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BGG랭킹
BGG전체 : 9229
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Pedro Pereira
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아티스트
Karina Duncan
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인원
게임 소개
'바이올렛과 심술쟁이 니세'에서 한 명은 바이올렛이고, 다른 한 명은 마을의 모든 가정에서 쫓겨나 숲으로 피신했던 아주 심술궂은 니세 토레치이다.
이제 바이올렛은 그녀의 친구 오르데프, 친절한 트롤을 만나기 시작한다. 토레치가 자처한 숲 속을 헤쳐나가는 여정이지 마을에서 쫓겨난 후, 토레치는 트롤과 친구가 되는 것은 말할 것도 없고, 인간이 자신의 집을 침입한다는 생각을 견딜 수 없습니다! 그래서 그는 바이올렛의 여정을 최대한 불쾌하게 만들고 그녀에게 온갖 장난을 친다.
바이올렛 앤 더 그루피 니스는 2인용 트릭 테이킹 게임이다. 플레이어는 자신이 누구로 플레이하느냐에 따라 이 게임을 어떻게 플레이하느냐에 따라 다른 접근 방식을 취한다.
바이올렛은 게임의 속도를 조절할 수 있지만, 랜턴을 관리해야 하기 때문에 트릭을 잃어버리기 더 쉽다. 그녀는 또한 Nisse가 그녀의 길을 지나가기를 기대하지 않았다, 이것은 무서울 수 있고 그녀는 자신의 편집증에 압도되지 않도록 두려움을 관리해야 한다.
토레흐는 경기 진행에 대한 통제력이 거의 없지만 몇 가지 묘기를 가지고 있다. 바이올렛은 그에 대한 두려움이 커지면서 점점 더 대담해지고, 바이올렛이 친구에게 다가가는 것을 어렵게 만드는 함정을 만들어낸다. 또한 바이올렛과 달리, 트릭을 잃는 것은 바이올렛만큼 토레치에게 나쁘지 않다. 결국 그는 속임수의 달인이야!
게임은 바이올렛이 여정의 끝에 이르면 승리하는 것으로 끝난다. 바이올렛의 랜턴이 바닥나거나 오르데프에 도착하기 전에 두려움이 몰래 다가오면 토레치가 승리한다.
이 트릭 테이킹 게임의 독특한 점은 다음과 같습니다.
- 이것은 매우 주제적이며 패드의 점수를 추적하는 대신 바이올렛의 폰이 그녀의 진행 상황과 게임에서 얼마나 멀리 떨어져 있는지 보여주는 지도에서 전진하게 할 것입니다.
- 토레흐는 두 개의 트랙을 보드 위에 올려놓고 있으며 이 트랙은 그가 게임에서 승리하는데 얼마나 근접했는지 보여준다. 바이올렛의 공포와 바이올렛의 라이트 트랙은 그녀가 길을 잃기 위해 가능한 한 빨리 뛰쳐나가고 싶어 한다.
- 트럼프는 바이올렛이 풍경의 다른 부분들을 여행하면서 게임의 과정을 변화시킬 것이다. 바이올렛이 페이스 조절을 하기 때문에 스피드를 낼 수도 있고, 특정 슈트를 이용하기 위해 조금 더 머물 수도 있다.
- 대부분의 카드에는 특별한 기능이 있지만 트럼프로 사용하지 않는 경우에만 카드 기능이 작동된다(트럼프는 지도에서 바이올렛의 위치에 따라 결정된다).
- 토레치가 사용할 수 있는 많은 다른 함정들 덕분에, 각각의 게임은 바이올렛이 얼마나 일찍 자신의 두려움의 희생양이 되느냐에 따라 다른 시기에 다른 사건들이 펼쳐질 것이다.
이제 바이올렛은 그녀의 친구 오르데프, 친절한 트롤을 만나기 시작한다. 토레치가 자처한 숲 속을 헤쳐나가는 여정이지 마을에서 쫓겨난 후, 토레치는 트롤과 친구가 되는 것은 말할 것도 없고, 인간이 자신의 집을 침입한다는 생각을 견딜 수 없습니다! 그래서 그는 바이올렛의 여정을 최대한 불쾌하게 만들고 그녀에게 온갖 장난을 친다.
바이올렛 앤 더 그루피 니스는 2인용 트릭 테이킹 게임이다. 플레이어는 자신이 누구로 플레이하느냐에 따라 이 게임을 어떻게 플레이하느냐에 따라 다른 접근 방식을 취한다.
바이올렛은 게임의 속도를 조절할 수 있지만, 랜턴을 관리해야 하기 때문에 트릭을 잃어버리기 더 쉽다. 그녀는 또한 Nisse가 그녀의 길을 지나가기를 기대하지 않았다, 이것은 무서울 수 있고 그녀는 자신의 편집증에 압도되지 않도록 두려움을 관리해야 한다.
토레흐는 경기 진행에 대한 통제력이 거의 없지만 몇 가지 묘기를 가지고 있다. 바이올렛은 그에 대한 두려움이 커지면서 점점 더 대담해지고, 바이올렛이 친구에게 다가가는 것을 어렵게 만드는 함정을 만들어낸다. 또한 바이올렛과 달리, 트릭을 잃는 것은 바이올렛만큼 토레치에게 나쁘지 않다. 결국 그는 속임수의 달인이야!
게임은 바이올렛이 여정의 끝에 이르면 승리하는 것으로 끝난다. 바이올렛의 랜턴이 바닥나거나 오르데프에 도착하기 전에 두려움이 몰래 다가오면 토레치가 승리한다.
이 트릭 테이킹 게임의 독특한 점은 다음과 같습니다.
