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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Chris Davis
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
크리즈(ITC) 하키 내부에는 빠르게 진행되는 프로 하키 게임의 테이블 상판 시뮬레이션이 있다. 하키 스포츠의 속도에 맞춰 이 게임은 양면 패스트 액션 카드(FAC)를 사용하여 경기를 바로 진행시킵니다.
첫 맞대결부터 선수들은 다른 시뮬레이션과 달리 빙판 위에서 연기를 펼칠 것이다. 스케이터’s 카드는 팀이 고른 전력 상태인지, 파워 플레이인지, 쇼트핸드인지, 리바운드 및 피드 패스를 위한 컬럼인지에 따라 4개의 개별 공격 컬럼으로 구분됩니다. 이 카드들은 선수가 샷을 하는지 아닌 샷의 질도 알려줍니다. 어떤 선수들은 대부분 멋진 슛으로 트와인을 향해 슛을 날리는 반면, 다른 선수들은 퍽을 네트 쪽으로 향하게 할 것이다. 빙판 위의 훌륭한 플레이 메이커가 훨씬 더 높은 슈팅 기회를 마련할 수 있기 때문에 슬릭 패스를 하는 스케이트 선수들은 여기에서 제외되지 않는다. 선수들은 또한 퍽을 나눠주는 빈도로 평가된다. ITC에서 퍽을 잃은 골머리 패스는 단순히 턴오버가 아니라 상대팀에게 이탈의 기회가 될 수 있다.
수비는 선수들을 구분하기 위해 4개의 분리된 수비 등급으로 동등하게 깊이 있게 다뤄진다. 퍽을 빼앗는 능력, 슛을 차단하는 능력, 퍽에서 선수를 견제하는 능력, 일반적인 수비 능력 모두 공격의 움직임을 강요할 수 있다. 당신은 훌륭한 수비 플레이 스탑 A를 쏠 수 있을 것이다. 슛을 막거나 수비적인 스톱으로 슛을 넓게 밀어내는 것이 골세이버가 될 수 있다. 느슨한 퍽을 제어하는 것은 ITC에서 진정한 게임 터너가 될 수 있다.
페널티 측면을 포착할 수 있는 능력이 없다면 어떤 하키 경기도 완성되지 않을 것이다. ITC에서 선수들은 페널티 빈도뿐만 아니라 종류도 평가받는다. 그것이 사소한 것이든, 중대한 것이든, 잘못된 것이든 간에 여러분은 그것이 일어났을 때 알게 될 것입니다. 만약 싸움이 일어나면 당신은 두 명의 전투원이 박스로 향하는 것을 지켜볼 것입니다. 미성년자를 부르면 실제 벌칙명(팔굽혀펴기, 홀딩 등)이 부여되어 풍미가 더해진다.
골키퍼는 6개의 다른 슈팅 카테고리에서 슛을 막을 수 있는 능력으로 만들어진다. 당신은 골로 가는 약한 슬랩슛을 보면 무너지지만 당신의 골키퍼가 훌륭한 득점 기회를 좌절시키는 것을 보면 황홀할 것이다. ITC에서는 골키퍼가 슛 후 동작을 제어하는 능력도 고려된다. 여러분은 골키퍼가 리바운드 슛을 포기하거나, 퍽을 잡거나, 동료에게 패스할 수 있는 것을 볼 수 있을 것입니다.
전략이 목표라면 ITC는 단순하고 눈에 띄지 않는 방식으로 코칭 선택을 처리합니다. 더 좋은 점수를 얻기 위해 더 많은 포체커를 얼음 위로 밀어올린다면, 당신은 백엔드에 자신을 열어두고 있는 것이다. 그것을 어떻게 할지는 당신의 선택입니다.
크리즈(ITC) 하키 내부에는 빠르게 진행되는 프로 하키 게임의 테이블 상판 시뮬레이션이 있다. 하키 스포츠의 속도에 맞춰 이 게임은 양면 패스트 액션 카드(FAC)를 사용하여 경기를 바로 진행시킵니다.
