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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alexandre "Mamantin's" Thinnes
-
아티스트
Alexis de Chazelles
-
인원
게임 소개
Family Frakass는 Beat them up 보드게임이다.
비트 업 게임(Beat up game)보다 1~3명의 플레이어가 주요 특성을 기반으로 하는 협동 보드게임이다. 타격, 타격, 무기, 콤보, 헨치맨, 보스...
목표는 매우 간단합니다, 각 스테이지 장면의 게시판을 청소하여 보스에게 도달합니다. 두들겨 보고 다음 무대로 넘어가세요.
플레이어마다 각자의 개성이 담긴 캐릭터가 생길 것이다.
그런 다음 게임은 두 단계 사이에서 전환됩니다. 플레이어 턴과 게임 턴입니다.
플레이어가 턴하는 동안 플레이어는 최대 3개의 액션 포인트를 사용하여 캐릭터의 움직임, 스트라이크 또는 10개의 액션 중 하나를 수행할 수 있습니다.
여기서 지켜야 할 유일한 주요 규칙은 다음과 같다: “A 선수는 자신의 차례 동안 같은 동작을 연속으로 두 번 할 수 없다.” (움직임, 타격 및 이동이 가능하지만 이동, 이동, 타격은 불가능합니다.)
그런 다음 선수들이 차례를 마치면 게임 차례가 시작되고 5가지 주요 동작에 따라 게임이 저절로 움직인다. 이러한 동작은 동작과도 연결됩니다.
그러면 다시 선수 차례가 된다.
스트라이크 부분은 모든 플레이어가 공통으로 사용할 수 있는 컬러 카드를 사용합니다. 히어로즈 캐릭터마다 자신만의 조합이 있다. 콤보는 특정한 색의 조합이다. 즉, 세트를 준비하기 위해 저장 카드를 사용하는 것 중 하나를 선택해야 합니다.
이제 무기, 그룹 콤보, 캐릭터 자세 및 다양한 메커니즘을 추가해 재미와 스트라이크를 즐길 수 있습니다! (^_^)
만약 내가 이 게임을 “메커니즘”로 설명하려고 한다면, 나는 액션 진화의 퍼즐이라고 말하고 싶다. 왜냐하면 게임 턴마다 플레이어들의 행동에 따라 상황이 바뀌기 때문이다.
—디자이너의 설명
비트 업 게임(Beat up game)보다 1~3명의 플레이어가 주요 특성을 기반으로 하는 협동 보드게임이다. 타격, 타격, 무기, 콤보, 헨치맨, 보스...
목표는 매우 간단합니다, 각 스테이지 장면의 게시판을 청소하여 보스에게 도달합니다. 두들겨 보고 다음 무대로 넘어가세요.
플레이어마다 각자의 개성이 담긴 캐릭터가 생길 것이다.
그런 다음 게임은 두 단계 사이에서 전환됩니다. 플레이어 턴과 게임 턴입니다.
플레이어가 턴하는 동안 플레이어는 최대 3개의 액션 포인트를 사용하여 캐릭터의 움직임, 스트라이크 또는 10개의 액션 중 하나를 수행할 수 있습니다.
여기서 지켜야 할 유일한 주요 규칙은 다음과 같다: “A 선수는 자신의 차례 동안 같은 동작을 연속으로 두 번 할 수 없다.” (움직임, 타격 및 이동이 가능하지만 이동, 이동, 타격은 불가능합니다.)
그런 다음 선수들이 차례를 마치면 게임 차례가 시작되고 5가지 주요 동작에 따라 게임이 저절로 움직인다. 이러한 동작은 동작과도 연결됩니다.
그러면 다시 선수 차례가 된다.
스트라이크 부분은 모든 플레이어가 공통으로 사용할 수 있는 컬러 카드를 사용합니다. 히어로즈 캐릭터마다 자신만의 조합이 있다. 콤보는 특정한 색의 조합이다. 즉, 세트를 준비하기 위해 저장 카드를 사용하는 것 중 하나를 선택해야 합니다.
이제 무기, 그룹 콤보, 캐릭터 자세 및 다양한 메커니즘을 추가해 재미와 스트라이크를 즐길 수 있습니다! (^_^)
만약 내가 이 게임을 “메커니즘”로 설명하려고 한다면, 나는 액션 진화의 퍼즐이라고 말하고 싶다. 왜냐하면 게임 턴마다 플레이어들의 행동에 따라 상황이 바뀌기 때문이다.
—디자이너의 설명
Familiy Frakass is a Beat them up board game.
It’s a 1 to 3 players cooperative boardgame based on the main characteristic than Beat them up game: Hit, Strike, Weapons, Combo, Henchmen, Boss...
The objective is quite simple, clean the board of each scene of the stage to reach the Boss. Beat it and continue on the next stage.
Each player will have a character with their own specificities.
Then the game will switch between 2 phases: The Player turn and the Game turn.
During the Player turn, the player will use up to 3 action points to make his character moves, strikes or one of the 10 actions available for him.
The only main rules to follow there is: “A player cannot do the same action twice in the row during his turn.” (Means, you can Move, Strike and Move, but you cannot Move, Move, and Strike.)
Then when players finish their turn, the Game turn will start and the game will move by itself following 5 main actions. Those actions are also link to the action
Then it will be to the player turn again.
Regarding the Strike part, player will use colors cards common to all players. Each Heroes character have his own combos. A combo is a specific combination of colors. Means you will have to choose between use your cards of save it to prepare the combo.
You can now add Weapons, Group combo, Character posture and lots of mechanism for more fun and strike! (^_^)
If I try to explains this game by “mechanism”, I would say that an Action evolutive Puzzle, because the situation will change at every Game turn depending of the action done by player(s).
—description from the designer
It’s a 1 to 3 players cooperative boardgame based on the main characteristic than Beat them up game: Hit, Strike, Weapons, Combo, Henchmen, Boss...
The objective is quite simple, clean the board of each scene of the stage to reach the Boss. Beat it and continue on the next stage.
Each player will have a character with their own specificities.
Then the game will switch between 2 phases: The Player turn and the Game turn.
During the Player turn, the player will use up to 3 action points to make his character moves, strikes or one of the 10 actions available for him.
The only main rules to follow there is: “A player cannot do the same action twice in the row during his turn.” (Means, you can Move, Strike and Move, but you cannot Move, Move, and Strike.)
Then when players finish their turn, the Game turn will start and the game will move by itself following 5 main actions. Those actions are also link to the action
Then it will be to the player turn again.
Regarding the Strike part, player will use colors cards common to all players. Each Heroes character have his own combos. A combo is a specific combination of colors. Means you will have to choose between use your cards of save it to prepare the combo.
You can now add Weapons, Group combo, Character posture and lots of mechanism for more fun and strike! (^_^)
If I try to explains this game by “mechanism”, I would say that an Action evolutive Puzzle, because the situation will change at every Game turn depending of the action done by player(s).
—description from the designer
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