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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.9Master of Wills: Waterborne Expansion Faction Deck (2021) -
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Randy Van Gelder
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아티스트
Joshua Calloway
-
인원
게임 소개
한 무리의 유목민 바다 여행자들은 수 세기 전에 춥고 먼 북반구의 두 섬에 거주해야 했다. 이 거친 사람들은 혜성이 행성을 손상시켰을 때 조석 대재앙에서 살아남았지만, 혜성의 분노를 완전히 벗어나지는 못했다. 혜성에서 나온 먼지 같은 입자들이 대기를 관통하여 북극 세계의 작은 영역에만 영향을 미쳤다. 이 알려지지 않은 전염성의 실체가 밝혀지기까지는 수십 년이 걸릴 것이다.
스발란드 섬에서는 삶의 조건이 혹독했다. 얼어붙은 툰드라, 낮은 빛과 어둠 속에서 살아가기 위해서는 대부분의 사람들이 알지 못하는 고단함이 필요했다. 그러나 혜성 먼지의 오염은 이 환경에서 이상하고 잊혀지지 않는 방식으로 형성되었다. 아이들이 사라지고, 눈 속에 핏자국이 계속 발견됐고, 거의 매일 밤 인간의 비인간적인 소리도 들을 수 있었다. 이 세상에서 이전에 볼 수 없었던 것들이 도래했습니다. 진실은 거주민들 중 일부가 괴물로 변했다는 것이었다. 일부는 굶주리고 피에 굶주리게 되었지만, 대부분은 외모와 습관에 대해 어느 정도 통제력을 가지고 있었다. 이 사람들은 콘클라베의 힘이 되었고, 각자 자신이 혼자가 아니라는 것을 인식한 후, 더욱 응집된 이데올로기를 형성했다.
다른 섬은 Annar라고 불렸고 조건은 그렇게 가혹하지 않았다. 그곳에는 동물의 건강한 개체수가 있었고 제한된 음식을 공급하기에 충분한 따뜻함이 있었습니다. 사람들은 그들 주변에 사는 동물들과 강한 유대감을 발전시켰습니다. 처음에는 순진해 보였어요 마치 애완 동물을 사랑하는 것처럼요 그러나, 많은 사람들이 짐승들과 두뇌적으로 연결되어 있기 시작했다. 유대감을 형성한 모든 사람들은 그 연결의 뚜렷한 변화를 경험하게 될 것이다. 시각, 후각, 소리, 힘, 심지어 생각까지도 이 연결고리를 통해 찾을 수 있었다. 이 사람들은 집단에게 주목할 만한 존재로 보였고 그들은 부족의 지도자가 되어 다른 종들과의 관계를 통해 영향력을 얻었다.
두 섬의 자원이 고갈되자 지도부는 새로운 땅을 찾아야 할 때라고 결정했다. 그들은 다시 한번 바다로 나갔고 어느 날 안개가 자욱한 노부스 해안에 도착했다. 특히 험한 절벽과 험한 지형을 가진 사람이 살지 않는 지역이 있었는데, 이 지역들은 이 방랑자들이 스스로 점령했다. 두 섬의 지도부는 그들 사이에 어둠이 숨어 있다는 것을 알고 있었고, 그래서 그들은 그들의 실체와 힘을 감추기 위해 그들의 기술과 지식을 이용하기로 결정했다. 그들은 도시를 지배하고 있는 파벌들을 발견하고 자신들을 워터본이라는 새로운 파벌로 선언함으로써 대열에 합류하기로 결정했다.
워터본의 비밀은 진짜야 그들의 힘은 소설보다 더 이상하다. 그들이 이 힘을 이용할 수 있을까요? 아니면 다른 파벌들이 그들이 얼마나 위협적인지 깨닫고 그들과 동맹을 맺을까요? 워터본이 오고 있고 그들은 전장에 데려올 완전히 새로운 정비공들을 탐험할 것입니다.
—출판사의 설명
스발란드 섬에서는 삶의 조건이 혹독했다. 얼어붙은 툰드라, 낮은 빛과 어둠 속에서 살아가기 위해서는 대부분의 사람들이 알지 못하는 고단함이 필요했다. 그러나 혜성 먼지의 오염은 이 환경에서 이상하고 잊혀지지 않는 방식으로 형성되었다. 아이들이 사라지고, 눈 속에 핏자국이 계속 발견됐고, 거의 매일 밤 인간의 비인간적인 소리도 들을 수 있었다. 이 세상에서 이전에 볼 수 없었던 것들이 도래했습니다. 진실은 거주민들 중 일부가 괴물로 변했다는 것이었다. 일부는 굶주리고 피에 굶주리게 되었지만, 대부분은 외모와 습관에 대해 어느 정도 통제력을 가지고 있었다. 이 사람들은 콘클라베의 힘이 되었고, 각자 자신이 혼자가 아니라는 것을 인식한 후, 더욱 응집된 이데올로기를 형성했다.
다른 섬은 Annar라고 불렸고 조건은 그렇게 가혹하지 않았다. 그곳에는 동물의 건강한 개체수가 있었고 제한된 음식을 공급하기에 충분한 따뜻함이 있었습니다. 사람들은 그들 주변에 사는 동물들과 강한 유대감을 발전시켰습니다. 처음에는 순진해 보였어요 마치 애완 동물을 사랑하는 것처럼요 그러나, 많은 사람들이 짐승들과 두뇌적으로 연결되어 있기 시작했다. 유대감을 형성한 모든 사람들은 그 연결의 뚜렷한 변화를 경험하게 될 것이다. 시각, 후각, 소리, 힘, 심지어 생각까지도 이 연결고리를 통해 찾을 수 있었다. 이 사람들은 집단에게 주목할 만한 존재로 보였고 그들은 부족의 지도자가 되어 다른 종들과의 관계를 통해 영향력을 얻었다.
