royal Court)는 포커 카드와 2개의 6면 주사위, 9개의 페이버드 토큰을 사용하는 2인용 게임이다.게임을 설정하려면 페이스 카드를 요커와 에이스 카드를 10장씩 분리합니다.그런 다음 페이스 카드를 섞어서 3x4 격자로 처리하여 로열 코트를 구성하고 플레이어는 각자의 플레이어를 사용하여 탐색합니다.에이스부터 10장의 카드까지 4장의 수트로 나뉘며, 각 플레이어는 각각의 색깔의 수트를 추첨 데크로 가져갑니다.그 후, 그들은 데크를 뒤섞고 다섯 명씩 손을 그은 다음, 조커를 어디에 둘지 결정합니다.코트 내의 두 카드 옆에 로열 코트 한쪽을 배치해야 하지만, 두 선수 모두 같은 쪽에 카드를 둘 수 없습니다.를 배치할 수 없습니다. 그들은 마침내 조커 위에 한 쪽 다리를 올려놓고 플레이어 다이를 올려놓습니다.이 두 선수는 왕실의 환심을 사려고 하는 제스터 역할을 맡는다. 그들은 킹스에 대한 침투를 하고, 퀸즈를 유혹하여 그들의 호감을 얻고, 거래의 잭을 이용하여 상대방을 조종할 것이다.
궁중과 요커에는 각 카드마다 구체적인 이동 규칙이 있습니다. 간단히 인접한 카드로 이동할 수 있습니다.조커는 시작 시 각 선수에 의해 설정되며 왕실 내에서 두 개의 카드에 인접해 있으므로 조커에서 이동하는 것은 두 가지 옵션이 있음을 의미합니다.킹스로부터 플레이어는 킹에게 인접한 카드로 이동할 수 있으며, 킹이 어디에 있느냐에 따라 여러 가지 가능성이 있습니다. 퀸에서 플레이어는 퀸스 줄의 어느 곳으로든 이동할 수 있으며, 이 줄에는 세 가지 옵션이 있습니다. 잭에서 이동할 때는 해당 잭’s 열에 남아 있어야 합니다.
플레이어가 새 카드로 이동하면, 조커로 다시 이동할 때를 제외하고 제스트(Jest)를 시작합니다.제스트가 발생할 때 플레이어마다 색상과 일치하는 카드를 플레이해야 합니다. 각 페이스 카드에는 서로 다른 이동 규칙이 있을 뿐만 아니라 자신만의 Wining Jest Score(위닝 제스트 점수) 플레이어가 같은 카드를 사용하지 않는 한, 개시자(새 카드로 이동한 사람)만이 해당 Jest에 대한 Win 결과를 얻을 수 있습니다. 킹으로 이동할 때 가장 높은 차를 플레이하는 플레이어가 승리합니다. 개시자는 승리 시 퀴프 포인트 1점을 획득할 수 있습니다. 플레이어가 퀸으로 이동할 경우 가장 낮은 카드가 승리하며, 이니시에이터는 우승에 대한 선호 토큰을 얻을 수 있습니다.마지막으로 잭에서, 시작 플레이어가 카드를 내기 전에 낮은 높이에 있는 플레이어가 이길지 여부를 결정합니다. 이니시에이터가 잭에 당첨되면 즐겨찾기 토큰 또는 킵 포인트 중 선택한 포인트를 빼앗을 수 있습니다. 가져갈 것이 없을 경우, 시작 플레이어는 대신 선호 토큰을 얻는다.최종 게임 트리거는 플레이어가 6개의 킵 포인트에 도달하는 것으로, 6개의 핍을 위로 한 상태에서 주사위를 돌리면 나타납니다. 그러면 선수들이 점수를 비교하게 되고, 가장 많은 점수를 가진 사람이 Quip 포인트와 Favorite 포인트를 획득하게 됩니다.
—출판사의 설명
궁중과 요커에는 각 카드마다 구체적인 이동 규칙이 있습니다. 간단히 인접한 카드로 이동할 수 있습니다.조커는 시작 시 각 선수에 의해 설정되며 왕실 내에서 두 개의 카드에 인접해 있으므로 조커에서 이동하는 것은 두 가지 옵션이 있음을 의미합니다.킹스로부터 플레이어는 킹에게 인접한 카드로 이동할 수 있으며, 킹이 어디에 있느냐에 따라 여러 가지 가능성이 있습니다. 퀸에서 플레이어는 퀸스 줄의 어느 곳으로든 이동할 수 있으며, 이 줄에는 세 가지 옵션이 있습니다. 잭에서 이동할 때는 해당 잭’s 열에 남아 있어야 합니다.
