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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Spencer Kee, Aaron Santiago
-
아티스트
Elizabeth Yuan
-
인원
게임 소개
트라이포일(Trifoil)은 체스나 바둑의 맥락에서 6개 이상의 블링크로 플레이할 수 있는 2인용 턴 기반 전략 게임이다. 플레이어들은 돌아가면서 링크를 놓고, 밀고, 보드의 부분들을 돌려서 상대방이 긴 체인을 만들 수 있도록 시도한다.
규칙은 초기 보드 상태에 따라 유연하므로 게임은 사용자가 원하는 게임에 따라 단순하거나, 복잡하거나, 심지어는 다른 게임으로 발전할 수 있습니다.
세우다
6번의 깜박임이 있는 베이스 보드 설정은 다음과 같습니다.
빨간색과 파란색 두 명의 선수가 있습니다. 보드의 배경색이 현재 플레이어의 색상으로 밝아집니다. 각 턴마다 최대 2개의 동작을 사용할 수 있으며, 첫 번째 턴에서는 한 가지 동작만 사용할 수 있다.
한 선수가 자신의 색깔로 된 5개의 체인을 가지고 있을 때 승리합니다! 게임은 또한 어느 한 플레이어가 9개의 링크를 걸었을 때 종료되며, 이 경우 가장 긴 체인을 가진 플레이어가 승리한다(엔드 게임 규칙 참조).
게임플레이
게임의 첫 번째 턴에서, 먼저 가는 사람은 한 가지 액션만 얻습니다. 매 턴마다 각 선수는 2개의 동작을 받습니다. 참고: 보드를 이전 보드 상태로 되돌리는 이동을 할 수 없습니다.
링크 배치
먼저 놓으려는 깜박임을 클릭한 다음 링크를 놓으려는 면(방향)을 터치하는 깜박임을 클릭하여 링크를 놓을 수 있습니다.
즉, 형상에서 바깥쪽으로 향하는 링크를 배치할 수 없습니다.
스핀
보드의 모서리를 이루는 3-블링크 삼각형 중 하나를 분리, 회전 및 다시 부착할 수 있습니다. 그것들은 "라는 꼬리표가 붙어 있다.Δ", "Ω", 그리고 "θ"를 위의 게시판에 인용하세요!
선수들은 상대편보다 삼각형의 링크가 적은 경우에만 이 작업을 수행할 수 있습니다. 이것은 "소수자 규칙이라고 불린다." 상대방과 같은 양의 링크를 가지고 있다면, 그들은 그것을 돌릴 수 없습니다.
밀어넣기
링크를 배치하는 것과 동일한 입력을 사용하여 링크를 깜박임에서 바깥쪽으로 밀어낼 수 있습니다. 예를 들어, 이미 존재하는 링크에 링크를 배치하려고 할 경우 링크를 밀어넣고 다른 링크도 직선으로 밀어넣습니다! 자신의 색상의 링크만 누를 수 있습니다.
차례 끝내기
동작을 완료했으면 깜빡임을 두 번 클릭하여 동작을 커밋하고 다른 플레이어에게 차례를 전달합니다.
승리 조건
가장 먼저 5개 이상의 링크 체인을 만드십시오. 블링크에 대한 링크는 2개만 최종 점수로 계산된다. 깜박임 양에 따라 체인 길이 조절(아래 참조)
변형
규칙책과 게시판은 유연하니까 상상력을 발휘해봐. 가능성은 무한해! 아래 예 참조
규칙 변형
연결할 수 있는 총 링크 수를 제한해 보십시오. 어느 한 플레이어라도 링크가 부족하면 가장 긴 체인을 가진 플레이어가 승리합니다.
블링크 하나에 색상의 링크 6개가 채워질 때까지 재생해 보십시오. 그럴 때, 가장 긴 체인이 이깁니다.
2가지 말고 3가지 동작으로 해보세요! 이기는 체인의 길이를 늘려야 할 수도 있습니다.
