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BGG랭킹
BGG전체 : 106
STRATEGY : 63
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.42 / 5
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디자이너
Helge Meissner, Kristian Amundsen Østby, Eilif Svensson, Anna Wermlund
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아티스트
Gjermund Bohne, Martin Mottet, Dan Roff, Jessy Töpfer
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인원
게임 소개
모든 것이 파괴된 지 5,000년이 지났습니다. 문명을 소생시킬 때입니다. 동토를 탐험하고 그 땅의 자원을 활용하세요. 현지인들을 자신의 부족으로 받아들이세요. 공장과 기계를 짓고, 잃었던 장소를 되살리고 부족의 잊힌 기술을 다시 익히세요.
<리바이브>는 1~5명이 즐기는 문명 게임으로 직접적인 충돌이나 전투는 없습니다. 모든 플레이어는 각자 고유한 여섯 가지 종족 중 하나를 맡으며, 각 종족은 저마다의 능력, 기술과 목표가 있습니다. 한 라운드는 빠르게 진행되지만 전략적 선택지는 방대합니다.
모든 플레이어는 각자 자신만의 다용도 카드 덱을 구성합니다. 이 덱은 시민을 나타냅니다. 자신의 차례에는 카드 2장을 플레이합니다. 각 카드는 개인판 주변의 여러 슬롯 가운데 한 곳에 플레이하며, 이를 통해 자원을 생산하거나 시민의 특별 능력을 사용합니다.
슬롯을 업그레이드하고 커스터마이징해서 그곳에 플레이한 카드 효과를 향상시킬 수 있습니다.
일부 카드는 새로운 대지를 탐험하거나 공장을 짓거나 고대 장소를 부흥시키게도 해 줍니다.
대지를 탐험하면 새로운 지역이 공개됩니다.
공장을 건설하면 그 일대의 힘을 이용하여 서로 다른 3개 분야로 기술을 발전시킬 수 있습니다. 세 가지 기술 경로를 따라 전진하다 보면 다양한 효과를 지닌 기계를 해금하게 됩니다.
고대 장소를 부흥시키는 것은 게임의 주요 목표 중 하나입니다. 장소를 부흥시킬 경우 부족의 기술 중 하나를 재습득하고, 기계에 동력을 대도록 해 주는 지식을 얻습니다. 가장 큰 장소를 부흥시키면 점수를 다량으로 얻지만, 각 장소는 특정한 조건을 만족시키는 것을 요구합니다. 이러한 요구조건은 무작위로 구성되며 게임을 하는 동안 이뤄가야 할 목표로 기능합니다.
특정한 개수의 점수 타일을 얻고 나면 게임이 끝납니다. 점수 타일은 주요 장소에서 획득하지만, 공장 건설, 대지 탐험, 부족 고유의 임무 완수 등으로도 획득할 수 있습니다.
<리바이브>는 1~5명이 즐기는 문명 게임으로 직접적인 충돌이나 전투는 없습니다. 모든 플레이어는 각자 고유한 여섯 가지 종족 중 하나를 맡으며, 각 종족은 저마다의 능력, 기술과 목표가 있습니다. 한 라운드는 빠르게 진행되지만 전략적 선택지는 방대합니다.
모든 플레이어는 각자 자신만의 다용도 카드 덱을 구성합니다. 이 덱은 시민을 나타냅니다. 자신의 차례에는 카드 2장을 플레이합니다. 각 카드는 개인판 주변의 여러 슬롯 가운데 한 곳에 플레이하며, 이를 통해 자원을 생산하거나 시민의 특별 능력을 사용합니다.
슬롯을 업그레이드하고 커스터마이징해서 그곳에 플레이한 카드 효과를 향상시킬 수 있습니다.
일부 카드는 새로운 대지를 탐험하거나 공장을 짓거나 고대 장소를 부흥시키게도 해 줍니다.
대지를 탐험하면 새로운 지역이 공개됩니다.
공장을 건설하면 그 일대의 힘을 이용하여 서로 다른 3개 분야로 기술을 발전시킬 수 있습니다. 세 가지 기술 경로를 따라 전진하다 보면 다양한 효과를 지닌 기계를 해금하게 됩니다.
고대 장소를 부흥시키는 것은 게임의 주요 목표 중 하나입니다. 장소를 부흥시킬 경우 부족의 기술 중 하나를 재습득하고, 기계에 동력을 대도록 해 주는 지식을 얻습니다. 가장 큰 장소를 부흥시키면 점수를 다량으로 얻지만, 각 장소는 특정한 조건을 만족시키는 것을 요구합니다. 이러한 요구조건은 무작위로 구성되며 게임을 하는 동안 이뤄가야 할 목표로 기능합니다.
특정한 개수의 점수 타일을 얻고 나면 게임이 끝납니다. 점수 타일은 주요 장소에서 획득하지만, 공장 건설, 대지 탐험, 부족 고유의 임무 완수 등으로도 획득할 수 있습니다.
Revive civilization, 5000 years after everything was destroyed. Explore the frosted lands and harness its resources. Recruit local inhabitants to your tribe. Build factories and machines, and revive lost locations and relearn your tribe's forgotten abilities.
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"Revive" is a civilization game for 1-5 players with no fighting or direct conflict. Each player plays one of 6 unique tribes, each with their own abilities, technologies and goals. The game has quick rounds, but lots of possible strategies.
Each player builds their own deck of multi-use cards, representing your citizens. On your turn, you play two cards. Each card can be played in one of several slots around your player board, either to produce resources or to use the citizen's special ability.
You can upgrade and customize each of your slots to improve the effect of the cards played there.
Some cards allow you to explore new lands, build factories, or revive ancient locations:
Exploring lands reveal new territories.
Building factories harness the power of the surrounding terrains, advancing your technologies in three different categories. As you advance on the three technology paths, you unlock machines that can be used for various effects.
Reviving ancient locations is one of the main goals in the game. When you revive a location, you relearn one of your tribe's abilities, and gain knowledge that can be used to power your machines. Reviving the largest locations provide a lot of points, but each location require that you meet certain criteria. These requirements are randomized and function as goals you need to work towards during the game.
The game ends when a certain number of score tiles have been claimed. Score tiles are mainly claimed by reviving major locations, but also by building factories, exploring lands, or completing your tribe's unique mission.
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"Revive" is a civilization game for 1-5 players with no fighting or direct conflict. Each player plays one of 6 unique tribes, each with their own abilities, technologies and goals. The game has quick rounds, but lots of possible strategies.
Each player builds their own deck of multi-use cards, representing your citizens. On your turn, you play two cards. Each card can be played in one of several slots around your player board, either to produce resources or to use the citizen's special ability.
You can upgrade and customize each of your slots to improve the effect of the cards played there.
Some cards allow you to explore new lands, build factories, or revive ancient locations:
Exploring lands reveal new territories.
Building factories harness the power of the surrounding terrains, advancing your technologies in three different categories. As you advance on the three technology paths, you unlock machines that can be used for various effects.
Reviving ancient locations is one of the main goals in the game. When you revive a location, you relearn one of your tribe's abilities, and gain knowledge that can be used to power your machines. Reviving the largest locations provide a lot of points, but each location require that you meet certain criteria. These requirements are randomized and function as goals you need to work towards during the game.
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