-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Jeff Downey
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
[GridIron Wars]는 빠르게 진행되는 축구의 완전한 플레이 바이 플레이 시뮬레이션이다. 게임에 익숙해지면 40분 이내에 쉽게 게임을 완료할 수 있습니다.
그리드 아이언 워즈를 디자인하는 목적은 빠르고 배우기 쉬우며 통계적으로 정확하며 가장 중요한 것은 재미를 주는 게임을 만드는 것이었다. 저는 모든 면에서 성공했다고 생각합니다.
그리드 아이언 워즈의 디자인은 I’가 Back to the Basics 스포츠 게임이라고 칭하게 된 것이다. 컴퓨터와 인터넷의 등장으로 오늘날의 게임 디자이너는 풍부한 데이터를 쉽게 이용할 수 있게 되었다. 오늘날 스포츠 게임은 매우 정교하고 정확하기도 하다. 상당수는 뛰어난 디자인이지만, 게임이 발전하면서 "fun factor"가 사라진 것 같은 느낌이 들 때가 있다.
그리드 아이언 워에서 모든 스킬 포지션 플레이어는 실제와 같이 수행하도록 평가됩니다. 모든 공격적 플레이어에 대한 전체 통계를 작성할 수 있습니다. 수비에서는 데이터가 제공되는 대부분의 시즌 동안 가로채기와 자루에 대한 개별 선수 통계를 추적할 수 있습니다.
수비는 그리드 아이언 워에서 큰 역할을 하며, 훌륭한 수비력을 가진 팀들이 규칙적인 플레이로 상대를 압도합니다. 훌륭한 패스 수비나 2차 잠금으로 팀의 효과를 경험할 수 있습니다.
이 게임은 공수 플레이 콜을 선택할 수 있는 완전한 솔리테어 시스템과 개별 볼 캐리어와 리시버를 갖추고 있다. 아니면 당신이 원한다면, 모든 연극을 직접 부를 수도 있다.
[GridIron Wars]는 빠르게 진행되는 축구의 완전한 플레이 바이 플레이 시뮬레이션이다. 게임에 익숙해지면 40분 이내에 쉽게 게임을 완료할 수 있습니다.
그리드 아이언 워즈를 디자인하는 목적은 빠르고 배우기 쉬우며 통계적으로 정확하며 가장 중요한 것은 재미를 주는 게임을 만드는 것이었다. 저는 모든 면에서 성공했다고 생각합니다.
그리드 아이언 워즈의 디자인은 I’가 Back to the Basics 스포츠 게임이라고 칭하게 된 것이다. 컴퓨터와 인터넷의 등장으로 오늘날의 게임 디자이너는 풍부한 데이터를 쉽게 이용할 수 있게 되었다. 오늘날 스포츠 게임은 매우 정교하고 정확하기도 하다. 상당수는 뛰어난 디자인이지만, 게임이 발전하면서 "fun factor"가 사라진 것 같은 느낌이 들 때가 있다.
그리드 아이언 워에서 모든 스킬 포지션 플레이어는 실제와 같이 수행하도록 평가됩니다. 모든 공격적 플레이어에 대한 전체 통계를 작성할 수 있습니다. 수비에서는 데이터가 제공되는 대부분의 시즌 동안 가로채기와 자루에 대한 개별 선수 통계를 추적할 수 있습니다.
수비는 그리드 아이언 워에서 큰 역할을 하며, 훌륭한 수비력을 가진 팀들이 규칙적인 플레이로 상대를 압도합니다. 훌륭한 패스 수비나 2차 잠금으로 팀의 효과를 경험할 수 있습니다.
이 게임은 공수 플레이 콜을 선택할 수 있는 완전한 솔리테어 시스템과 개별 볼 캐리어와 리시버를 갖추고 있다. 아니면 당신이 원한다면, 모든 연극을 직접 부를 수도 있다.
From the publisher's website:
[GridIron Wars is] a full play-by-play simulation of football that plays rapidly. Once you are familiar with the game, you'll be able to easily complete a game in 40 minutes or less.
The goal in designing GridIron Wars was to create a game that played rapidly, was easy to learn, statistically accurate and most importantly, fun. I think that I’ve succeeded on all counts.
The design of GridIron Wars is what I’ve come to term as Back to the Basics sports gaming. With the advent of the computer and the Internet, today’s game designer has a wealth of data at his fingertips. Today’s sports games are highly sophisticated and most are highly accurate as well. While a great many are outstanding designs, sometimes I feel like the "fun factor" has disappeared as the games have become more advanced.
In GridIron Wars, every skill position player is rated to perform as they did in real life. You'll be able to compile full statistics for every offensive player. On defense, you'll be able to track individual player stats for interceptions and sacks for most seasons where the data is available.
Defense plays a huge part in GridIron Wars, you'll "see" teams with great run defenses stuff the opposition with regularity. You'll experience the effects of team's with a great pass defense, or a lock down secondary.
The game ships with a complete solitaire system that will select offensive and defensive play calling, as well as individual ball carriers and receivers. Or if you choose, you can handle all of the play calling yourself.
[GridIron Wars is] a full play-by-play simulation of football that plays rapidly. Once you are familiar with the game, you'll be able to easily complete a game in 40 minutes or less.
The goal in designing GridIron Wars was to create a game that played rapidly, was easy to learn, statistically accurate and most importantly, fun. I think that I’ve succeeded on all counts.
The design of GridIron Wars is what I’ve come to term as Back to the Basics sports gaming. With the advent of the computer and the Internet, today’s game designer has a wealth of data at his fingertips. Today’s sports games are highly sophisticated and most are highly accurate as well. While a great many are outstanding designs, sometimes I feel like the "fun factor" has disappeared as the games have become more advanced.
In GridIron Wars, every skill position player is rated to perform as they did in real life. You'll be able to compile full statistics for every offensive player. On defense, you'll be able to track individual player stats for interceptions and sacks for most seasons where the data is available.
Defense plays a huge part in GridIron Wars, you'll "see" teams with great run defenses stuff the opposition with regularity. You'll experience the effects of team's with a great pass defense, or a lock down secondary.
The game ships with a complete solitaire system that will select offensive and defensive play calling, as well as individual ball carriers and receivers. Or if you choose, you can handle all of the play calling yourself.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
536
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18