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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

사이버펑크 레드의 세계는 나이트 시티가 재건된 2045년을 배경으로 한다. 거대한 메가빌딩이 다시 솟아오르는 코르포 플라자 위의 하늘을 밝히고 사이버 범죄조직들은 각자 자기들만의 영역을 만들기 위해 자신들의 그림자 속에서 싸우고 있다. 사이버펑크 레드: 전투 구역에서 당신은 갱을 이끌고 전투나 캠페인을 벌인다. 패거리를 무장하고, 용병을 고용하고, 전투 구역의 파편을 장악하고 거리의 새 주인으로 부상할 수 있는 길거리 신용을 쌓으십시오.

사이버펑크 레드: 컴뱃 존(Cyberpunk Red: Combat Zone)은 테이블 상판 미니어처 교전 게임이다.모든 캐릭터가 게임에서 사용할 수 있는 기술, 능력 및 동작을 가지고 있는 Action 시스템. 동작은 세 가지 색상으로 이루어지며, 세 가지 종류의 주사위(d6, d8 또는 d12)와 일치한다. 캐릭터가 어떤 색깔의 행동을 취하느냐가 그들이 굴리는 주사위를 결정한다.

게임플레이는 플레이어 간에 빠르게 앞뒤로 움직입니다. 캐릭터가 부상을 입었을 때, 그들의 행동은 더 나빠지지만, 그들은 또한 공격에서 멀어지거나 반격함으로써 반응할 기회를 가질 수 있다. 전투를 통제할 수 있는 캐릭터는 현재 자신의 캐릭터 중 하나로 액션을 취하고 있는 사람입니다. 활성 캐릭터의 동작이 부족하면 제어력을 잃게 됩니다. 캐릭터는 다른 친근한 캐릭터를 활성화하려고 시도할 수 있습니다. 이로 인해 게임 제어가 단계, 유지보수, 회계에 얽매이지 않고 앞뒤로 이동하는 빠른 게임플레이가 만들어진다.

—출판사의 설명
The world of Cyberpunk Red is set in the year 2045, during the reconstruction of Night City. Massive megabuildings light up the skies above the rebounding Corpo Plaza, while cyber-enhanced gangs battle in their shadows, each carving out a bloody piece of ground to call their own. In Cyberpunk Red: Combat Zone, you lead a gang through pitched battles or campaigns. Equip your gang, hire your mercs, and build your street cred to dominate the hellish rubble of the Combat Zone and emerge as the new master of the streets.

Cyberpunk Red: Combat Zone is a tabletop miniatures skirmish game, featuring Monster Fight Club's [RE]ACtion system, where every character has a set of skills, abilities, and actions they can use in the game. Actions come in three colors, which match three types of dice (d6, d8, or d12. Which color action a character takes determines what dice they roll.

Gameplay quickly moves back and forth between players. When a character is wounded, their actions get worse - but they also can have a chance to react to the attack by moving away or counterattacking. The character with control of the battle is the one who is currently taking actions with one of their characters. You lose control when your active character runs out of Actions. Characters can try to activate other friendly characters. This creates fast-paced back and forth gameplay, where control of the game passes back and forth, without getting bogged down in phases, upkeep, and accounting.

—description from the publisher

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