첫 맞대결부터 선수들은 다른 시뮬레이션과 달리 빙판 위에서 연기를 펼칠 것이다. 스케이터’s 카드는 팀이 고른 전력 상태인지, 파워 플레이인지, 쇼트핸드인지, 리바운드 및 피드 패스를 위한 컬럼인지에 따라 4개의 개별 공격 컬럼으로 구분됩니다. 이 카드들은 선수가 샷을 하는지 아닌 샷의 질도 알려줍니다. 어떤 선수들은 대부분 멋진 슛으로 트와인을 향해 슛을 날리는 반면, 다른 선수들은 퍽을 네트 쪽으로 향하게 할 것이다. 빙판 위의 훌륭한 플레이 메이커가 훨씬 더 높은 슈팅 기회를 마련할 수 있기 때문에 슬릭 패스를 하는 스케이트 선수들은 여기에서 제외되지 않는다. 선수들은 또한 퍽을 나눠주는 빈도로 평가된다. ITC에서 퍽을 잃은 골머리 패스는 단순히 턴오버가 아니라 상대팀에게 이탈의 기회가 될 수 있다.
수비는 선수들을 구분하기 위해 4개의 분리된 수비 등급으로 동등하게 깊이 있게 다뤄진다. 퍽을 빼앗는 능력, 슛을 차단하는 능력, 퍽에서 선수를 견제하는 능력, 일반적인 수비 능력 모두 공격의 움직임을 강요할 수 있다. 당신은 훌륭한 수비 플레이 스탑 A를 쏠 수 있을 것이다. 슛을 막거나 수비적인 스톱으로 슛을 넓게 밀어내는 것이 골세이버가 될 수 있다. 느슨한 퍽을 제어하는 것은 ITC에서 진정한 게임 터너가 될 수 있다.
페널티 측면을 포착할 수 있는 능력이 없다면 어떤 하키 경기도 완성되지 않을 것이다. ITC에서 선수들은 페널티 빈도뿐만 아니라 종류도 평가받는다. 그것이 사소한 것이든, 중대한 것이든, 잘못된 것이든 간에 여러분은 그것이 일어났을 때 알게 될 것입니다. 만약 싸움이 일어나면 당신은 두 명의 전투원이 박스로 향하는 것을 지켜볼 것입니다. 미성년자를 부르면 실제 벌칙명(팔굽혀펴기, 홀딩 등)이 부여되어 풍미가 더해진다.
골키퍼는 6개의 다른 슈팅 카테고리에서 슛을 막을 수 있는 능력으로 만들어진다. 당신은 골로 가는 약한 슬랩슛을 보면 무너지지만 당신의 골키퍼가 훌륭한 득점 기회를 좌절시키는 것을 보면 황홀할 것이다. ITC에서는 골키퍼가 슛 후 동작을 제어하는 능력도 고려된다. 여러분은 골키퍼가 리바운드 슛을 포기하거나, 퍽을 잡거나, 동료에게 패스할 수 있는 것을 볼 수 있을 것입니다.
전략이 목표라면 ITC는 단순하고 눈에 띄지 않는 방식으로 코칭 선택을 처리합니다. 더 좋은 점수를 얻기 위해 더 많은 포체커를 얼음 위로 밀어올린다면, 당신은 백엔드에 자신을 열어두고 있는 것이다. 그것을 어떻게 할지는 당신의 선택입니다.
From the publisher's website:
Inside the Crease (ITC) hockey is a tabletop simulation of the fast-paced game of pro hockey. In keeping with the pace of the sport of hockey this game uses double-sided Fast Action Cards (FAC) to move the game right along.
