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BGG랭킹
BGG전체 : 6052
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.21 / 5
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디자이너
Saashi
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아티스트
Takako Takarai
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인원
게임 소개
버스 노선을 만들자: 주사위 게임은 각 플레이어가 버스 회사의 멤버이며 지도에 선을 그어 버스 노선을 만듭니다. 여러분은 혼잡과 교통 상황을 고려하면서 관광객, 통근자, 지역 대학생, 노인 및 어린이를 동반한 부모 등 각 고객의 요구를 충족시키고자 합니다. 누가 가장 승객들을 만족시키는 버스 노선을 만들 수 있을까요?
더 자세히 말하자면, 게임은 24라운드 동안 진행되며, 그 절반의 라운드에서 당신이 선발 선수가 됩니다. 차례에 따라 게임에서 흰색 주사위 6개를 굴린 다음 3개를 선택하고 나머지 3개의 주사위 중 1개를 다른 플레이어가 선택합니다. 다이의 결과로 게임 보드에 점들을 지우개 펜으로 표시하여 버스 노선을 확장하고 승객을 태우거나 내립니다. 보너스로 주사위를 다시 굴리거나 여분의 검은 주사위를 굴릴 수 있습니다. 트래픽(및 기타) 페널티를 차감한 후 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
이 게임은 두 개의 맵을 포함한다: 도시 지도에서는 강의 다리가 지도의 다양한 지점에서 코스를 제한하기 때문에 강을 염두에 두어야 합니다. 화성 지도에서, 여러분은 지도의 한 모서리에서 다른 세 모서리 중 하나로 휘어져서 먼 거리를 가로질러 갈 수 있습니다!
버스 노선을 만들자: 주사위 게임은 대부분 같은 규칙을 특징으로 하는 단독 모드를 포함한다. 같은 지도에서 색이 다른 마커로 두 번 게임을 하고, 두 번째 게임에서 같은 도로를 재사용하면 교통량과 마이너스 포인트가 발생하는 것이 과제다. 얼마나 잘 노선을 분리하여 지상을 커버하고 가장 행복한 고객을 만들 수 있는가.
더 자세히 말하자면, 게임은 24라운드 동안 진행되며, 그 절반의 라운드에서 당신이 선발 선수가 됩니다. 차례에 따라 게임에서 흰색 주사위 6개를 굴린 다음 3개를 선택하고 나머지 3개의 주사위 중 1개를 다른 플레이어가 선택합니다. 다이의 결과로 게임 보드에 점들을 지우개 펜으로 표시하여 버스 노선을 확장하고 승객을 태우거나 내립니다. 보너스로 주사위를 다시 굴리거나 여분의 검은 주사위를 굴릴 수 있습니다. 트래픽(및 기타) 페널티를 차감한 후 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다.
이 게임은 두 개의 맵을 포함한다: 도시 지도에서는 강의 다리가 지도의 다양한 지점에서 코스를 제한하기 때문에 강을 염두에 두어야 합니다. 화성 지도에서, 여러분은 지도의 한 모서리에서 다른 세 모서리 중 하나로 휘어져서 먼 거리를 가로질러 갈 수 있습니다!
버스 노선을 만들자: 주사위 게임은 대부분 같은 규칙을 특징으로 하는 단독 모드를 포함한다. 같은 지도에서 색이 다른 마커로 두 번 게임을 하고, 두 번째 게임에서 같은 도로를 재사용하면 교통량과 마이너스 포인트가 발생하는 것이 과제다. 얼마나 잘 노선을 분리하여 지상을 커버하고 가장 행복한 고객을 만들 수 있는가.
In Let's Make a Bus Route: The Dice Game, each player is a member of a bus company and creates bus routes by drawing lines on a map. You want to meet the needs of each client — tourists, commuters, local university students, the elderly, and parents with children — while also considering congestion and traffic conditions. Who can create the bus route that pleases the most passengers?
In more detail, the game lasts 24 rounds, with you being the start player for half of those rounds. On a turn as the start player, you roll the six white dice in the game, then choose three of them, with the other player taking one of the remaining three dice. With the die results, you mark spots on the game board with an erasable pen to extend your bus route and pick up and drop off passengers. With bonuses, you can re-roll dice or roll an extra black die. After deducting traffic (and other) penalties, the player with the most points wins.
The game includes two maps: On the City Map, you must be mindful of the river as its bridges restrict your course at various points of the map. On the Mars Map, you can warp from one corner of the map to one of the other three corners, continuing your route across vast distances!
Let's Make a Bus Route: The Dice Game includes a solo mode that features mostly the same rules. The challenge is that you play the game twice on the same map with different colored markers, and re-using the same road in the second game causes traffic and negative points. How well can keep the routes separate to cover ground and make the most happy customers.
In more detail, the game lasts 24 rounds, with you being the start player for half of those rounds. On a turn as the start player, you roll the six white dice in the game, then choose three of them, with the other player taking one of the remaining three dice. With the die results, you mark spots on the game board with an erasable pen to extend your bus route and pick up and drop off passengers. With bonuses, you can re-roll dice or roll an extra black die. After deducting traffic (and other) penalties, the player with the most points wins.
The game includes two maps: On the City Map, you must be mindful of the river as its bridges restrict your course at various points of the map. On the Mars Map, you can warp from one corner of the map to one of the other three corners, continuing your route across vast distances!
Let's Make a Bus Route: The Dice Game includes a solo mode that features mostly the same rules. The challenge is that you play the game twice on the same map with different colored markers, and re-using the same road in the second game causes traffic and negative points. How well can keep the routes separate to cover ground and make the most happy customers.
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