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BGG랭킹
BGG전체 : 3727
STRATEGY : 1561
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.51 / 5
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디자이너
Alan R. Moon
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
미국 서부 지역을 보여주는 지도에서 각 플레이어는 각각 5개의 주요 철도 노선 중 아무 노선이나 다른 곳에서 서쪽으로 연장할 수 있는 선로를 건설할 수 있다. 플레이어들은 서로 다른 도시를 연결하는 것에 대한 보상을 얻기 위해 노력할 루트에 대해 상반된 목표를 가질 수 있다. 일부 분기는 허용되지만 각 노선은 제한된 수의 트랙 피스를 가집니다.
선수 개개인에게 상을 줄 특정 도시는 신분증 한 벌에서 블라인드를 그려 경기 내내 누적된다. 한 도시에 도착하는 노선이 다를수록 해당 도시에 대한 점수가 높아집니다. 게임 후반에는 4개의 짧은 라인도 사용할 수 있습니다.
Alan R의 업데이트된 버전입니다. 문 감독의 화이트 윈드 게임 산타페.
게임 요약
데크는 도시카드로 구성되어 있다(일부는 3분의 1에 짧은 줄이 뒤섞여 있다). 플레이어는 게임을 시작하기 위해 4장의 시티카드를 손에 쥔다. 매 라운드마다, 플레이어들은 동시에 플레이할 카드를 선택한 후 공개한다. 도시 카드가 개인 디스플레이에 추가됩니다. 기본적으로 사용자는 해당 도시에 공유가 있습니다. 기본 게임 턴을 수정한 특수 카드(2x, 3x, 4인원, 브랜치 라인, 붐타운)도 여러 개 있다. 이 스페셜은 공개 전시되며, 각 라운드가 끝날 때마다 획득할 수 있다(일부 비용은 $1이고, 2x는 보유할 수 있지만 나머지는 획득 후 즉시 플레이해야 한다).
그런 다음 순서대로 두 바퀴를 돌면서 플레이어는 레일헤드에 하나의 트랙을 추가합니다(5개의 라인 각각은 보드에 특정 시작 위치가 있음). 이전에 연결되지 않은 도시로 연결되는 링크라면 $2를 모읍니다. 게다가, 만약 도시가 그 철도 노선의 목표 도시 중 하나라면, 4달러를 모으세요.
모든 플레이어가 사라진 후(두 번) 출발 선수 마커를 왼쪽으로 넘깁니다. 그 다음 차례대로, 플레이어는 자신의 손 합계를 4로 되돌린다(덱에서 그리고/또는 진열된 카드에서 뽑는다. Short Line 카드가 표시되면 카드를 버리고 다시 그립니다. Short Line이 지금 재생 중입니다. 그들은 게임을 할 카드를 선택하고 위에서 반복합니다.
3개의 트랙 라인이 완전히 소진되면 게임이 종료됩니다. 각 도시의 가치는 그것의 기본 가치와 같고, 기내에 인쇄되어 있고, 거기에 연결된 다른 철도 노선의 수를 곱한 것이다. 현금과 도시 가치가 가장 높은 플레이어가 승리합니다!
선수 개개인에게 상을 줄 특정 도시는 신분증 한 벌에서 블라인드를 그려 경기 내내 누적된다. 한 도시에 도착하는 노선이 다를수록 해당 도시에 대한 점수가 높아집니다. 게임 후반에는 4개의 짧은 라인도 사용할 수 있습니다.
Alan R의 업데이트된 버전입니다. 문 감독의 화이트 윈드 게임 산타페.
게임 요약
데크는 도시카드로 구성되어 있다(일부는 3분의 1에 짧은 줄이 뒤섞여 있다). 플레이어는 게임을 시작하기 위해 4장의 시티카드를 손에 쥔다. 매 라운드마다, 플레이어들은 동시에 플레이할 카드를 선택한 후 공개한다. 도시 카드가 개인 디스플레이에 추가됩니다. 기본적으로 사용자는 해당 도시에 공유가 있습니다. 기본 게임 턴을 수정한 특수 카드(2x, 3x, 4인원, 브랜치 라인, 붐타운)도 여러 개 있다. 이 스페셜은 공개 전시되며, 각 라운드가 끝날 때마다 획득할 수 있다(일부 비용은 $1이고, 2x는 보유할 수 있지만 나머지는 획득 후 즉시 플레이해야 한다).
