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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
25-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Tim Ferry III
-
아티스트
-
인원
게임 소개
증원 병력이 없는 관문 해군 전략 게임입니다. 플레이어는 게임 초반에 자신이 만든 함대의 키를 잡고 지도 주변을 항해하며 섬을 점령하고 적에게 대포를 발사한다. 가장 먼저 6개의 섬을 통제하거나 마지막으로 항해하는 배가 가장 최근의 올드 솔트라고 주장되며 게임의 승자가 됩니다.
플레이어는 파벌 능력 유무에 관계없이 플레이할 수 있지만 게임 시작 시 드래프트에서 함대를 구성할 수 있다. 플레이어가 선박을 구매할 수 있는 제한 코인으로 선택할 수 있는 선박 종류는 5가지다. 플레이어의 차례에 따라 항해, 대포 발사, 섬 점령, 파벌 능력 플레이 시 3가지 더 많은 고유한 능력을 사용할 수 있습니다. 플레이어들은 최대 항해 거리(트레이드 바람을 타고 항해하지 않는 한 3타일)를 초과하지 않는 한 어떤 순서로든 이러한 동작을 할 수 있으며, 배의 상태 포인트보다 더 많이 발사하지 않으며, 원하는 것을 지불할 수 있는 금을 가지고 있다.
플레이어들은 2개의 타일을 추가로 주는 무역 바람의 도움을 받지 않는 한 3개의 타일을 차례대로 항해할 수 있다. 선박을 배의 넓은 면과 함미/항해충격 게임 및 발사 옵션을 켜거나 끌 수 있도록 주의해서 배를 배치하십시오.
플레이어들은 적 함선의 타일을 세고 그 정도 양을 굴려 적에게 발사한다. 다이 위에는 빈 면이 있으며, 롤링할 경우 자동으로 빗나가게 됩니다. 대포는 완벽한 무기가 아니므로 적함을 격파하기 위해 파벌의 능력을 사용하는 것이 최선일 수 있습니다. 플레이어가 배를 파괴하면 파괴한 배의 돛대를 떼어내 향후 거래에 사용하여 섬을 점령하거나 상금을 받을 차례다.
섬을 점령하려면 선수선이 해당 섬에 인접해 있어야 한다. 소유권을 이전하는 데 2개의 금과 1개의 금을 더하는 비용이 든다. 플레이어는 또한 섬의 현재 파벌 소유주 소유의 마스트를 제출해야 한다. 모든 비용을 충족하고 비용을 지불하면 소유권 이전이 즉시 이뤄지며 1~6개 섬이 '올드솔트'로 선포되고 전투 승자가 된다.
각 파벌은 자신들만의 고유한 3가지 능력과 테마를 가지고 있어 게임에 새로운 차원의 재생능력과 전략을 더한다. 플레이어는 파벌의 약점을 보완하거나 자신의 힘을 강화하기 위해 함대를 구성할 수 있다. 새로운 플레이어들은 워게이밍 장르에 익숙하지 않은 사람들에게 탁월하면서도 게임이 도달할 수 있는 추가적인 능력과 깊이를 추가하기 전에 그들의 편안함을 측정하기 위해 파벌 없이 처음 3라운드를 하는 것이 권장된다.
-디자이너의 설명
플레이어는 파벌 능력 유무에 관계없이 플레이할 수 있지만 게임 시작 시 드래프트에서 함대를 구성할 수 있다. 플레이어가 선박을 구매할 수 있는 제한 코인으로 선택할 수 있는 선박 종류는 5가지다. 플레이어의 차례에 따라 항해, 대포 발사, 섬 점령, 파벌 능력 플레이 시 3가지 더 많은 고유한 능력을 사용할 수 있습니다. 플레이어들은 최대 항해 거리(트레이드 바람을 타고 항해하지 않는 한 3타일)를 초과하지 않는 한 어떤 순서로든 이러한 동작을 할 수 있으며, 배의 상태 포인트보다 더 많이 발사하지 않으며, 원하는 것을 지불할 수 있는 금을 가지고 있다.
플레이어들은 2개의 타일을 추가로 주는 무역 바람의 도움을 받지 않는 한 3개의 타일을 차례대로 항해할 수 있다. 선박을 배의 넓은 면과 함미/항해충격 게임 및 발사 옵션을 켜거나 끌 수 있도록 주의해서 배를 배치하십시오.
플레이어들은 적 함선의 타일을 세고 그 정도 양을 굴려 적에게 발사한다. 다이 위에는 빈 면이 있으며, 롤링할 경우 자동으로 빗나가게 됩니다. 대포는 완벽한 무기가 아니므로 적함을 격파하기 위해 파벌의 능력을 사용하는 것이 최선일 수 있습니다. 플레이어가 배를 파괴하면 파괴한 배의 돛대를 떼어내 향후 거래에 사용하여 섬을 점령하거나 상금을 받을 차례다.