블링크가 체인에 기여할 수 있는 링크의 제한을 없애면 훨씬 더 방어적인 게임이 만들어집니다!
규칙은 초기 보드 상태에 따라 유연하므로 게임은 사용자가 원하는 게임에 따라 단순하거나, 복잡하거나, 심지어는 다른 게임으로 발전할 수 있습니다.
세우다
6번의 깜박임이 있는 베이스 보드 설정은 다음과 같습니다.
빨간색과 파란색 두 명의 선수가 있습니다. 보드의 배경색이 현재 플레이어의 색상으로 밝아집니다. 각 턴마다 최대 2개의 동작을 사용할 수 있으며, 첫 번째 턴에서는 한 가지 동작만 사용할 수 있다.
한 선수가 자신의 색깔로 된 5개의 체인을 가지고 있을 때 승리합니다! 게임은 또한 어느 한 플레이어가 9개의 링크를 걸었을 때 종료되며, 이 경우 가장 긴 체인을 가진 플레이어가 승리한다(엔드 게임 규칙 참조).
게임플레이
게임의 첫 번째 턴에서, 먼저 가는 사람은 한 가지 액션만 얻습니다. 매 턴마다 각 선수는 2개의 동작을 받습니다. 참고: 보드를 이전 보드 상태로 되돌리는 이동을 할 수 없습니다.
링크 배치
먼저 놓으려는 깜박임을 클릭한 다음 링크를 놓으려는 면(방향)을 터치하는 깜박임을 클릭하여 링크를 놓을 수 있습니다.
즉, 형상에서 바깥쪽으로 향하는 링크를 배치할 수 없습니다.
스핀
보드의 모서리를 이루는 3-블링크 삼각형 중 하나를 분리, 회전 및 다시 부착할 수 있습니다. 그것들은 "라는 꼬리표가 붙어 있다.Δ", "Ω", 그리고 "θ"를 위의 게시판에 인용하세요!
선수들은 상대편보다 삼각형의 링크가 적은 경우에만 이 작업을 수행할 수 있습니다. 이것은 "소수자 규칙이라고 불린다." 상대방과 같은 양의 링크를 가지고 있다면, 그들은 그것을 돌릴 수 없습니다.
밀어넣기
링크를 배치하는 것과 동일한 입력을 사용하여 링크를 깜박임에서 바깥쪽으로 밀어낼 수 있습니다. 예를 들어, 이미 존재하는 링크에 링크를 배치하려고 할 경우 링크를 밀어넣고 다른 링크도 직선으로 밀어넣습니다! 자신의 색상의 링크만 누를 수 있습니다.
차례 끝내기
동작을 완료했으면 깜빡임을 두 번 클릭하여 동작을 커밋하고 다른 플레이어에게 차례를 전달합니다.
승리 조건
가장 먼저 5개 이상의 링크 체인을 만드십시오. 블링크에 대한 링크는 2개만 최종 점수로 계산된다. 깜박임 양에 따라 체인 길이 조절(아래 참조)
변형
규칙책과 게시판은 유연하니까 상상력을 발휘해봐. 가능성은 무한해! 아래 예 참조
규칙 변형
연결할 수 있는 총 링크 수를 제한해 보십시오. 어느 한 플레이어라도 링크가 부족하면 가장 긴 체인을 가진 플레이어가 승리합니다.
블링크 하나에 색상의 링크 6개가 채워질 때까지 재생해 보십시오. 그럴 때, 가장 긴 체인이 이깁니다.
2가지 말고 3가지 동작으로 해보세요! 이기는 체인의 길이를 늘려야 할 수도 있습니다.
블링크가 체인에 기여할 수 있는 링크의 제한을 없애면 훨씬 더 방어적인 게임이 만들어집니다!
Trifoil is a long-form, 2 player turn based strategy game in the vein of chess or go that can be played with 6 or more Blinks. Players take turns placing links, pushing them, and rotating sections of the board to try to build a long chain before their opponent can.
The rules are flexible along with the initial board state, so the game can evolve to be simple, complex, or even just different depending on what you want to play!
