-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Magna Acies! Armies & Battles: Punic and Macedonian Wars (2021) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Luca Cappellini, Stefano Izzo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 책자는 시리즈 중 첫 번째이며, 고대 시대를 위한 3D 워게임에 대한 MAGNA ACIES! "전투 크기" 규칙을 첨부합니다(따라서 규칙이 없으므로 이 책자는 거의 도움이 되지 않습니다).
우리는 포에니 전쟁과 마케도니아 전쟁으로부터 시작하기로 결정했는데, 이는 아마도 전술적인 관점에서 볼 때, 알렉산더 대왕의 캠페인과 함께 군사 예술에 대한 새로운 참조 모델을 나타내는 고대 시대의 가장 흥미로운 갈등이었을 것이기 때문이다.
이러한 분쟁 동안 로마인들은 날개를 걱정하기 위해 중앙을 공격하는 단순한 "공격"이라는 원시적인 개념을 버려야 했다.
이 책자는 기본적으로 세 가지 요소로 구성되어 있습니다.
세 개 & 세 개Quickstart 시나리오" (첨부된 게임 테이블 포함),
15 & 10;Army Lists" (항상 첨부된 게임 테이블 포함) 및
여섯 개 & 다섯 개전투 지도&인용문;
—출판사의 설명
우리는 포에니 전쟁과 마케도니아 전쟁으로부터 시작하기로 결정했는데, 이는 아마도 전술적인 관점에서 볼 때, 알렉산더 대왕의 캠페인과 함께 군사 예술에 대한 새로운 참조 모델을 나타내는 고대 시대의 가장 흥미로운 갈등이었을 것이기 때문이다.
이러한 분쟁 동안 로마인들은 날개를 걱정하기 위해 중앙을 공격하는 단순한 "공격"이라는 원시적인 개념을 버려야 했다.
이 책자는 기본적으로 세 가지 요소로 구성되어 있습니다.
세 개 & 세 개Quickstart 시나리오" (첨부된 게임 테이블 포함),
15 & 10;Army Lists" (항상 첨부된 게임 테이블 포함) 및
여섯 개 & 다섯 개전투 지도&인용문;
—출판사의 설명
This booklet is the first in a series, entitled Armies and Battles, accompanying MAGNA ACIES! "battle size" rules for 3D wargames for the Ancient age (without the rules, therefore, this booklet serves you little purpose).
We decided to start from the Punic Wars and the Macedonian Wars because these were probably, from a tactical point of view, the most interesting conflicts of Antiquity, which marked (together with Alexander's campaigns) new reference models for Military Art.
During these conflicts, the Romans had to abandon the primitive concept of the simple "attack on the center" to worry about the wings as well, while the phalanx ceased to be the most successful formation of Antiquity: fundamental themes, as you can well understand, decisive for 15 subsequent centuries and even beyond.
This booklet consists essentially of three elements:
three "Quickstart Scenarios" (with attached game tables),
fifteen "Army Lists" (always with attached game tables) and
six "Battle Maps"
—description from the publisher
We decided to start from the Punic Wars and the Macedonian Wars because these were probably, from a tactical point of view, the most interesting conflicts of Antiquity, which marked (together with Alexander's campaigns) new reference models for Military Art.
During these conflicts, the Romans had to abandon the primitive concept of the simple "attack on the center" to worry about the wings as well, while the phalanx ceased to be the most successful formation of Antiquity: fundamental themes, as you can well understand, decisive for 15 subsequent centuries and even beyond.
This booklet consists essentially of three elements:
three "Quickstart Scenarios" (with attached game tables),
fifteen "Army Lists" (always with attached game tables) and
six "Battle Maps"
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
668
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
480
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
411
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
385
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
614
-
2024-11-13
-
Lv.18