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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Karl Hanf
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아티스트
-
인원
게임 소개
웜 앤 코지(Worm & Cozy)는 대부분의 롤 앤 쓰기 게임보다 고기가 많은 퍼즐을 제공하는 중형 전략 공간 롤 앤 라이트 게임이다.
여러 차례에 걸쳐 주사위 굴림을 영리하게 사용하여 여러분의 보드에 지렁이를 맞추고 신체 부위를 주고 신체 부위를 작동시키세요. 각 게임마다 9개의 다른 게임 시트 중 하나를 사용할 수 있으며, 각각은 웜의 역사와 다른 챕터를 알려주며 몇 가지 고유한 득점 방법이 있습니다. 모든 시트의 포인트를 감점하는 한 가지 방법은 웜이 빈 공간에 닿게 하는 것입니다. 그러니 당신의 벌레들을 편안하게 붙여라!
첫 번째 게임에서는 3가지 오르간 유형을 소개하는 Prelude I 게임 시트를 추천합니다. 지렁이는 눈으로 먹이를 찾을 수 있다. 끝이 뾰족한 꼬리를 가진 그것은 “Conga Line”로 팀을 이룰 수 있다. 그리고 두뇌로 다이롤을 바꿈으로써 군락과 스쿼의 운명을 어느 정도 통제할 수 있습니다.
준비가 되었으면 다음 규칙의 5페이지를 읽고 Prelude II 게임 시트를 재생하여 나머지 3개 기관을 학습합니다. 심장이 있으면 벌레는 더 오래 자랄 수 있다. 입으로 먹이를 먹어 더 많은 장기를 기를 수 있다. 그리고 “collars”와 함께, 서로를 매우 사랑하는 두 지렁이 –는 짧은 아기 지렁이를 만들 수 있습니다.
—디자이너의 설명
이 게임의 최신 플레이 테스트와 개발은 다음 문서에 기록되어 있다:
[WIP] 웜앤코지 - 제4회 롤앤쓰기 게임 디자인 공모전 - 공모전 준비 완료.
여러 차례에 걸쳐 주사위 굴림을 영리하게 사용하여 여러분의 보드에 지렁이를 맞추고 신체 부위를 주고 신체 부위를 작동시키세요. 각 게임마다 9개의 다른 게임 시트 중 하나를 사용할 수 있으며, 각각은 웜의 역사와 다른 챕터를 알려주며 몇 가지 고유한 득점 방법이 있습니다. 모든 시트의 포인트를 감점하는 한 가지 방법은 웜이 빈 공간에 닿게 하는 것입니다. 그러니 당신의 벌레들을 편안하게 붙여라!
첫 번째 게임에서는 3가지 오르간 유형을 소개하는 Prelude I 게임 시트를 추천합니다. 지렁이는 눈으로 먹이를 찾을 수 있다. 끝이 뾰족한 꼬리를 가진 그것은 “Conga Line”로 팀을 이룰 수 있다. 그리고 두뇌로 다이롤을 바꿈으로써 군락과 스쿼의 운명을 어느 정도 통제할 수 있습니다.
준비가 되었으면 다음 규칙의 5페이지를 읽고 Prelude II 게임 시트를 재생하여 나머지 3개 기관을 학습합니다. 심장이 있으면 벌레는 더 오래 자랄 수 있다. 입으로 먹이를 먹어 더 많은 장기를 기를 수 있다. 그리고 “collars”와 함께, 서로를 매우 사랑하는 두 지렁이 –는 짧은 아기 지렁이를 만들 수 있습니다.
—디자이너의 설명
이 게임의 최신 플레이 테스트와 개발은 다음 문서에 기록되어 있다:
[WIP] 웜앤코지 - 제4회 롤앤쓰기 게임 디자인 공모전 - 공모전 준비 완료.
Worm & Cozy is a medium-weight strategic spatial roll-and-write game offering meatier puzzles than most roll-and-writes, but sharing their simple materials, solo playability, and streamlined rules.
Over several “hours” (turns), use the roll of the dice cleverly to fit worms onto your board, give them body parts, and have those body parts act. You can use any one of nine different game sheets for each game; each tells a different chapter from the history of the worms, and has a few unique ways to score. There’s one way to lose points on any sheet: leaving worms touching blank space. So fit your worms together cozily!
For your first game we recommend the Prelude I game sheet, which introduces 3 organ types: With an eye a worm can find food. With a pointy tail it can team up into a “Conga Line”. And with a brain it can get some control of the colony’s fate by changing die rolls.
When you’re ready, read page 5 of these rules and play the Prelude II game sheet to learn the remaining 3 organs: With a heart a worm can grow longer. With a mouth it can eat food to grow more organs. And with “collars”, two worms – who love each other very much! – can make short baby worms.
—description from the designer
The game's later playtesting and development is documented in:
[WIP] Worm & Cozy - 4th Roll & Write Game Design Contest - Contest Ready.
Over several “hours” (turns), use the roll of the dice cleverly to fit worms onto your board, give them body parts, and have those body parts act. You can use any one of nine different game sheets for each game; each tells a different chapter from the history of the worms, and has a few unique ways to score. There’s one way to lose points on any sheet: leaving worms touching blank space. So fit your worms together cozily!
For your first game we recommend the Prelude I game sheet, which introduces 3 organ types: With an eye a worm can find food. With a pointy tail it can team up into a “Conga Line”. And with a brain it can get some control of the colony’s fate by changing die rolls.
When you’re ready, read page 5 of these rules and play the Prelude II game sheet to learn the remaining 3 organs: With a heart a worm can grow longer. With a mouth it can eat food to grow more organs. And with “collars”, two worms – who love each other very much! – can make short baby worms.
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The game's later playtesting and development is documented in:
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