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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
John T Clark
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아티스트
John T Clark
-
인원
게임 소개
몬스터 짓밟기: 히어로즈는 도시를 위해 싸우기 위해 미친 괴물들을 분쇄하고 영웅 서사시를 만드는 카드 게임입니다.
주제는 현대 슈퍼히어로 대 돌연변이 괴물이며, 점차 공격과 방어 단계가 되는 건설 단계이다. 목표는 승리를 위해 당신의 도시 주변에 6장의 도시 방어 카드를 두는 것입니다.
플레이어들은 몬스터의 몸, 영웅의 몸, 방어할 도시를 선택하는 것으로 시작한다. 그런 다음 그들은 5장의 카드를 받고 게임을 시작합니다. 차례가 되면 몬스터 몸체에 몬스터 파워, 영웅 몸체에 히어로 파워, 도시 방어 카드를 도시 카드에 넣을 수 있으며, 하나의 스페셜 카드를 사용할 수 있다. 몬스터에게 몇 가지 몬스터 파워가 있을 때 대신 다른 플레이어의 도시를 공격할 수 있습니다. 그들은 또한 차례대로 전체 손까지 버리고 새로운 카드를 고를 수 있습니다.
다른 도시를 공격하는 것을 "combat"라고 하며, 공격자와 수비수 둘 다 주사위를 굴려서 그들의 몬스터 점수(공격자)나 영웅 점수(수비자)에 역할을 더한다. 그런 다음 두 선수 모두 한 선수가 가장 높은 점수를 얻을 때까지 양쪽의 숫자 결과를 수정하는 전투 카드를 던지기 시작할 수 있다. 공격자가 승리하면 도시에 도시 방어 카드를 추가합니다. 영웅이 승리하면 다음 방어에 보너스를 받게 됩니다. 많은 전투 카드들과 또한 마지막까지 막상막하의 경기를 유지하는 티터토터 효과를 더하는 특별한 카드들이 있다. 게임은 한 선수가 자신의 도시 주변에 6번째 도시 방어 카드를 대는 것으로 끝나게 되고, 난공불락 상태가 된다.
-디자이너의 설명
주제는 현대 슈퍼히어로 대 돌연변이 괴물이며, 점차 공격과 방어 단계가 되는 건설 단계이다. 목표는 승리를 위해 당신의 도시 주변에 6장의 도시 방어 카드를 두는 것입니다.
플레이어들은 몬스터의 몸, 영웅의 몸, 방어할 도시를 선택하는 것으로 시작한다. 그런 다음 그들은 5장의 카드를 받고 게임을 시작합니다. 차례가 되면 몬스터 몸체에 몬스터 파워, 영웅 몸체에 히어로 파워, 도시 방어 카드를 도시 카드에 넣을 수 있으며, 하나의 스페셜 카드를 사용할 수 있다. 몬스터에게 몇 가지 몬스터 파워가 있을 때 대신 다른 플레이어의 도시를 공격할 수 있습니다. 그들은 또한 차례대로 전체 손까지 버리고 새로운 카드를 고를 수 있습니다.
다른 도시를 공격하는 것을 "combat"라고 하며, 공격자와 수비수 둘 다 주사위를 굴려서 그들의 몬스터 점수(공격자)나 영웅 점수(수비자)에 역할을 더한다. 그런 다음 두 선수 모두 한 선수가 가장 높은 점수를 얻을 때까지 양쪽의 숫자 결과를 수정하는 전투 카드를 던지기 시작할 수 있다. 공격자가 승리하면 도시에 도시 방어 카드를 추가합니다. 영웅이 승리하면 다음 방어에 보너스를 받게 됩니다. 많은 전투 카드들과 또한 마지막까지 막상막하의 경기를 유지하는 티터토터 효과를 더하는 특별한 카드들이 있다. 게임은 한 선수가 자신의 도시 주변에 6번째 도시 방어 카드를 대는 것으로 끝나게 되고, 난공불락 상태가 된다.
-디자이너의 설명
Monster Stomping: Heroes is a card game where you mashup crazy monsters and build epic heroes to battle for your city.
The theme is contemporary superheroes vs. mutant monsters, with a building phase that gradually becomes an attacking and defending phase. The goal is to place six city defense cards around your city for the win.
Players begin by choosing a monster body, and hero body and a city to defend. Then they are dealt five cards and play begins. On their turn players can place a monster power on a monster body, a hero power on a hero body, or a city defense card on a city card, and they can play one special card. When they have a few monster powers on their monster they can instead choose to attack another player's city. They can also take their turn to discard up to their whole hand and pick new cards.
Attacking another city is called "combat" and when that happens both the attacker and defender roll a die, then add the role to their either their monster score (for the attacker) or hero score (for the defender). Then both players can start throwing combat cards which modify the numerical results for either side making the fight go back-and-forth until one player comes out on top with the highest score. If the attacker wins they add the city defense card to their city. If the hero wins they get a bonus to their next defense. There are many combat cards and also special cards which add to the teeter-totter effect that keeps the game neck-and-neck to the end. The game ends when one player manages to place a 6th city defense card around their city, making it impregnable.
-description from designer
The theme is contemporary superheroes vs. mutant monsters, with a building phase that gradually becomes an attacking and defending phase. The goal is to place six city defense cards around your city for the win.
Players begin by choosing a monster body, and hero body and a city to defend. Then they are dealt five cards and play begins. On their turn players can place a monster power on a monster body, a hero power on a hero body, or a city defense card on a city card, and they can play one special card. When they have a few monster powers on their monster they can instead choose to attack another player's city. They can also take their turn to discard up to their whole hand and pick new cards.
Attacking another city is called "combat" and when that happens both the attacker and defender roll a die, then add the role to their either their monster score (for the attacker) or hero score (for the defender). Then both players can start throwing combat cards which modify the numerical results for either side making the fight go back-and-forth until one player comes out on top with the highest score. If the attacker wins they add the city defense card to their city. If the hero wins they get a bonus to their next defense. There are many combat cards and also special cards which add to the teeter-totter effect that keeps the game neck-and-neck to the end. The game ends when one player manages to place a 6th city defense card around their city, making it impregnable.
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