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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bruno Albuquerque
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아티스트
Francisco Javier
-
인원
게임 소개
헥센우드의 깊은 곳에는 네 명의 강력한 나무 정령들이 숲을 통제하기 위해 끝없는 전쟁을 벌입니다. 이 영혼들 중 하나를 장악하고 턴 기반 전략적인 전투에 참여하십시오. 마지막에 나무 한 그루가 숲을 지배하게 될 텐데, 당신은 승리할 만큼 현명합니까?
세우다
먼저 당신이 원하는 만큼의 블링크와 원하는 모양으로 포리스트를 만드세요. 숲이 넓을수록 게임은 더 오래 걸립니다. 다음은 깜박임 12, 18, 24에 대한 일반적인 설정 예입니다.
설정이 만족스러우면 아무 블링크나 클릭하여 시작 트리를 심습니다. 트리를 한 번 클릭하여 해당 종을 변경합니다. 각 플레이어는 각기 다른 종의 나무와 숲의 반대쪽 끝에서 고유한 시작 위치를 선택해야 합니다. 나무에는 4종이 있는데, 각각 독특한 색깔과 잎 무늬를 가지고 있습니다.
헥센우드는 매우 유연한 게임이며 다양한 방법으로 설정이 가능하다. 예를 들어, 각 플레이어가 여러 개의 시작 트리를 가지거나 일부 플레이어가 다른 플레이어보다 더 많은 수의 트리를 갖는 방식으로 게임을 시작할 수 있습니다. 이것은 기술 수준이 일치하지 않는 플레이어들에게 도움이 될 수 있다.
시작 나무를 심은 후 블링크를 두 번 클릭하여 게임을 시작합니다. 매핑이 완료되면 게임이 시작됩니다.
게임플레이
헥센우드는 턴제 게임이다. 보드는 트리에 펄스를 가하여 어떤 플레이어’s의 차례를 표시합니다. 차례가 되면 트리 중 하나를 클릭하여 활성화합니다. 유효한 이동이 가능한 트리만 활성화할 수 있습니다.
트리가 활성화되면 보드에 가능한 모든 이동이 표시됩니다. 두 가지 이동 방법이 있습니다: 스프레딩과 점프.
퍼짐
트리에 인접한 확보되지 않은 위치는 완전히 켜집니다. 클릭하면 해당 지점에 나무를 심고, 다른 플레이어가 제어하는 주변의 나무들을 모두 포획할 수 있습니다. 이것이 영토를 확장하는 가장 안전한 방법입니다.
점프
트리에서 한 칸 떨어져 있는 청구되지 않은 위치는 밝은 패턴을 보여줍니다. 이 깜박임 중 하나를 클릭하면 해당 위치로 이동할 수 있습니다. 뛰어내린 트리는 스스로 뿌리를 뽑고 새로운 영역을 차지하게 되며 다른 플레이어가 제어하는 주변의 트리도 모두 잡힙니다. 이것은 당신의 영역에 구멍을 남기기 때문에 확장하는데 약간 위험합니다.
한 번 움직이면 게임이 자동으로 다음 플레이어로 이동합니다. 만약 플레이어가 유효한 움직임을 할 수 있는 트리가 없다면, 그들의 차례는 건너뛰게 되고 게임은 즉시 다음 플레이어로 이동하게 된다.
게임 중에는 보드를 다시 정렬할 수 없습니다. 필드에서 블링크를 제거하면 게임이 일시 중지되고 사라진 이웃의 얼굴이 깜박입니다. 게임을 재개하려면 원래 위치로 되돌려야 합니다.
게임 중에 언제든지 다시 시작하고 설정으로 돌아가려면 블링크를 세 번 클릭합니다.
윈 컨디션
유효한 움직임을 할 수 있는 플레이어가 없거나 숲에 트리가 있는 플레이어가 한 명만 남아 있으면 게임이 종료된다. 숲 전체가 하얗게 빛나고 우승자가 드러납니다. 승리자가 제어하는 모든 트리는 빠르게 깜박이며, 다른 모든 블링크는 비어있는 숲 바닥으로 돌아갑니다.
