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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Rob D Terrell
-
아티스트
-
인원
게임 소개
테마
The Art of Boxing Clever는 실제 권투 경기의 거의 모든 측면을 매우 구체적이고 플레이어가 통제하며 강렬한 의사 결정 경기 경험으로 시뮬레이션합니다. 보드 게임에서 재현되는 측면에는 권투 선수의 자세와 스타일, 권투 선수 진취성, 선택된 권투 선수의 10가지 속성, 머리/몸통 표적 선택, 펀치 유형 선택, 방어 이동 선택, 손상 저항 속성, 증가된 손상 추적, 심판 점수 매기기, 녹다운 카운트 시퀀스가 포함된다. 본질적으로 이 타의 추종을 불허하는 복싱 게임 메커니즘은 전형적인 복싱 경기의 실제 썰물과 흐름을 만들고 ‘ 원펀치의 예측 불가능성은 모든 차이를 만들 수 있다.
골
목표는 자신의 약점을 이용하면서 지속적으로 피해를 입히도록 상대를 능가하고 자신의 약점을 보호하는 것이다. 손이 완전히 소모되거나 가시적 손상 추적 시스템을 통해 KO 또는 TKO가 달성될 때까지 상대방 카드 손이 고갈됨으로써 손상이 실현됩니다.
게임플레이
게임은 적시에 적절한 펀치/디펜스 카드를 선택하여 상대편의 머리와 몸에 피해를 입힌다. 피해를 추적하고 그 결과는 전투기마다 다르다.
선수들은 스타일, 자세, 특성에 따라 자신의 복서를 선택한다.
매치업마다 미리 정해진 카드 패가 권투 선수의 속성을 나타낸다.
3명의 득점 심판과 10라운드 경기를 합니다.
각 라운드는 5번의 미니 라운드로 이루어지며 공격과 수비를 5번씩 한다. 각 턴에는 방어할 수 있는 2가지 공격 동작이 포함되는데, 하나는 머리의 선택된 영역이고 다른 하나는 몸의 영역이다. 데미지를 얻기 위해서는 카드와 대상 영역을 선택하는 것이 중요하다. 게임보드에 가해진 모든 데미지를 추적하고 상대편 카드의 결과가 실현되고 심판의 득점이 공개됩니다.
따라서 플레이 시퀀스는 포커 스타일의 허풍과 카운터 허풍 기회를 만들어 &lsquo를 최소화한다.Chance’는 플레이어 제어를 극대화하여 높은 감각/기대도를 만듭니다.
다양한 카드들은 다양한 방법으로 상대를 조종할 수 있는 흥미로운 조합을 제공합니다. 고도로 통제되는 미니 라운드는 예측할 수 없는 심판 점수 체계에 의해 반격되어 잠재적으로 선수 전략에 영향을 미친다.
—출판사의 설명
The Art of Boxing Clever는 실제 권투 경기의 거의 모든 측면을 매우 구체적이고 플레이어가 통제하며 강렬한 의사 결정 경기 경험으로 시뮬레이션합니다. 보드 게임에서 재현되는 측면에는 권투 선수의 자세와 스타일, 권투 선수 진취성, 선택된 권투 선수의 10가지 속성, 머리/몸통 표적 선택, 펀치 유형 선택, 방어 이동 선택, 손상 저항 속성, 증가된 손상 추적, 심판 점수 매기기, 녹다운 카운트 시퀀스가 포함된다. 본질적으로 이 타의 추종을 불허하는 복싱 게임 메커니즘은 전형적인 복싱 경기의 실제 썰물과 흐름을 만들고 ‘ 원펀치의 예측 불가능성은 모든 차이를 만들 수 있다.
골
목표는 자신의 약점을 이용하면서 지속적으로 피해를 입히도록 상대를 능가하고 자신의 약점을 보호하는 것이다. 손이 완전히 소모되거나 가시적 손상 추적 시스템을 통해 KO 또는 TKO가 달성될 때까지 상대방 카드 손이 고갈됨으로써 손상이 실현됩니다.
게임플레이
게임은 적시에 적절한 펀치/디펜스 카드를 선택하여 상대편의 머리와 몸에 피해를 입힌다. 피해를 추적하고 그 결과는 전투기마다 다르다.
선수들은 스타일, 자세, 특성에 따라 자신의 복서를 선택한다.
매치업마다 미리 정해진 카드 패가 권투 선수의 속성을 나타낸다.
3명의 득점 심판과 10라운드 경기를 합니다.
