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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Russell Wustenberg
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아티스트
Jon Chan
-
인원
게임 소개
염소 잡아라!는 2명에서 4명의 플레이어를 위한 보드 게임으로, 산양 잡는 데 평균 30분에서 45분이 소요됩니다! 가까운 산 정상에서 염소가 탈출한 네 명의 염소떼 중 한 명으로 플레이하십시오. 길은 끊임없이 바뀌고 산은 위험과 함정으로 가득 차 있어 사랑하는 염소를 빨리 집으로 데려오지 못한다. 여러분의 지혜와 약간의 운을 이용해서, 여러분은 동료 양치기들을 상대로 브래지어 에이징 권리를 얻은 첫 번째 사람이 될 지도 모릅니다!
시작하기 전에, 각각의 선수들은 그들의 집을 선택해야 합니다. 놀이 공간 중앙에 '산 정상' 카드를 놓으세요. 방향 카드와 효과 카드를 섞어서 게임 데크를 만드세요. '산 정상'에서 바깥쪽으로 건물을 짓고, 카드를 아래로 향하게 하여 게임 데크에서 7x7 그리드를 처리합니다. 집을 정사각형 격자의 모서리로 배치하세요.
마지막으로, 각 선수에게 3장의 카드를 손으로 돌리세요. 모든 염소를 '산 정상'에 올려놓으세요. 각각의 목동들을 각자의 집에 놓아주세요.
각 턴마다:
1) 염소를 움직여라
방향 주사위를 굴리세요. 굴린 방향으로 염소를 이동시키세요. '산 정상'은 게임의 나침반 역할을 한다.
2) 이동(다음 중 하나 선택)
옵션 1: 셰퍼드 이동
셰퍼드들은 페이스업 카드에 의해 형성된 길을 따라서 네 개의 기본 방향으로만 움직일 수 있습니다. 아래쪽 카드로 이동할 경우 카드를 표시하고 두 개의 화살표를 정렬하여 경로를 찾습니다. 효과 카드인 경우 즉시 효과를 해결합니다.
옵션 2: 어드밴티지 카드 재생
손에 들고 있는 카드를 보드에 있는 카드와 바꿀 수 있습니다. 얼굴을 위로 향하게 하고, 얼굴을 아래로 향하게 하는 카드를 손에 쥐세요. 재생된 카드가 효과 카드인 경우 즉시 효과를 해결합니다.
옵션 3: 현재 카드를 회전합니다.
현재 카드는 90도 회전 가능합니다. 이로 인해 기존 경로가 끊어질 수 있으므로 새 경로를 형성할 필요가 없습니다.
산의 군주(충돌 해결)
만약 염소가 점령된 공간에 들어간다면...
염소 한 마리 더 있으면 아무 일도 없어 염소들은 함께 노는 것을 좋아합니다!
양치기와 함께라면 염소는 원래의 공간에서 움직이지 않습니다 대신 목동은 굴려진 방향으로 움직인다(염소가 목동 머리를 박고 가까운 사각형으로 간다).
만약 양치기가 다른 곳으로 이사한다면...
...염소는 그들의 염소입니다. 만약 카드가 당신의 발을 헛디딜 수 있는 효과적 카드가 아니라면 당신은 승리할 것입니다.
염소가 아닌 염소는 양치기가 선택한 카드에 던져라
다른 셰퍼드, 그 셰퍼드를 그들이 선택한 칸에 던져라
입장하는 셰퍼드는 항상 점거하는 선수나 염소를 던집니다.
이 게임은 양치기가 동반한 염소를 잡았을 때 끝납니다!
-디자이너의 설명
시작하기 전에, 각각의 선수들은 그들의 집을 선택해야 합니다. 놀이 공간 중앙에 '산 정상' 카드를 놓으세요. 방향 카드와 효과 카드를 섞어서 게임 데크를 만드세요. '산 정상'에서 바깥쪽으로 건물을 짓고, 카드를 아래로 향하게 하여 게임 데크에서 7x7 그리드를 처리합니다. 집을 정사각형 격자의 모서리로 배치하세요.
마지막으로, 각 선수에게 3장의 카드를 손으로 돌리세요. 모든 염소를 '산 정상'에 올려놓으세요. 각각의 목동들을 각자의 집에 놓아주세요.
각 턴마다:
1) 염소를 움직여라
방향 주사위를 굴리세요. 굴린 방향으로 염소를 이동시키세요. '산 정상'은 게임의 나침반 역할을 한다.
2) 이동(다음 중 하나 선택)
옵션 1: 셰퍼드 이동
셰퍼드들은 페이스업 카드에 의해 형성된 길을 따라서 네 개의 기본 방향으로만 움직일 수 있습니다. 아래쪽 카드로 이동할 경우 카드를 표시하고 두 개의 화살표를 정렬하여 경로를 찾습니다. 효과 카드인 경우 즉시 효과를 해결합니다.
옵션 2: 어드밴티지 카드 재생
손에 들고 있는 카드를 보드에 있는 카드와 바꿀 수 있습니다. 얼굴을 위로 향하게 하고, 얼굴을 아래로 향하게 하는 카드를 손에 쥐세요. 재생된 카드가 효과 카드인 경우 즉시 효과를 해결합니다.
옵션 3: 현재 카드를 회전합니다.
