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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Rick Heli
-
아티스트
Rick Heli
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인원
게임 소개
플레이어는 인도와 중앙아시아의 고대 쿠샨 제국을 관리한다.
데크빌딩을 통해 각 플레이어는 장군, 주지사, 외교관, 예술가, 건축가, 철학자, 비밀요원 등의 조언자가 배치된다. 각 유형은 서로 다른 유형의 작업을 허용합니다. 플레이어는 초기 카드 추첨을 받아들이거나 제국이 더 필요로 하는 카드를 뽑기 위해 소중한 영향력을 행사함으로써 자신의 행운을 밀어붙일 수 있다.
행동을 결정한 후, 플레이어는 자금(탤런트)을 할당하고 결과 카운터의 무작위 추첨을 통해 결과를 결정한다. 그러나 침공의 경우, 새로운 전투 해결 시스템을 사용하여 더 정교한 시퀀스가 배틀보드에 재생됩니다.
턴이 얼마나 잘 되었는지에 따라, 황제는 알려지지 않은 인기 포인트를 얻거나 잃거나, 플레이어는 영향력 포인트를 유지하거나 잃거나, 조언자를 얻거나 잃는다.
마지막으로, 선수들은 황제의 죽음으로까지 이어질 수 있는 중대한 운명의 카드 중 하나를 뽑는다. 이 일이 일어나면, 인기는 영향력을 행사하기 위해 전환되고 카드는 새로운 황제의 다른 관심사에 따라 갑판에 출입한다. 마지막 황제가 죽으면 게임이 종료되고 플레이어는 당시 제국의 업적, 정복뿐만 아니라 문화적 업적과 경제 발전에 따라 점수를 획득한다.
역사 통계와 묘사를 가진 이름난 황제, 다양한 종류의 군대, 군대 정비, 소요, 반란, 논플레이어 야만인, 내전, 이단, 전염병, 무역, 사원, 기념물, 수도교, 도로, 전투에서 논플레이어를 통제하는 규칙 등이 있다.
고대 로마 제국, 파르티아 제국, 한족 제국을 포함한 일련의 게임들 중 처음으로, 각 플레이어들은 서로 뿐만 아니라 게임 시스템에도 대응해야 한다.
-디자이너의 설명
데크빌딩을 통해 각 플레이어는 장군, 주지사, 외교관, 예술가, 건축가, 철학자, 비밀요원 등의 조언자가 배치된다. 각 유형은 서로 다른 유형의 작업을 허용합니다. 플레이어는 초기 카드 추첨을 받아들이거나 제국이 더 필요로 하는 카드를 뽑기 위해 소중한 영향력을 행사함으로써 자신의 행운을 밀어붙일 수 있다.
행동을 결정한 후, 플레이어는 자금(탤런트)을 할당하고 결과 카운터의 무작위 추첨을 통해 결과를 결정한다. 그러나 침공의 경우, 새로운 전투 해결 시스템을 사용하여 더 정교한 시퀀스가 배틀보드에 재생됩니다.
턴이 얼마나 잘 되었는지에 따라, 황제는 알려지지 않은 인기 포인트를 얻거나 잃거나, 플레이어는 영향력 포인트를 유지하거나 잃거나, 조언자를 얻거나 잃는다.
마지막으로, 선수들은 황제의 죽음으로까지 이어질 수 있는 중대한 운명의 카드 중 하나를 뽑는다. 이 일이 일어나면, 인기는 영향력을 행사하기 위해 전환되고 카드는 새로운 황제의 다른 관심사에 따라 갑판에 출입한다. 마지막 황제가 죽으면 게임이 종료되고 플레이어는 당시 제국의 업적, 정복뿐만 아니라 문화적 업적과 경제 발전에 따라 점수를 획득한다.
역사 통계와 묘사를 가진 이름난 황제, 다양한 종류의 군대, 군대 정비, 소요, 반란, 논플레이어 야만인, 내전, 이단, 전염병, 무역, 사원, 기념물, 수도교, 도로, 전투에서 논플레이어를 통제하는 규칙 등이 있다.
고대 로마 제국, 파르티아 제국, 한족 제국을 포함한 일련의 게임들 중 처음으로, 각 플레이어들은 서로 뿐만 아니라 게임 시스템에도 대응해야 한다.
-디자이너의 설명
The player manages the Ancient Kushan Empire of India and Central Asia.
Using a deckbuilding system, each player has a deck of advisors including generals, governors, diplomats, artists, architects, philosophers and secret agents. Each type allows distinct types of actions. The player can accept the initial card draw, or push their luck by spending precious influence hoping to draw a card the empire needs more.
After determining the action, the player allocates funds (talents) and determines the result via random draw of a result counter. But in the case of invasion, a more elaborate sequence plays out on the Battle Board using a brand new combat resolution system.
Based on how well the turn went, the emperor gains or loses an unknown number of popularity points, the player keeps or loses influence points, and gains or loses an advisor.
Finally, players draw one of the momentous Fate cards, which can even lead to the death of the emperor. When this occurs, popularity converts to influence and cards enter and leave the deck based on the differing interests of the new emperor. When the last emperor dies, the game ends and the player scores points based on the empire's achievements at that time, conquests, but also cultural achievements and economic development.
Features named emperors with historical stats and descriptions, a wide array of army types, army maintenance, unrest, rebellion, nonplayer barbarians, civil wars, heresy, pandemic, trade, temples, monuments, aqueducts, roads, rules to control a nonplayer in combat, and more.
This is the first in a series of games to eventually include the ancient Roman, Parthian and Han Chinese empires, each player having to cope with the game system as well as each other.
-description from designer
Using a deckbuilding system, each player has a deck of advisors including generals, governors, diplomats, artists, architects, philosophers and secret agents. Each type allows distinct types of actions. The player can accept the initial card draw, or push their luck by spending precious influence hoping to draw a card the empire needs more.
After determining the action, the player allocates funds (talents) and determines the result via random draw of a result counter. But in the case of invasion, a more elaborate sequence plays out on the Battle Board using a brand new combat resolution system.
Based on how well the turn went, the emperor gains or loses an unknown number of popularity points, the player keeps or loses influence points, and gains or loses an advisor.
Finally, players draw one of the momentous Fate cards, which can even lead to the death of the emperor. When this occurs, popularity converts to influence and cards enter and leave the deck based on the differing interests of the new emperor. When the last emperor dies, the game ends and the player scores points based on the empire's achievements at that time, conquests, but also cultural achievements and economic development.
Features named emperors with historical stats and descriptions, a wide array of army types, army maintenance, unrest, rebellion, nonplayer barbarians, civil wars, heresy, pandemic, trade, temples, monuments, aqueducts, roads, rules to control a nonplayer in combat, and more.
This is the first in a series of games to eventually include the ancient Roman, Parthian and Han Chinese empires, each player having to cope with the game system as well as each other.
-description from designer
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