세우다
먼저 당신이 원하는 만큼의 블링크와 원하는 모양으로 포리스트를 만드세요. 숲이 넓을수록 게임은 더 오래 걸립니다. 다음은 깜박임 12, 18, 24에 대한 일반적인 설정 예입니다.
설정이 만족스러우면 아무 블링크나 클릭하여 시작 트리를 심습니다. 트리를 한 번 클릭하여 해당 종을 변경합니다. 각 플레이어는 각기 다른 종의 나무와 숲의 반대쪽 끝에서 고유한 시작 위치를 선택해야 합니다. 나무에는 4종이 있는데, 각각 독특한 색깔과 잎 무늬를 가지고 있습니다.
헥센우드는 매우 유연한 게임이며 다양한 방법으로 설정이 가능하다. 예를 들어, 각 플레이어가 여러 개의 시작 트리를 가지거나 일부 플레이어가 다른 플레이어보다 더 많은 수의 트리를 갖는 방식으로 게임을 시작할 수 있습니다. 이것은 기술 수준이 일치하지 않는 플레이어들에게 도움이 될 수 있다.
시작 나무를 심은 후 블링크를 두 번 클릭하여 게임을 시작합니다. 매핑이 완료되면 게임이 시작됩니다.
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헥센우드는 턴제 게임이다. 보드는 트리에 펄스를 가하여 어떤 플레이어’s의 차례를 표시합니다. 차례가 되면 트리 중 하나를 클릭하여 활성화합니다. 유효한 이동이 가능한 트리만 활성화할 수 있습니다.
트리가 활성화되면 보드에 가능한 모든 이동이 표시됩니다. 두 가지 이동 방법이 있습니다: 스프레딩과 점프.
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트리에 인접한 확보되지 않은 위치는 완전히 켜집니다. 클릭하면 해당 지점에 나무를 심고, 다른 플레이어가 제어하는 주변의 나무들을 모두 포획할 수 있습니다. 이것이 영토를 확장하는 가장 안전한 방법입니다.
점프
트리에서 한 칸 떨어져 있는 청구되지 않은 위치는 밝은 패턴을 보여줍니다. 이 깜박임 중 하나를 클릭하면 해당 위치로 이동할 수 있습니다. 뛰어내린 트리는 스스로 뿌리를 뽑고 새로운 영역을 차지하게 되며 다른 플레이어가 제어하는 주변의 트리도 모두 잡힙니다. 이것은 당신의 영역에 구멍을 남기기 때문에 확장하는데 약간 위험합니다.
한 번 움직이면 게임이 자동으로 다음 플레이어로 이동합니다. 만약 플레이어가 유효한 움직임을 할 수 있는 트리가 없다면, 그들의 차례는 건너뛰게 되고 게임은 즉시 다음 플레이어로 이동하게 된다.
게임 중에는 보드를 다시 정렬할 수 없습니다. 필드에서 블링크를 제거하면 게임이 일시 중지되고 사라진 이웃의 얼굴이 깜박입니다. 게임을 재개하려면 원래 위치로 되돌려야 합니다.
게임 중에 언제든지 다시 시작하고 설정으로 돌아가려면 블링크를 세 번 클릭합니다.
윈 컨디션
유효한 움직임을 할 수 있는 플레이어가 없거나 숲에 트리가 있는 플레이어가 한 명만 남아 있으면 게임이 종료된다. 숲 전체가 하얗게 빛나고 우승자가 드러납니다. 승리자가 제어하는 모든 트리는 빠르게 깜박이며, 다른 모든 블링크는 비어있는 숲 바닥으로 돌아갑니다.
Deep in the Hexenwood, four powerful tree spirits fight an endless war to control the forest. Take control of one of these spirits, then engage in a strategic, turn based battle. By the end, one tree will come to dominate the forest - are you wise enough to prevail?
SETUP
First, build the forest with however many Blinks you’d like, and in any shape you want. The larger the forest, the longer the game will take. Below are some examples of typical setups for 12, 18, and 24 Blinks.