섬을 점령하려면 선수선이 해당 섬에 인접해 있어야 한다. 소유권을 이전하는 데 2개의 금과 1개의 금을 더하는 비용이 든다. 플레이어는 또한 섬의 현재 파벌 소유주 소유의 마스트를 제출해야 한다. 모든 비용을 충족하고 비용을 지불하면 소유권 이전이 즉시 이뤄지며 1~6개 섬이 '올드솔트'로 선포되고 전투 승자가 된다.
각 파벌은 자신들만의 고유한 3가지 능력과 테마를 가지고 있어 게임에 새로운 차원의 재생능력과 전략을 더한다. 플레이어는 파벌의 약점을 보완하거나 자신의 힘을 강화하기 위해 함대를 구성할 수 있다. 새로운 플레이어들은 워게이밍 장르에 익숙하지 않은 사람들에게 탁월하면서도 게임이 도달할 수 있는 추가적인 능력과 깊이를 추가하기 전에 그들의 편안함을 측정하기 위해 파벌 없이 처음 3라운드를 하는 것이 권장된다.
-디자이너의 설명
A gateway naval strategy game with no reinforcements on the way. Players take the helm of a fleet they construct at the beginning of the game to sail around the map, seize islands, and loose cannons on the enemy. First to control 6 islands or be the last ship sailing is claimed to be the newest Old Salt and is the winner of the game.
Players can opt to play with or without faction abilities but will construct a fleet in a draft selection at the start of the game. There are 5 ship types players can choose from with limited coins to purchase ships with. On a player's turn, they have the option to sail, fire cannons, seize islands, and if playing with faction abilities will have access to 3 more unique abilities. Players can do these actions in any order as long as they don't exceed maximum sail distance (3 tiles unless sailing over tradewinds), don't fire more times than their ship's health points and have the gold to pay for what they want to do.
Players are allowed to sail up to three ships on their turn a distance of 3 tiles unless assisted by a known trade wind that grants a bonus of 2 tiles of movement. Position your ships carefully as the broadside of a ship and stern/bow impact game play and firing options on and off turn.
Players fire at the enemy by counting the tiles to the enemy ship and rolling that amount or more. On the die is a blank side which if rolled, results in an automatic miss. Cannons aren't perfect weapons so sometimes it's best to use faction abilities to finish off an enemy ship. When a player destroys a ship, they will take the mast off the ship they destroyed and use it in a future transaction to seize an island or turn in at the top of their turn for a bounty reward.
In order to seize an island, a players ship must be adjacent to the island in question. The transfer of ownership costs 2 gold plus 1 gold for each enemy ship that occupies that island within the area (two tiles of the island). The player must also turn in a mast belonging to the island's current faction owner. If all costs are met and paid for, the transfer of ownership is immediate and the first to 6 islands is pronounced the Old Salt and the winner of the battle.
The faction abilities add a new level of replayability and strategy to the game as each faction has 3 abilities that are unique to them and their theme. Players can construct their fleet to offset a particular weakness of the faction or to enhance a strength of theirs. New players are encouraged to play their first 3 rounds without factions in order to gauge their comfortability before adding in the additional abilities and layer of depth this game can reach while still being excellent for those unfamiliar with the wargaming genre.
-description from designer
Players can opt to play with or without faction abilities but will construct a fleet in a draft selection at the start of the game. There are 5 ship types players can choose from with limited coins to purchase ships with. On a player's turn, they have the option to sail, fire cannons, seize islands, and if playing with faction abilities will have access to 3 more unique abilities. Players can do these actions in any order as long as they don't exceed maximum sail distance (3 tiles unless sailing over tradewinds), don't fire more times than their ship's health points and have the gold to pay for what they want to do.
Players are allowed to sail up to three ships on their turn a distance of 3 tiles unless assisted by a known trade wind that grants a bonus of 2 tiles of movement. Position your ships carefully as the broadside of a ship and stern/bow impact game play and firing options on and off turn.
Players fire at the enemy by counting the tiles to the enemy ship and rolling that amount or more. On the die is a blank side which if rolled, results in an automatic miss. Cannons aren't perfect weapons so sometimes it's best to use faction abilities to finish off an enemy ship. When a player destroys a ship, they will take the mast off the ship they destroyed and use it in a future transaction to seize an island or turn in at the top of their turn for a bounty reward.
In order to seize an island, a players ship must be adjacent to the island in question. The transfer of ownership costs 2 gold plus 1 gold for each enemy ship that occupies that island within the area (two tiles of the island). The player must also turn in a mast belonging to the island's current faction owner. If all costs are met and paid for, the transfer of ownership is immediate and the first to 6 islands is pronounced the Old Salt and the winner of the battle.
The faction abilities add a new level of replayability and strategy to the game as each faction has 3 abilities that are unique to them and their theme. Players can construct their fleet to offset a particular weakness of the faction or to enhance a strength of theirs. New players are encouraged to play their first 3 rounds without factions in order to gauge their comfortability before adding in the additional abilities and layer of depth this game can reach while still being excellent for those unfamiliar with the wargaming genre.
-description from designer
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