From the first face off players will perform on the ice like no other simulation out there. Skater’s cards are broken down with four separate offensive columns based on whether your team is at even strength, in the power play, shorthanded or the column for rebounds and great feed passes. These cards don’t just tell you whether a player takes a shot but the quality of the shot as well. Some guys will be shooting at the twine with quality shots most of the time while others will just be putting the puck towards the net. The slick-passing skaters are not left out here as a good play maker on the ice can set up much higher shooting opportunities. Players are also rated on the frequency of giving away the puck. In ITC a bone-headed pass that loses the puck isn’t just a turnover it can be a chance for a breakaway for the opposition.
Defense is covered equally in depth with four separate defensive ratings to set players apart. The ability to takeaway the puck, block shots, check players off the puck and a general defensive ability all can force the action of the offense. You will be able to “see” a great defensive play stop a would be shot. Blocking a shot or forcing a shot wide with a defensive stop can be a goal saver. Controlling loose pucks can be a real game turner in ITC with this ability captured in the ratings as well.
No hockey game would be complete without the ability to capture the penalty aspect. In ITC the players are not just rated for penalty frequency but the type as well. Whether it be a minor, major or misconduct you will know when it happens. If a fight breaks out you will watch the two combatants head to the box. When a minor is called you will get an actual penalty name (elbowing, holding, etc) for added flavor.
The goalies are created with the ability to stop shots in the six different shooting categories. You will be crushed to watch a weak slapshot trickle through for a goal but be ecstatic watching your goalie thwart an excellent scoring opportunity. In ITC the ability of the goalie to control the action after a shot is also taken into consideration. You will see your goalie simply give up a rebound shot, hold the puck or be able to pass it off to a teammate.
If strategy is your game ITC delivers with a simple and unobtrusive way to handle your coaching choices. If you push more forecheckers up the ice for better scoring chances you are leaving yourself open on the back end. It is your choice how to play it.
Inside the Crease (ITC) hockey is a tabletop simulation of the fast-paced game of pro hockey. In keeping with the pace of the sport of hockey this game uses double-sided Fast Action Cards (FAC) to move the game right along.
From the first face off players will perform on the ice like no other simulation out there. Skater’s cards are broken down with four separate offensive columns based on whether your team is at even strength, in the power play, shorthanded or the column for rebounds and great feed passes. These cards don’t just tell you whether a player takes a shot but the quality of the shot as well. Some guys will be shooting at the twine with quality shots most of the time while others will just be putting the puck towards the net. The slick-passing skaters are not left out here as a good play maker on the ice can set up much higher shooting opportunities. Players are also rated on the frequency of giving away the puck. In ITC a bone-headed pass that loses the puck isn’t just a turnover it can be a chance for a breakaway for the opposition.
Defense is covered equally in depth with four separate defensive ratings to set players apart. The ability to takeaway the puck, block shots, check players off the puck and a general defensive ability all can force the action of the offense. You will be able to “see” a great defensive play stop a would be shot. Blocking a shot or forcing a shot wide with a defensive stop can be a goal saver. Controlling loose pucks can be a real game turner in ITC with this ability captured in the ratings as well.
No hockey game would be complete without the ability to capture the penalty aspect. In ITC the players are not just rated for penalty frequency but the type as well. Whether it be a minor, major or misconduct you will know when it happens. If a fight breaks out you will watch the two combatants head to the box. When a minor is called you will get an actual penalty name (elbowing, holding, etc) for added flavor.
The goalies are created with the ability to stop shots in the six different shooting categories. You will be crushed to watch a weak slapshot trickle through for a goal but be ecstatic watching your goalie thwart an excellent scoring opportunity. In ITC the ability of the goalie to control the action after a shot is also taken into consideration. You will see your goalie simply give up a rebound shot, hold the puck or be able to pass it off to a teammate.
If strategy is your game ITC delivers with a simple and unobtrusive way to handle your coaching choices. If you push more forecheckers up the ice for better scoring chances you are leaving yourself open on the back end. It is your choice how to play it.
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