플레이어가 새 카드로 이동하면, 조커로 다시 이동할 때를 제외하고 제스트(Jest)를 시작합니다.제스트가 발생할 때 플레이어마다 색상과 일치하는 카드를 플레이해야 합니다. 각 페이스 카드에는 서로 다른 이동 규칙이 있을 뿐만 아니라 자신만의 Wining Jest Score(위닝 제스트 점수) 플레이어가 같은 카드를 사용하지 않는 한, 개시자(새 카드로 이동한 사람)만이 해당 Jest에 대한 Win 결과를 얻을 수 있습니다. 킹으로 이동할 때 가장 높은 차를 플레이하는 플레이어가 승리합니다. 개시자는 승리 시 퀴프 포인트 1점을 획득할 수 있습니다. 플레이어가 퀸으로 이동할 경우 가장 낮은 카드가 승리하며, 이니시에이터는 우승에 대한 선호 토큰을 얻을 수 있습니다.마지막으로 잭에서, 시작 플레이어가 카드를 내기 전에 낮은 높이에 있는 플레이어가 이길지 여부를 결정합니다. 이니시에이터가 잭에 당첨되면 즐겨찾기 토큰 또는 킵 포인트 중 선택한 포인트를 빼앗을 수 있습니다. 가져갈 것이 없을 경우, 시작 플레이어는 대신 선호 토큰을 얻는다.최종 게임 트리거는 플레이어가 6개의 킵 포인트에 도달하는 것으로, 6개의 핍을 위로 한 상태에서 주사위를 돌리면 나타납니다. 그러면 선수들이 점수를 비교하게 되고, 가장 많은 점수를 가진 사람이 Quip 포인트와 Favorite 포인트를 획득하게 됩니다.
—출판사의 설명
Royal Court is a two player game using a standard deck of poker cards with the jokers, two 6-sided dice, and 9 Favor tokens of some sort. To set up the game, separate the face cards from the Jokers and ace through ten cards. Then the face cards are shuffled and dealt into a 3 by 4 grid, that will make up the Royal Court, which the players will navigate using their respective player die. The ace through ten cards are split into their four suits, and then each player takes one suit of each color for their draw deck. After this, they shuffle their decks and draw a hand of five, and then determine where to place their Jokers. They must place it one side of the Royal Court, next to two cards within the court, but both players are not allowed to place their’s on the same side. They finally place their player die on their Joker, with the one pip face up. These two players take on the role of a jester who is attempting to win over the Royal court. They will do this by playing quips on the Kings, charming the Queens to gain their favor, and utilize the Jacks of the trade to manipulate their opponents.
There are specific movement rules for each card in the Royal Court, and the Jokers. which you can simply move to either adjacent card. Jokers are set by each player at the start, adjacent to two cards within the Royal Court, so moving from a Joker means you have two options. From the Kings, the players can move to any adjacent card to that King, meaning it has a number of possibilities, depending on where that King lies. From a Queen, a player may move anywhere within that Queens row, which gives players three options. Moving from a Jack, players must remain in that Jack’s column.
Once a player has moved to a new card, they initiate a Jest, except when moving back to a Joker. When a Jest takes place, each player must play a a card matching the color of the In addition to each face card having a different movement rule, they also have their own Winning Jest Scores, and Win Results. Unless the players happen to be on the same card, only the initiator (the one who moved onto the new card), may gain the Win Result for that Jest. When moving to a King, the player who plays the highest car, wins. The initiator may gain one Quip Point for winning. If a player moves to a Queen, the lowest card wins, and the initiator may gain a Favor Token for winning. Finally, on a Jack, the initiating player decides whether high of low will win, before the players play their cards. When the initiator wins on a Jack, they may take away a point of their choosing, either a Favor Token or Quip Point. If there are none to take, the initiating player gains a Favor Token instead. The end game trigger is when a player reaches six quip points, which is indicated by them turning their die with the six pip face up. The players will then compare scores, and whoever has the most points, Quip points and Favor points, wins.
—description from the publisher
There are specific movement rules for each card in the Royal Court, and the Jokers. which you can simply move to either adjacent card. Jokers are set by each player at the start, adjacent to two cards within the Royal Court, so moving from a Joker means you have two options. From the Kings, the players can move to any adjacent card to that King, meaning it has a number of possibilities, depending on where that King lies. From a Queen, a player may move anywhere within that Queens row, which gives players three options. Moving from a Jack, players must remain in that Jack’s column.
Once a player has moved to a new card, they initiate a Jest, except when moving back to a Joker. When a Jest takes place, each player must play a a card matching the color of the In addition to each face card having a different movement rule, they also have their own Winning Jest Scores, and Win Results. Unless the players happen to be on the same card, only the initiator (the one who moved onto the new card), may gain the Win Result for that Jest. When moving to a King, the player who plays the highest car, wins. The initiator may gain one Quip Point for winning. If a player moves to a Queen, the lowest card wins, and the initiator may gain a Favor Token for winning. Finally, on a Jack, the initiating player decides whether high of low will win, before the players play their cards. When the initiator wins on a Jack, they may take away a point of their choosing, either a Favor Token or Quip Point. If there are none to take, the initiating player gains a Favor Token instead. The end game trigger is when a player reaches six quip points, which is indicated by them turning their die with the six pip face up. The players will then compare scores, and whoever has the most points, Quip points and Favor points, wins.
—description from the publisher
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