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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Xabier Rezabal
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 요약:
타워스&브리지는 두 명의 플레이어를 위한 보드게임입니다. 그것은 정사각형 판자&mdash와 같은 체스&mdash의 전통적인 요소들을 원래의 조각과 움직임과 결합한다. 이 게임은 두 봉건 영주들, 즉 백인영주와 흑인영주 사이의 전투를 상징한다. 각각은 공격탑과 이동식 다리로 구성된 군대를 이끌고 있다.
공격 타워의 주된 목적은 적의 성을 점령하는 것이다. 하지만 이것들은 깊은 해자로 둘러싸여 있습니다. 그 해자를 덮기 위해 이동식 다리가 사용된다. 이런 식으로 탑은 해자를 넘을 수 있고, 따라서 탑이 성만큼 높을 경우에만 성을 함락시킬 수 있다. 대부분의 공격 타워는 처음에는 대부분의 성보다 작다. 하지만, 그들은 적의 탑을 잡음으로써 더 커질 수 있습니다. 이렇게 되면 이긴 탑에 패배한 탑의 무대가 추가된다. 따라서, 승리하는 공격 타워는 점점 더 높아진다. 결국, 그들은 가장 높은 성, 즉 적의 영주와도 일치할 수 있다.
전투 중에, 두 명의 경쟁자들은 용병들과 날아다니는 생물들의 도움을 받을 수 있다. 하지만 이들은 강력한 성채에 갇혀있기 때문에, 무엇보다도, 공격 타워가 그들을 풀어주어야 한다. 일단 그들이 해방되면, 용병들은 적의 다리를 폭파시킬 수 있고, 날개 달린 피조물들은 다리로 덮이지 않은 해자도 건너며 그들의 영주를 공중으로 수송할 수 있다.
이 게임의 주요 목적은 가장 높은 성에서 은신하는 상대편의 봉건 영주를 함정에 빠뜨리는 것이다. 이 목표를 달성한 선수가 승리합니다.
주의:
이 정보는 출판사에 의해 제출되었습니다.
이 게임은 영어와 스페인어로 출시됐다.
이 게임은 책으로 출간됐다. 규칙과 게임 예 외에도, 이 책에는 잘라낸 판과 조각들이 중복되어 있다.
-Towers&Bridge는 http://www.lulu.com/content/2687006에서 영어로 제공됩니다.
-스페인어: http://www.lulu.com/content/1354342
타워스&브리지는 두 명의 플레이어를 위한 보드게임입니다. 그것은 정사각형 판자&mdash와 같은 체스&mdash의 전통적인 요소들을 원래의 조각과 움직임과 결합한다. 이 게임은 두 봉건 영주들, 즉 백인영주와 흑인영주 사이의 전투를 상징한다. 각각은 공격탑과 이동식 다리로 구성된 군대를 이끌고 있다.
공격 타워의 주된 목적은 적의 성을 점령하는 것이다. 하지만 이것들은 깊은 해자로 둘러싸여 있습니다. 그 해자를 덮기 위해 이동식 다리가 사용된다. 이런 식으로 탑은 해자를 넘을 수 있고, 따라서 탑이 성만큼 높을 경우에만 성을 함락시킬 수 있다. 대부분의 공격 타워는 처음에는 대부분의 성보다 작다. 하지만, 그들은 적의 탑을 잡음으로써 더 커질 수 있습니다. 이렇게 되면 이긴 탑에 패배한 탑의 무대가 추가된다. 따라서, 승리하는 공격 타워는 점점 더 높아진다. 결국, 그들은 가장 높은 성, 즉 적의 영주와도 일치할 수 있다.
전투 중에, 두 명의 경쟁자들은 용병들과 날아다니는 생물들의 도움을 받을 수 있다. 하지만 이들은 강력한 성채에 갇혀있기 때문에, 무엇보다도, 공격 타워가 그들을 풀어주어야 한다. 일단 그들이 해방되면, 용병들은 적의 다리를 폭파시킬 수 있고, 날개 달린 피조물들은 다리로 덮이지 않은 해자도 건너며 그들의 영주를 공중으로 수송할 수 있다.
이 게임의 주요 목적은 가장 높은 성에서 은신하는 상대편의 봉건 영주를 함정에 빠뜨리는 것이다. 이 목표를 달성한 선수가 승리합니다.
주의:
이 정보는 출판사에 의해 제출되었습니다.
이 게임은 영어와 스페인어로 출시됐다.
이 게임은 책으로 출간됐다. 규칙과 게임 예 외에도, 이 책에는 잘라낸 판과 조각들이 중복되어 있다.
-Towers&Bridge는 http://www.lulu.com/content/2687006에서 영어로 제공됩니다.
-스페인어: http://www.lulu.com/content/1354342
GAME SUMMARY:
Towers&Bridges is a board game for two players. It combines traditional elements of chess —such as a squared board— with original pieces and movements. The game symbolizes a battle between two feudal lords: the White Lord and the Black Lord. Each one leads an army composed by attack towers and portable bridges.
The principal aim of attack towers is to capture enemy castles. But these are surrounded by deep moats. Portable bridges are used to cover those moats. In this way, towers can cross moats; and thus, they can take castles… but only if the tower is as high as the castle. Most attack towers are initially smaller than most castles. However, they can get bigger by capturing an enemy tower. When this happens, the stages of the defeated tower are added to the winning one. So, winning attack towers become higher and higher. In the end, they may even match the highest castle: that is, the enemy lord’s one.
During the combat, both contenders may be helped by mercenaries and flying creatures. But these are jailed in strong citadels, so first of all, attack towers must free them. Once they have been liberated, mercenaries can blow enemy bridges up; and winged creatures can transport their lord by air, crossing even moats not covered by bridges.
The main purpose in the game is to trap the opponent’s feudal lord, who takes shelter in the highest castle. The player who gets this objective wins.
NOTES:
-This information was submitted by the publisher.
-The game has been published in English and Spanish.
-The game has been published as a book. Besides the rules and a game example, the book contains the cut-out board and pieces, both in duplicate.
-Towers&Bridges in English is available at: http://www.lulu.com/content/2687006
-In Spanish at: http://www.lulu.com/content/1354342
Towers&Bridges is a board game for two players. It combines traditional elements of chess —such as a squared board— with original pieces and movements. The game symbolizes a battle between two feudal lords: the White Lord and the Black Lord. Each one leads an army composed by attack towers and portable bridges.
The principal aim of attack towers is to capture enemy castles. But these are surrounded by deep moats. Portable bridges are used to cover those moats. In this way, towers can cross moats; and thus, they can take castles… but only if the tower is as high as the castle. Most attack towers are initially smaller than most castles. However, they can get bigger by capturing an enemy tower. When this happens, the stages of the defeated tower are added to the winning one. So, winning attack towers become higher and higher. In the end, they may even match the highest castle: that is, the enemy lord’s one.
During the combat, both contenders may be helped by mercenaries and flying creatures. But these are jailed in strong citadels, so first of all, attack towers must free them. Once they have been liberated, mercenaries can blow enemy bridges up; and winged creatures can transport their lord by air, crossing even moats not covered by bridges.
The main purpose in the game is to trap the opponent’s feudal lord, who takes shelter in the highest castle. The player who gets this objective wins.
NOTES:
-This information was submitted by the publisher.
-The game has been published in English and Spanish.
-The game has been published as a book. Besides the rules and a game example, the book contains the cut-out board and pieces, both in duplicate.
-Towers&Bridges in English is available at: http://www.lulu.com/content/2687006
-In Spanish at: http://www.lulu.com/content/1354342
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