Setup
The base board setup with 6 blinks is as follows:
There are 2 players, red and blue. The board's background color is lit up with the current player's color. Each turn, players can use up to 2 actions (see available actions), except for the first turn of the game where a player can only use one action.
A player wins when they have a chain of 5 links of their own color! The game also ends when either player has placed 9 links, in which case the player with the longest chain wins (see end game rules).
Gameplay
On the first turn of the game, the player going first only gets 1 action. Every turn afterwards each player gets 2 actions. Note: You cannot make a move which returns the board to the previous board state.
Place a link
You can place a link by first clicking the blink you wish to place on, then clicking the blink touching the face (direction) where want to place the link
This means that you can't place any links facing outwards from the formation.
Spin
You can disconnect, rotate, and reattach one of 3-blink triangles that form the corners of the board as one of your actions. They are labelled "Δ", "Ω", and "θ" in the board above!
Players are allowed to do this ONLY if they have less links on that triangle than their opponents. This is referred to as the "minority rule." If they have the same amount of links as the opponent, they cannot spin it.
Push
You can push a link outwards from a Blink the using the same input as placing a link. E.g. if you attempt to place a link where a link already exists, you will instead push it--pushing any other links in the way in a straight line as well! You can only push links of your own color.
Ending your turns
Once you have made your moves, double click any Blink to commit a move and pass the turn to the other player
Win Condition
Be the first to create a chain of at least 5 links. Only 2 links to Blinks are counted toward the final score. Scale chain length according to amount of Blinks (see below)
Variations
The rulebook and the board are flexible, so use your imagination--the possibilities are endless! See Examples below
Rule Variations
Try limiting number the total number of links you can place to . If either player runs out of links, the player with the longest chain wins.
Try playing until any one Blink is filled with 6 links of any color. When that happens, the longest chain wins.
Try playing with 3 moves instead of 2! You might need to increase the winning chain length.
Removing the limit of links that a Blink can contribute to a chain creates a much more defensive game!
The rules are flexible along with the initial board state, so the game can evolve to be simple, complex, or even just different depending on what you want to play!
Setup
The base board setup with 6 blinks is as follows:
There are 2 players, red and blue. The board's background color is lit up with the current player's color. Each turn, players can use up to 2 actions (see available actions), except for the first turn of the game where a player can only use one action.
A player wins when they have a chain of 5 links of their own color! The game also ends when either player has placed 9 links, in which case the player with the longest chain wins (see end game rules).
Gameplay
On the first turn of the game, the player going first only gets 1 action. Every turn afterwards each player gets 2 actions. Note: You cannot make a move which returns the board to the previous board state.
Place a link
You can place a link by first clicking the blink you wish to place on, then clicking the blink touching the face (direction) where want to place the link
This means that you can't place any links facing outwards from the formation.
Spin
You can disconnect, rotate, and reattach one of 3-blink triangles that form the corners of the board as one of your actions. They are labelled "Δ", "Ω", and "θ" in the board above!
Players are allowed to do this ONLY if they have less links on that triangle than their opponents. This is referred to as the "minority rule." If they have the same amount of links as the opponent, they cannot spin it.
Push
You can push a link outwards from a Blink the using the same input as placing a link. E.g. if you attempt to place a link where a link already exists, you will instead push it--pushing any other links in the way in a straight line as well! You can only push links of your own color.
Ending your turns
Once you have made your moves, double click any Blink to commit a move and pass the turn to the other player
Win Condition
Be the first to create a chain of at least 5 links. Only 2 links to Blinks are counted toward the final score. Scale chain length according to amount of Blinks (see below)
Variations
The rulebook and the board are flexible, so use your imagination--the possibilities are endless! See Examples below
Rule Variations
Try limiting number the total number of links you can place to . If either player runs out of links, the player with the longest chain wins.
Try playing until any one Blink is filled with 6 links of any color. When that happens, the longest chain wins.
Try playing with 3 moves instead of 2! You might need to increase the winning chain length.
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