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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
かぶきけんいち (Kenichi Kabuki)
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아티스트
-
인원
게임 소개
츠쿠루텐에서는 앞에 있는 8장의 카드를 합하면 10점을 획득할 수 있습니다. 이 도전은 각각 1-7번 숫자인 8장의 카드를 포함하고 있는 데크로 인해 복잡합니다. 절반의 카드는 빨간색이고 절반의 파란색 — 이것은 거의 모든 8장의 세트가 합계가 10개 이상이 된다는 것을 의미합니다.
비결은 특정 카드 조합의 가치가 액면가보다 낮다는 것이다.
색상 및 번호가 동일한 카드 3장 = 0
시퀀스에 있는 세 개의 빨간색 카드는 시퀀스에서 가장 높은 숫자만 사용할 수 있으므로 빨간색 345 = 5입니다.
시퀀스에 있는 세 개의 파란색 카드는 시퀀스에서 가장 낮은 숫자만 사용할 수 있으므로 파란색 345 = 3입니다.
각 플레이어는 8장의 카드 한 장으로 시작합니다. 차례에 따라 카드를 뽑은 다음 (합계가 10이 없다면) 앞에 있는 플레이어의 버려진 카드를 버리고, 이 카드에 카드 두 장을 추가하여 당신 옆에서 특별 시퀀스로 플레이하면 된다(a "get" 그 "get"의 카드는 이 거래의 남은 기간 동안 변경될 수 없지만, 여전히 원하는 금액인 10을 당신 손에 쥐고 있는 것으로 계산됩니다.
누군가 카드를 뽑거나 버려진 카드를 주워 합계가 10이 되면, 선수들은 그들이 만든 조합과 그들의 손에 있는 특정 조건에 따라 점수를 얻으며 라운드가 끝난다. 예를 들어, 레드 카드 4장과 블루 카드 4장을 가지고 있는 것과 같이, 7점 만을 가지고 있는 것은 1점의 가치가 있는 반면, 한 가지 색상의 카드나 두 개의 트리플 카드를 가지고 있는 것은 각각 3점의 가치가 있다. 당신은 또한 라운드를 끝낸 사람으로 점수를 얻습니다.
각 플레이어가 한 패를 두 번 시작할 수 있도록 라운드를 충분히 치른 후 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다. 또는 플레이어가 " 인용문을 수집하는 경우God Ten" — 즉, 8개의 2 또는 8개의 5가 합쳐져서 각각 10 & mdash; 즉, 그들은 즉시 게임에서 승리합니다!
비결은 특정 카드 조합의 가치가 액면가보다 낮다는 것이다.
색상 및 번호가 동일한 카드 3장 = 0
시퀀스에 있는 세 개의 빨간색 카드는 시퀀스에서 가장 높은 숫자만 사용할 수 있으므로 빨간색 345 = 5입니다.
시퀀스에 있는 세 개의 파란색 카드는 시퀀스에서 가장 낮은 숫자만 사용할 수 있으므로 파란색 345 = 3입니다.
각 플레이어는 8장의 카드 한 장으로 시작합니다. 차례에 따라 카드를 뽑은 다음 (합계가 10이 없다면) 앞에 있는 플레이어의 버려진 카드를 버리고, 이 카드에 카드 두 장을 추가하여 당신 옆에서 특별 시퀀스로 플레이하면 된다(a "get" 그 "get"의 카드는 이 거래의 남은 기간 동안 변경될 수 없지만, 여전히 원하는 금액인 10을 당신 손에 쥐고 있는 것으로 계산됩니다.
누군가 카드를 뽑거나 버려진 카드를 주워 합계가 10이 되면, 선수들은 그들이 만든 조합과 그들의 손에 있는 특정 조건에 따라 점수를 얻으며 라운드가 끝난다. 예를 들어, 레드 카드 4장과 블루 카드 4장을 가지고 있는 것과 같이, 7점 만을 가지고 있는 것은 1점의 가치가 있는 반면, 한 가지 색상의 카드나 두 개의 트리플 카드를 가지고 있는 것은 각각 3점의 가치가 있다. 당신은 또한 라운드를 끝낸 사람으로 점수를 얻습니다.
각 플레이어가 한 패를 두 번 시작할 수 있도록 라운드를 충분히 치른 후 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다. 또는 플레이어가 " 인용문을 수집하는 경우God Ten" — 즉, 8개의 2 또는 8개의 5가 합쳐져서 각각 10 & mdash; 즉, 그들은 즉시 게임에서 승리합니다!
In ツクルテン (Tsukuruten), you score points in the round if you can add up the eight cards in front of you to sum to 10. This challenge is complicated by the deck containing eight cards each of numbers 1-7, with half the cards being red and half blue — which means almost every set of eight cards will sum to more than 10!
The trick is that certain combinations of cards are worth less than their face value:
Three cards of the same color and number = 0
Three red cards in sequence are worth only the highest number in the sequence, so a red 345 = 5.
Three blue cards in sequence are worth only the lowest number in the sequence, so a blue 345 = 3.
Each player starts with a hand of eight cards. On a turn, draw a card from the deck, then (if you don't have a sum of 10) discard a card in a row in front of you; alternatively, you can pick up the discarded card of the player before you, add two cards from your hand to this card, play it beside you as a special sequence (a "get"), then discard a card. The cards in that "get" cannot be altered for the remainder of this deal, but they still count as being in your hand toward the desired sum of 10.
When someone does reach a sum of 10, whether by drawing a card or picking up a discarded card, the round ends, with players scoring points based on the combinations they've made and certain conditions in their hand. Having only one 7 in hand is worth 1 point, for example, as is having four red and four blue cards, whereas having all cards of one color or two triples are each worth 3 points. You also score points for being the one to end the round.
Play enough rounds so that each player starts a hand twice, then whoever has the most points wins. Alternatively, if a player collects a "God Ten" — that is, all eight 2s or all eight 5s, each of which sums to 10 — they win the game instantly!
The trick is that certain combinations of cards are worth less than their face value:
Three cards of the same color and number = 0
Three red cards in sequence are worth only the highest number in the sequence, so a red 345 = 5.
Three blue cards in sequence are worth only the lowest number in the sequence, so a blue 345 = 3.
Each player starts with a hand of eight cards. On a turn, draw a card from the deck, then (if you don't have a sum of 10) discard a card in a row in front of you; alternatively, you can pick up the discarded card of the player before you, add two cards from your hand to this card, play it beside you as a special sequence (a "get"), then discard a card. The cards in that "get" cannot be altered for the remainder of this deal, but they still count as being in your hand toward the desired sum of 10.
When someone does reach a sum of 10, whether by drawing a card or picking up a discarded card, the round ends, with players scoring points based on the combinations they've made and certain conditions in their hand. Having only one 7 in hand is worth 1 point, for example, as is having four red and four blue cards, whereas having all cards of one color or two triples are each worth 3 points. You also score points for being the one to end the round.
Play enough rounds so that each player starts a hand twice, then whoever has the most points wins. Alternatively, if a player collects a "God Ten" — that is, all eight 2s or all eight 5s, each of which sums to 10 — they win the game instantly!
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