Once you’re happy with your setup, click any Blink to plant your starting Trees. Single click a Tree to change its species. Each player should choose a different species of Tree and a unique starting position on opposite ends of the forest. There are four species of tree, each with a unique color and leaf pattern.
Hexenwood is a very flexible game, and can be set up in many different ways. For instance, you can begin a game with each player having multiple starting Trees, or even with some players having more than others. This can be helpful for players with mismatched skill levels.
After you plant your starting trees, double-click any Blink to start the game. When mapping is complete, the game begins.
GAMEPLAY
Hexenwood is a turn-based game. The board will show which player’s turn it is by pulsing their Trees. If it is your turn, single-click one of your Trees to activate it. Only trees that can make valid moves can be activated.
When a Tree is activated, the board will display all of the moves it can make. There are two ways of moving: Spreading and Jumping.
SPREADING
Unclaimed positions adjacent to your Tree will be fully illuminated. If you click it, you will plant a Tree in that spot, and you will capture any neighboring Trees controlled by other players. This is the safest way to expand your territory.
JUMPING
Unclaimed positions that are one space away from your tree will show a bright pattern. If you click one of these Blinks, you can Jump to that spot. The Tree you jumped from will uproot itself and take over the new area, also capturing any neighboring Trees controlled by other players. This is a slightly risky way to expand because it leaves holes in your territory.
Once you’ve made your move, the game will automatically move to the next player’s turn. If a player has no Trees that can make a valid move, their turn will be skipped and the game will move to the next player immediately.
Importantly, you cannot rearrange the board during gameplay. If a Blink is removed from the field, the game will pause and the faces that are missing neighbors will flash. You must return them to their original positions to resume the game.
If at any point during the game you wish to restart and go back to setup, triple-click any Blink.
WIN CONDITION
When no players can make a valid move, or if there is only one player remaining with Trees in the forest, the game ends. The entire forest will flash white, then reveal the winning player. All Trees controlled by the winning player will flash rapidly, and all other Blinks will revert to an empty forest floor.
SETUP
First, build the forest with however many Blinks you’d like, and in any shape you want. The larger the forest, the longer the game will take. Below are some examples of typical setups for 12, 18, and 24 Blinks.
Once you’re happy with your setup, click any Blink to plant your starting Trees. Single click a Tree to change its species. Each player should choose a different species of Tree and a unique starting position on opposite ends of the forest. There are four species of tree, each with a unique color and leaf pattern.
Hexenwood is a very flexible game, and can be set up in many different ways. For instance, you can begin a game with each player having multiple starting Trees, or even with some players having more than others. This can be helpful for players with mismatched skill levels.
After you plant your starting trees, double-click any Blink to start the game. When mapping is complete, the game begins.
GAMEPLAY
Hexenwood is a turn-based game. The board will show which player’s turn it is by pulsing their Trees. If it is your turn, single-click one of your Trees to activate it. Only trees that can make valid moves can be activated.
When a Tree is activated, the board will display all of the moves it can make. There are two ways of moving: Spreading and Jumping.
SPREADING
Unclaimed positions adjacent to your Tree will be fully illuminated. If you click it, you will plant a Tree in that spot, and you will capture any neighboring Trees controlled by other players. This is the safest way to expand your territory.
JUMPING
Unclaimed positions that are one space away from your tree will show a bright pattern. If you click one of these Blinks, you can Jump to that spot. The Tree you jumped from will uproot itself and take over the new area, also capturing any neighboring Trees controlled by other players. This is a slightly risky way to expand because it leaves holes in your territory.
Once you’ve made your move, the game will automatically move to the next player’s turn. If a player has no Trees that can make a valid move, their turn will be skipped and the game will move to the next player immediately.
Importantly, you cannot rearrange the board during gameplay. If a Blink is removed from the field, the game will pause and the faces that are missing neighbors will flash. You must return them to their original positions to resume the game.
If at any point during the game you wish to restart and go back to setup, triple-click any Blink.
WIN CONDITION
When no players can make a valid move, or if there is only one player remaining with Trees in the forest, the game ends. The entire forest will flash white, then reveal the winning player. All Trees controlled by the winning player will flash rapidly, and all other Blinks will revert to an empty forest floor.
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