- 이것은 매우 주제적이며 패드의 점수를 추적하는 대신 바이올렛의 폰이 그녀의 진행 상황과 게임에서 얼마나 멀리 떨어져 있는지 보여주는 지도에서 전진하게 할 것입니다.
- 토레흐는 두 개의 트랙을 보드 위에 올려놓고 있으며 이 트랙은 그가 게임에서 승리하는데 얼마나 근접했는지 보여준다. 바이올렛의 공포와 바이올렛의 라이트 트랙은 그녀가 길을 잃기 위해 가능한 한 빨리 뛰쳐나가고 싶어 한다.
- 트럼프는 바이올렛이 풍경의 다른 부분들을 여행하면서 게임의 과정을 변화시킬 것이다. 바이올렛이 페이스 조절을 하기 때문에 스피드를 낼 수도 있고, 특정 슈트를 이용하기 위해 조금 더 머물 수도 있다.
- 대부분의 카드에는 특별한 기능이 있지만 트럼프로 사용하지 않는 경우에만 카드 기능이 작동된다(트럼프는 지도에서 바이올렛의 위치에 따라 결정된다).
- 토레치가 사용할 수 있는 많은 다른 함정들 덕분에, 각각의 게임은 바이올렛이 얼마나 일찍 자신의 두려움의 희생양이 되느냐에 따라 다른 시기에 다른 사건들이 펼쳐질 것이다.
In Violet and the Grumpy Nisse, one player is Violet and the other is Torech, the very grumpy Nisse who has been kicked out of every single household in the village, and taken shelter in the woods, which he claimed as his own domain.
Now, Violet sets out to meet with her friend Ordep, the friendly Troll. A journey that takes her right through the woods that Torech has claimed for himself. After being kicked out of the village, Torech cannot stand the idea of a human invading his home, let alone a human being friends with a Troll! So he is out to make Violet's journey as unpleasant as he possibly can, playing all sorts of tricks on her.
Violet and the Grumpy Nisse is a 2-player trick-taking game. Players take different approaches on how to play this game depending on who they are playing as:
Violet has control over the pacing of the game, but is also more vulnerable to losing tricks, as she has to manage her lantern (making sure it's always fueled so she doesn't get lost in the darkness of the woods at night). She also wasn't expecting a Nisse to cross her path, this can be scary and she has to manage her fear so not to be overwhelmed by her own paranoia.
Torech has very little control over the pacing of the game, he does has a few tricks up his sleeve though. As Violet's fear of him increases, he becomes bolder and sets out more and more traps that make it harder for Violet to reach her friend. Also, unlike Violet, losing a trick is not nearly as bad for Torech as it is for Violet. He, after all, is the master of tricks!
The game ends with a win for Violet if she reaches the end of her Journey. Torech wins, if Violet's lantern runs out of fuel, or if her fear sneaks up on her before she gets to Ordep.
What's unique about this trick taking game:
- It's highly thematic and instead of track of scores on a pad, you will have Violet's pawn advancing on a map, that displays her progress and how close/far she is from winning the game.
- Torech has two tracks on the board he will be focusing on and that display how close/far he is from winning the game: Violet's fear, which he threatens with each trick he successfully plays on her (wins), and Violet's Light track, which he wants to run out as quickly as possible so that she gets lost.
- Trump will change over the course of a game as Violet journeys through the different parts of the landscape. Because Violet controls the pacing, she will be able to speed through them, or stay for a little longer to take advantage of a certain suit.
- Most cards have a special ability, however, a card's ability is triggered only if it isn't used as a trump (trump is determined by Violet's location on the map).
- Thanks to the many different traps Torech can use, each game will have different events play out at different timings, depending on how early Violet becomes a victim of her own fears.
Now, Violet sets out to meet with her friend Ordep, the friendly Troll. A journey that takes her right through the woods that Torech has claimed for himself. After being kicked out of the village, Torech cannot stand the idea of a human invading his home, let alone a human being friends with a Troll! So he is out to make Violet's journey as unpleasant as he possibly can, playing all sorts of tricks on her.
Violet and the Grumpy Nisse is a 2-player trick-taking game. Players take different approaches on how to play this game depending on who they are playing as:
Violet has control over the pacing of the game, but is also more vulnerable to losing tricks, as she has to manage her lantern (making sure it's always fueled so she doesn't get lost in the darkness of the woods at night). She also wasn't expecting a Nisse to cross her path, this can be scary and she has to manage her fear so not to be overwhelmed by her own paranoia.
Torech has very little control over the pacing of the game, he does has a few tricks up his sleeve though. As Violet's fear of him increases, he becomes bolder and sets out more and more traps that make it harder for Violet to reach her friend. Also, unlike Violet, losing a trick is not nearly as bad for Torech as it is for Violet. He, after all, is the master of tricks!
The game ends with a win for Violet if she reaches the end of her Journey. Torech wins, if Violet's lantern runs out of fuel, or if her fear sneaks up on her before she gets to Ordep.
What's unique about this trick taking game:
- It's highly thematic and instead of track of scores on a pad, you will have Violet's pawn advancing on a map, that displays her progress and how close/far she is from winning the game.
- Torech has two tracks on the board he will be focusing on and that display how close/far he is from winning the game: Violet's fear, which he threatens with each trick he successfully plays on her (wins), and Violet's Light track, which he wants to run out as quickly as possible so that she gets lost.
- Trump will change over the course of a game as Violet journeys through the different parts of the landscape. Because Violet controls the pacing, she will be able to speed through them, or stay for a little longer to take advantage of a certain suit.
- Most cards have a special ability, however, a card's ability is triggered only if it isn't used as a trump (trump is determined by Violet's location on the map).
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