현재 카드는 90도 회전 가능합니다. 이로 인해 기존 경로가 끊어질 수 있으므로 새 경로를 형성할 필요가 없습니다.
산의 군주(충돌 해결)
만약 염소가 점령된 공간에 들어간다면...
염소 한 마리 더 있으면 아무 일도 없어 염소들은 함께 노는 것을 좋아합니다!
양치기와 함께라면 염소는 원래의 공간에서 움직이지 않습니다 대신 목동은 굴려진 방향으로 움직인다(염소가 목동 머리를 박고 가까운 사각형으로 간다).
만약 양치기가 다른 곳으로 이사한다면...
...염소는 그들의 염소입니다. 만약 카드가 당신의 발을 헛디딜 수 있는 효과적 카드가 아니라면 당신은 승리할 것입니다.
염소가 아닌 염소는 양치기가 선택한 카드에 던져라
다른 셰퍼드, 그 셰퍼드를 그들이 선택한 칸에 던져라
입장하는 셰퍼드는 항상 점거하는 선수나 염소를 던집니다.
이 게임은 양치기가 동반한 염소를 잡았을 때 끝납니다!
-디자이너의 설명
Grab Your Goat! is a board game for 2 to 4 players and takes an average of 30 to 45 minutes to play – your rascally goats depending! Play as one of four goatherds whose prized goat has escaped atop the nearby mountain. The paths are constantly shifting and the mountain full of pitfalls and perils, preventing you from quickly bringing your beloved goat home. Using your wits, and a bit of luck, you may just be the first to win bra-a-a-aging rights over your fellow shepherds!
To begin, each player should choose their house. Place the 'Top of the Mountain' card in the center of the play area. Create the game deck by shuffling together the directional and effect cards. Building outwards from the 'Top of the Mountain', deal a 7x7 grid from the game deck with the cards dealt face down. Place the houses as the corners of the square grid.
Finally, deal each player 3 cards as their hand. Place all goats on the 'Top of the Mountain'. Place each shepherd on their respective house.
ON EACH TURN:
1) Move your goat
Roll the directional dice. Move your goat in the direction rolled. The 'Top of the Mountain' acts as the game's compass.
2) Your move (choose one of the following)
Option 1: Move your shepherd
Shepherds can only move in the four cardinal directions, following the path formed by face-up cards. If you move onto a face-down card, reveal it and align two arrows to discover the path. If it is an effect card, resolve its effects immediately.
Option 2: Play an advantage card
You may exchange a card in your hand for any face-down card on the board. Play it face-up and keep the face-down card in your hand. If the card played is an effect card, resolve its effects immediately.
Option 3: Rotate your current card
You may rotate your current card by 90 degrees. This can break existing paths and need not form new paths.
MONARCH OF THE MOUNTAIN (Resolving collisions)
If a goat enters an occupied space...
...with another goat, nothing happens. Goats love to hang out together!
...with a shepherd, the goat does not move from its original space. The shepherd is instead moved in the direction rolled (think of it as the goat headbutting the shepherd to the adjacent square).
If a shepherd moves into a space with...
...a goat that is their goat, you win if the occupied card isn't an effect card that will cause you to lose your footing.
...a goat that is not their goat, throw that goat onto an adjacent card of the shepherd's choice.
...another shepherd, throw that shepherd onto an adjacent square of their choosing.
The entering shepherd always throws the occupying player or goat.
The game ends when a shepherd has caught his/ her accompanying goat!
-description from designer
To begin, each player should choose their house. Place the 'Top of the Mountain' card in the center of the play area. Create the game deck by shuffling together the directional and effect cards. Building outwards from the 'Top of the Mountain', deal a 7x7 grid from the game deck with the cards dealt face down. Place the houses as the corners of the square grid.
Finally, deal each player 3 cards as their hand. Place all goats on the 'Top of the Mountain'. Place each shepherd on their respective house.
ON EACH TURN:
1) Move your goat
Roll the directional dice. Move your goat in the direction rolled. The 'Top of the Mountain' acts as the game's compass.
2) Your move (choose one of the following)
Option 1: Move your shepherd
Shepherds can only move in the four cardinal directions, following the path formed by face-up cards. If you move onto a face-down card, reveal it and align two arrows to discover the path. If it is an effect card, resolve its effects immediately.
Option 2: Play an advantage card
You may exchange a card in your hand for any face-down card on the board. Play it face-up and keep the face-down card in your hand. If the card played is an effect card, resolve its effects immediately.
Option 3: Rotate your current card
You may rotate your current card by 90 degrees. This can break existing paths and need not form new paths.
MONARCH OF THE MOUNTAIN (Resolving collisions)
If a goat enters an occupied space...
...with another goat, nothing happens. Goats love to hang out together!
...with a shepherd, the goat does not move from its original space. The shepherd is instead moved in the direction rolled (think of it as the goat headbutting the shepherd to the adjacent square).
If a shepherd moves into a space with...
...a goat that is their goat, you win if the occupied card isn't an effect card that will cause you to lose your footing.
...a goat that is not their goat, throw that goat onto an adjacent card of the shepherd's choice.
...another shepherd, throw that shepherd onto an adjacent square of their choosing.
The entering shepherd always throws the occupying player or goat.
The game ends when a shepherd has caught his/ her accompanying goat!
-description from designer
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