두 섬의 자원이 고갈되자 지도부는 새로운 땅을 찾아야 할 때라고 결정했다. 그들은 다시 한번 바다로 나갔고 어느 날 안개가 자욱한 노부스 해안에 도착했다. 특히 험한 절벽과 험한 지형을 가진 사람이 살지 않는 지역이 있었는데, 이 지역들은 이 방랑자들이 스스로 점령했다. 두 섬의 지도부는 그들 사이에 어둠이 숨어 있다는 것을 알고 있었고, 그래서 그들은 그들의 실체와 힘을 감추기 위해 그들의 기술과 지식을 이용하기로 결정했다. 그들은 도시를 지배하고 있는 파벌들을 발견하고 자신들을 워터본이라는 새로운 파벌로 선언함으로써 대열에 합류하기로 결정했다.
워터본의 비밀은 진짜야 그들의 힘은 소설보다 더 이상하다. 그들이 이 힘을 이용할 수 있을까요? 아니면 다른 파벌들이 그들이 얼마나 위협적인지 깨닫고 그들과 동맹을 맺을까요? 워터본이 오고 있고 그들은 전장에 데려올 완전히 새로운 정비공들을 탐험할 것입니다.
—출판사의 설명
A group of nomadic sea travelers were forced to inhabit two islands in the cold and distant northern hemisphere centuries ago. These rugged people somehow survived the tidal apocalypse when a comet damaged the planet’s moon, however they did not escape the wrath of the comet completely. Dust-like particles from the comet penetrated the atmosphere affecting only their small area of the arctic world. It would be decades before the true nature of this unknown infectivity would be realized.
On the island of Svalrland, the conditions of life were harsh. Living in a frozen tundra, in constant low light and darkness required a hardiness not known to most. But the contamination of the comet’s dust took form in strange and haunting ways in this environment. Children were disappearing, blood stains in the snow were consistently found and inhuman sounds could be heard almost every night. Things not seen before in this world had arrived. The truth was that some of the inhabitants had transformed into what many might describe as monsters. Some became ravenous and bloodthirsty, but most had a moderate level of control over both their appearance and habits. These people became the powers of their conclaves and once each recognized that they were not alone, they formed a more cohesive ideology.
The other island was called Annarr and the conditions were not as harsh. There was a healthy population of animals and just enough warmth to have a limited food supply. People developed a strong bond with the animals living around them. At first it seemed innocent, like loving a family pet. However, many began experiencing a cerebral link to the beasts. All who formed a bond would experience a distinct variation of the connection. Sight, smell, sound, power and even thoughts could be found through these links. These people were seen by the collective as remarkable and they became tribal leaders, gaining influence through the relationship with the different species.
As the resources on both islands became exhausted, leadership decided it was time to search for new lands. They took to the seas once more and in time arrived one foggy day at the shores of Novus. There was a particularly uninhabited area of harsh cliffs and rough terrain which these wanderers took for themselves. The leadership of both islands were aware that there was a potential darkness hiding amongst them, so they decided to use their skills and knowledge of the waters to disguise their true nature and power. They found Factions controlling the city and chose to join the ranks by declaring themselves a new Faction named Waterborne.
The secrets of Waterborne are real. Their powers are stranger than fiction. Can they take advantage of these powers or will the other Factions discover how much of a threat they pose and align against them? Waterborne is coming and they will explore an entirely new mechanic to bring to the field of battle.
—description from the publisher
On the island of Svalrland, the conditions of life were harsh. Living in a frozen tundra, in constant low light and darkness required a hardiness not known to most. But the contamination of the comet’s dust took form in strange and haunting ways in this environment. Children were disappearing, blood stains in the snow were consistently found and inhuman sounds could be heard almost every night. Things not seen before in this world had arrived. The truth was that some of the inhabitants had transformed into what many might describe as monsters. Some became ravenous and bloodthirsty, but most had a moderate level of control over both their appearance and habits. These people became the powers of their conclaves and once each recognized that they were not alone, they formed a more cohesive ideology.
The other island was called Annarr and the conditions were not as harsh. There was a healthy population of animals and just enough warmth to have a limited food supply. People developed a strong bond with the animals living around them. At first it seemed innocent, like loving a family pet. However, many began experiencing a cerebral link to the beasts. All who formed a bond would experience a distinct variation of the connection. Sight, smell, sound, power and even thoughts could be found through these links. These people were seen by the collective as remarkable and they became tribal leaders, gaining influence through the relationship with the different species.
As the resources on both islands became exhausted, leadership decided it was time to search for new lands. They took to the seas once more and in time arrived one foggy day at the shores of Novus. There was a particularly uninhabited area of harsh cliffs and rough terrain which these wanderers took for themselves. The leadership of both islands were aware that there was a potential darkness hiding amongst them, so they decided to use their skills and knowledge of the waters to disguise their true nature and power. They found Factions controlling the city and chose to join the ranks by declaring themselves a new Faction named Waterborne.
The secrets of Waterborne are real. Their powers are stranger than fiction. Can they take advantage of these powers or will the other Factions discover how much of a threat they pose and align against them? Waterborne is coming and they will explore an entirely new mechanic to bring to the field of battle.
—description from the publisher
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