그런 다음 순서대로 두 바퀴를 돌면서 플레이어는 레일헤드에 하나의 트랙을 추가합니다(5개의 라인 각각은 보드에 특정 시작 위치가 있음). 이전에 연결되지 않은 도시로 연결되는 링크라면 $2를 모읍니다. 게다가, 만약 도시가 그 철도 노선의 목표 도시 중 하나라면, 4달러를 모으세요.
모든 플레이어가 사라진 후(두 번) 출발 선수 마커를 왼쪽으로 넘깁니다. 그 다음 차례대로, 플레이어는 자신의 손 합계를 4로 되돌린다(덱에서 그리고/또는 진열된 카드에서 뽑는다. Short Line 카드가 표시되면 카드를 버리고 다시 그립니다. Short Line이 지금 재생 중입니다. 그들은 게임을 할 카드를 선택하고 위에서 반복합니다.
3개의 트랙 라인이 완전히 소진되면 게임이 종료됩니다. 각 도시의 가치는 그것의 기본 가치와 같고, 기내에 인쇄되어 있고, 거기에 연결된 다른 철도 노선의 수를 곱한 것이다. 현금과 도시 가치가 가장 높은 플레이어가 승리합니다!
On a map showing the western portion of the United States each player in turn can build track to extend any of 5 major railroad lines westward from their separate origins. Players may have conflicting goals for the route to be taken as each tries to gain rewards for connecting different cities. Some branching is allowed but each line has a limited number of track pieces.
The particular cities which will reward individual players are accumulated throughout the game by drawing blind from a deck of identifying cards. The more different lines arriving at a city, the higher the score will be for that city. Later in the game 4 short lines also become available.
An updated version of Alan R. Moon's White Wind game Santa Fe.
Game Summary
The deck is composed of city cards (with some short lines shuffled into the middle third). Players have a hand of 4 city cards to start the game. Each round, players simultaneously select a card to play, then reveal. City cards are added to your personal display -- essentially, you have a share in that city. There are also several special cards (2x, 3x, 4-in-one, Branch Line, Boomtown) that modify the basic game turn. These specials are on public display, and can be acquired at the end of each round (some cost $1; the 2x may be held, but the rest must be played immediately after acquiring them).
Then, in turn order, going twice around, players add a single track to any of the railheads (each of the 5 lines has specific starting locations on the board). If the link is to a previously unconnected city, collect $2. In addition, if the city is one of the goal cities of that train line, collect $4.
After all players have gone (twice), pass the start player marker to the left. THEN, in turn order, players bring their hand total back to 4 (draw from deck and/or from cards on display). If a Short Line card is revealed, discard the card and draw again; that Short Line is now in play. They choose a card to play, and repeat above.
The game ends when 3 (or is it all?) track lines are completely used up. Each city's value is equal to its base value, printed on board, multiplied by the number of different train lines connected to it. The player with the most cash and city value wins!
The particular cities which will reward individual players are accumulated throughout the game by drawing blind from a deck of identifying cards. The more different lines arriving at a city, the higher the score will be for that city. Later in the game 4 short lines also become available.
An updated version of Alan R. Moon's White Wind game Santa Fe.
Game Summary
The deck is composed of city cards (with some short lines shuffled into the middle third). Players have a hand of 4 city cards to start the game. Each round, players simultaneously select a card to play, then reveal. City cards are added to your personal display -- essentially, you have a share in that city. There are also several special cards (2x, 3x, 4-in-one, Branch Line, Boomtown) that modify the basic game turn. These specials are on public display, and can be acquired at the end of each round (some cost $1; the 2x may be held, but the rest must be played immediately after acquiring them).
Then, in turn order, going twice around, players add a single track to any of the railheads (each of the 5 lines has specific starting locations on the board). If the link is to a previously unconnected city, collect $2. In addition, if the city is one of the goal cities of that train line, collect $4.
After all players have gone (twice), pass the start player marker to the left. THEN, in turn order, players bring their hand total back to 4 (draw from deck and/or from cards on display). If a Short Line card is revealed, discard the card and draw again; that Short Line is now in play. They choose a card to play, and repeat above.
The game ends when 3 (or is it all?) track lines are completely used up. Each city's value is equal to its base value, printed on board, multiplied by the number of different train lines connected to it. The player with the most cash and city value wins!
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