각 라운드는 5번의 미니 라운드로 이루어지며 공격과 수비를 5번씩 한다. 각 턴에는 방어할 수 있는 2가지 공격 동작이 포함되는데, 하나는 머리의 선택된 영역이고 다른 하나는 몸의 영역이다. 데미지를 얻기 위해서는 카드와 대상 영역을 선택하는 것이 중요하다. 게임보드에 가해진 모든 데미지를 추적하고 상대편 카드의 결과가 실현되고 심판의 득점이 공개됩니다.
따라서 플레이 시퀀스는 포커 스타일의 허풍과 카운터 허풍 기회를 만들어 &lsquo를 최소화한다.Chance’는 플레이어 제어를 극대화하여 높은 감각/기대도를 만듭니다.
다양한 카드들은 다양한 방법으로 상대를 조종할 수 있는 흥미로운 조합을 제공합니다. 고도로 통제되는 미니 라운드는 예측할 수 없는 심판 점수 체계에 의해 반격되어 잠재적으로 선수 전략에 영향을 미친다.
—출판사의 설명
Theme
The Art of Boxing Clever simulates almost all aspects of the real-life boxing match into a highly specific and player controlled, intense decision-making match experience. Aspects recreated in the board game include the stance and style of the boxers; boxer initiative, 10 attributes of the selected boxer; head/body area target selection; punch type selection, defence move selection; damage resistance attributes, increasing damage tracking; judge scoring, knockdown count sequence. In essence this unrivalled boxing game mechanism creates the feel of the real ebb and flow of a typical boxing match and the unpredictability of ‘one punch can make all the difference’.
Goal
The goal is to outthink and outmanoeuvre your opponent to consistently inflict damage by exploiting their weaknesses, whilst protecting your own. Damage is realised by the depletion of the opponent’s card hand until either the hand is completely depleted, or a KO or TKO is achieved through a visible damage tracking system.
Gameplay
The game centres around a timely selection of appropriate punch / defence cards from a tailored hand of cards specific to each fighter to inflict damage to selected areas of the opponent’s head and body. Damage is tracked and consequences are specific to each fighter.
Players select their boxer depending on style, stance and attributes.
For each match-up a predetermined hand of cards is dealt representing the attributes of the boxer.
A 10-round match with 3 scoring judges.
Each round takes the form of 5 mini-rounds which involves 5 turns of attacking and defending. Each turn includes 2 potentially defendable attack moves, one to a selected area of the head and one to an area of the body. The selection of the cards and target area is critical to achieve damage. Any damage inflicted is tracked on the gameboard and consequences to the opponent’s hand of cards is realised and the judges scoring is revealed.
The play sequence thereby creates poker style opportunities for bluffing and counter bluffing, minimizing ‘Chance’ to maximize player control, creating a high sense/degree of anticipation.
The variety of the cards provide multiple ways and exciting combinations to out manoeuvre your opponent. The highly player controlled mini rounds are countered by an unpredictable judge scoring system, potentially influencing player strategy.
—description from the publisher
The Art of Boxing Clever simulates almost all aspects of the real-life boxing match into a highly specific and player controlled, intense decision-making match experience. Aspects recreated in the board game include the stance and style of the boxers; boxer initiative, 10 attributes of the selected boxer; head/body area target selection; punch type selection, defence move selection; damage resistance attributes, increasing damage tracking; judge scoring, knockdown count sequence. In essence this unrivalled boxing game mechanism creates the feel of the real ebb and flow of a typical boxing match and the unpredictability of ‘one punch can make all the difference’.
Goal
The goal is to outthink and outmanoeuvre your opponent to consistently inflict damage by exploiting their weaknesses, whilst protecting your own. Damage is realised by the depletion of the opponent’s card hand until either the hand is completely depleted, or a KO or TKO is achieved through a visible damage tracking system.
Gameplay
The game centres around a timely selection of appropriate punch / defence cards from a tailored hand of cards specific to each fighter to inflict damage to selected areas of the opponent’s head and body. Damage is tracked and consequences are specific to each fighter.
Players select their boxer depending on style, stance and attributes.
For each match-up a predetermined hand of cards is dealt representing the attributes of the boxer.
A 10-round match with 3 scoring judges.
Each round takes the form of 5 mini-rounds which involves 5 turns of attacking and defending. Each turn includes 2 potentially defendable attack moves, one to a selected area of the head and one to an area of the body. The selection of the cards and target area is critical to achieve damage. Any damage inflicted is tracked on the gameboard and consequences to the opponent’s hand of cards is realised and the judges scoring is revealed.
The play sequence thereby creates poker style opportunities for bluffing and counter bluffing, minimizing ‘Chance’ to maximize player control, creating a high sense/degree of anticipation.
The variety of the cards provide multiple ways and exciting combinations to out manoeuvre your opponent. The highly player controlled mini rounds are countered by an unpredictable judge scoring system, potentially influencing player strategy.
—description from the publisher
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