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BGG랭킹
BGG전체 : 10496
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.86 / 5
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디자이너
James Emmerson
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아티스트
Tristam Rossin
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인원
게임 소개
평온함: 더 어센트는 노천리티의 독립 속편이며, 플레이어들은 산을 오르면서 숫자 그리드를 완성하기 위해 함께 일한다.
산 아래에서 시작하여, 선수들은 베이스에서 정상까지 피라미드 모양의 격자를 완성하는 임무를 맡는다. 산기슭의 너비는 9장이고, 그 위의 행은 8장 등이며, 맨 위 행은 나머지 그리드가 완료되면 하나의 정상 카드로 구성된다. 당신의 차례에, 당신은 산에서 카드를 치거나 두 장의 카드를 버려야 합니다. 카드는 1부터 12까지 번호가 매겨지며 세 가지 다른 지형 중 하나를 특징으로 한다. 같은 지형 유형의 카드를 서로 나란히 놓고 플레이할 수 없으며, 서로 옆에 있을 때 카드 간의 차이도 버려야 합니다. 예를 들어, 7을 4 옆에 두면 카드 3개를 버려야 합니다.
행은 왼쪽에서 오른쪽으로 완성되며 카드의 숫자는 상승, 하강 또는 동일하게 유지될 수 있습니다. 행에는 이 한 가지 제한이 없는 숫자를 포함할 수 있습니다. 지형 카드의 숫자는 행의 수와 같거나 더 높아야 합니다. 즉, 1은 첫 번째 행에서만 재생할 수 있고 8-12는 모든 행에서 재생할 수 있습니다.
새 행을 한 번 시작하면 아래 행에 처음 두 개의 카드가 배치되어 있습니다. 카드는 항상 그 바로 아래에 있는 두 개의 카드에 의해 "지원"되어야 하지만, 그것들은 어떤 식으로든 위나 아래의 행과 관련되지 않는다.
만약 선수들이 산을 완주하고 정상 카드로 정상에 오르면 승리하고, 만약 한 선수가 자신의 차례에 행동을 취할 수 없다면, 모두가 패배한다.
평온함: Ascent는 별도로 또는 함께 추가할 수 있는 세 개의 미니 확장 모듈을 포함합니다. "녹색 길"은 플레이어들이 산 아래에서 산 정상까지 이어지는 길을 형성하도록 요구한다. 파노라마&인용 모듈은 플레이어들에게 특정한 숫자의 사진을 찍을 수 있는 순서를 제공한다. 그리고 마지막으로, 무리 & 인용;마지막 모듈에서는 잔디가 더 푸르른 정상까지 마운틴 고트스의 말을 인용합니다.
산 아래에서 시작하여, 선수들은 베이스에서 정상까지 피라미드 모양의 격자를 완성하는 임무를 맡는다. 산기슭의 너비는 9장이고, 그 위의 행은 8장 등이며, 맨 위 행은 나머지 그리드가 완료되면 하나의 정상 카드로 구성된다. 당신의 차례에, 당신은 산에서 카드를 치거나 두 장의 카드를 버려야 합니다. 카드는 1부터 12까지 번호가 매겨지며 세 가지 다른 지형 중 하나를 특징으로 한다. 같은 지형 유형의 카드를 서로 나란히 놓고 플레이할 수 없으며, 서로 옆에 있을 때 카드 간의 차이도 버려야 합니다. 예를 들어, 7을 4 옆에 두면 카드 3개를 버려야 합니다.
행은 왼쪽에서 오른쪽으로 완성되며 카드의 숫자는 상승, 하강 또는 동일하게 유지될 수 있습니다. 행에는 이 한 가지 제한이 없는 숫자를 포함할 수 있습니다. 지형 카드의 숫자는 행의 수와 같거나 더 높아야 합니다. 즉, 1은 첫 번째 행에서만 재생할 수 있고 8-12는 모든 행에서 재생할 수 있습니다.
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만약 선수들이 산을 완주하고 정상 카드로 정상에 오르면 승리하고, 만약 한 선수가 자신의 차례에 행동을 취할 수 없다면, 모두가 패배한다.
평온함: Ascent는 별도로 또는 함께 추가할 수 있는 세 개의 미니 확장 모듈을 포함합니다. "녹색 길"은 플레이어들이 산 아래에서 산 정상까지 이어지는 길을 형성하도록 요구한다. 파노라마&인용 모듈은 플레이어들에게 특정한 숫자의 사진을 찍을 수 있는 순서를 제공한다. 그리고 마지막으로, 무리 & 인용;마지막 모듈에서는 잔디가 더 푸르른 정상까지 마운틴 고트스의 말을 인용합니다.
Tranquility: The Ascent is a standalone sequel to Tranquility, with players working together to complete a grid of numbers as they scale the mountain.
Starting at the bottom of the mountain, players are tasked with completing a pyramid-shaped grid from the base to the summit. The base of the mountain is nine cards wide, the row above that is eight, and so on, with the top row consisting of a single summit card played once the rest of the grid is complete. On your turn, you must play a card onto the mountain or discard two cards. Cards are numbered between 1 and 12 and feature one of three different types of terrain. You may not play cards of the same terrain type next to one another, and you must also discard the difference between cards when played next to one another, e.g. placing a 7 next to a 4 would require you to discard three cards.
Rows are completed from left-to-right, and the numbers on the cards can ascend, descend, or remain the same. Rows can include any number barring this one restriction: the number on a terrain card must be equal to or higher than the number of the row, which means that a 1 can be played only in the first row whereas numbers 8-12 can be played on any row.
You can start a new row once at least the first two cards in the row below have been placed. Cards must always be "supported" by the two cards immediately below them, but they do not relate to the rows above or beneath in any way, i.e., the first row could start with a 10 while the next row starts with a 1.
If players complete the mountain and top it with a summit card, they win; if a player cannot take an action on their turn, everyone loses.
Tranquility: The Ascent includes three mini-expansion modules that can be added separately or together. "The Green Path" requires players to form a continuous path from the bottom to the top of the mountain. "The Panorama" module gives players specific number sequences to photograph. And finally, herd "The Mountain Goats" up to the summit where the grass is greener in the final module.
Starting at the bottom of the mountain, players are tasked with completing a pyramid-shaped grid from the base to the summit. The base of the mountain is nine cards wide, the row above that is eight, and so on, with the top row consisting of a single summit card played once the rest of the grid is complete. On your turn, you must play a card onto the mountain or discard two cards. Cards are numbered between 1 and 12 and feature one of three different types of terrain. You may not play cards of the same terrain type next to one another, and you must also discard the difference between cards when played next to one another, e.g. placing a 7 next to a 4 would require you to discard three cards.
Rows are completed from left-to-right, and the numbers on the cards can ascend, descend, or remain the same. Rows can include any number barring this one restriction: the number on a terrain card must be equal to or higher than the number of the row, which means that a 1 can be played only in the first row whereas numbers 8-12 can be played on any row.
You can start a new row once at least the first two cards in the row below have been placed. Cards must always be "supported" by the two cards immediately below them, but they do not relate to the rows above or beneath in any way, i.e., the first row could start with a 10 while the next row starts with a 1.
If players complete the mountain and top it with a summit card, they win; if a player cannot take an action on their turn, everyone loses.
Tranquility: The Ascent includes three mini-expansion modules that can be added separately or together. "The Green Path" requires players to form a continuous path from the bottom to the top of the mountain. "The Panorama" module gives players specific number sequences to photograph. And finally, herd "The Mountain Goats" up to the summit where the grass is greener in the final module.
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